0

اصول کسب و کار خانگی

اصول کسب و کار خانگی

اصول کسب و کار خانگی

بازار جوان و تازه نفس اینترنتی و رقابت بین فروشندگان بر سر محصولات طرفدار، به شکلی درامده که برای یک تازه وارد کم تجربه، امکان فروش قابل توجه کالاهای شناخته شده و عادی بخصوص در زمان کوتاه «چه با فروشگاه مستقل و چه با سیستم های همکاری در فروش بسیار مشکل و گاهی ناامید کننده است. (البته ایده های خلاق و نوآوری در هر زمینه ای، به ویژه بازاریابی نتایج چشمگیری را برای افراد باهوش به ارمغان خواهند آورد.) با این وجود یک راه مؤثر برای رشد سریع تر از حد معمول در این بازار، ارائه محصولات و خدماتی است که دیگران کمتر به آن پرداخته اند. پیشنهاد می کنیم با بخش دانستنی های سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید تا با اصول کسب و کار خانگی آشنا شوید.

اصول کسب و کار خانگی

صنایع دستی و هنری خانگی گستره بسیار وسیعی را شامل می شود که با کمی سلیقه و ذوق می توان محصولاتی را تولید و عرضه نمود که هم بی رقیب باشند، و هم طرفدارهای زیادی داشته باشند؛ و از همه مهمتر قیمت گذاری آنها کاملا آزاد و به سلیقه خودتان باشد. باکمی مطالعه و کسب تجربه و مهارت، می توانید کاری کنید که با جستجوهای علاقه مندان، به خوبی در نتایج جستجو برجسته شده و به صفحات اول برسید و تیراژ فروش خوبی را به دست بیاورید.

درست است که رتبه گرفتن و رسیدن به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای عبارت: «هندفری تغییر صدا» بسیار مشکل است؛ و در بهترین شرایط و با کمی شانس ممکن است چهار تا شش ماه طول بکشد، و حتی در صورت موفق بودن در این زمینه، باید با صدها فروشنده این کالای بی کیفیت چینی رقابت کنید. اما عبارتی مانند: «هدایای ابتکاری دست ساز» در صورتی که از تصاویر خوب برای معرفی محصول خود استفاده کرده باشید؟ در مدت کوتاهی، کالای ابتکاری شمارا به رتبه های اول نتایج جستجو خواهد رساند؛ و فروش خور خواهد نمود. فقط می ماند ابتکار، خلاقیت، سلیقه و نوآوری شما.


موارد پیشنهادی


یک نمونه کسب و کار خانگی و معرفی آن در شبکه های اجتماعی

شخصی را می شناسم که به نقاشی خیلی علاقه مند است و در خانه تابلوهای عجیب و غریبی هم می کشد، که بعضی از آنها فقط دو سه ساعت وقت می گیرند؛ اما در چندین شبکه اجتماعی فعال است و هفته ای چندین تابلو را با قیمت های بین صدهزار تا یک میلیون تومان می فروشد و حتی فروشگاه اینترنتی هم راه اندازی نکرده است. شخص دیگری را می شناسم که فقط عسل می فروشد؛ اما روش کار و نوع فعالیت و تبلیغاتش باعث شده که از هر فروشگاه و سوپر مارکت و حتی تولید کننده عسل دیگر، بیشتر فروش داشته باشد. اخیرا با یک خانم خانه دار ساکن بحرین آشنا شدم که در خانه خودش، کارت ویزیت طراحی می کند. اغلب مشتریانش از آمریکا و کانادا هستند و حداقل درامد ماهانه اش سه هزار دلار است.

تنوع کارهایی که می توان در منزل انجام داد بسیار زیاد است و محدود ?

تولید کالا هم نیست. ممکن است شما مهارت یا تحصیلات دانش باد امکان عرضه یک خدمت پرطرفدار را به صورت آنلاین برایتان فراهم کند. در اینجا فقط به صورت فهرست وار به تعدادی از فعالیت های ممکن اشاره د ر

تایپ، ترجمه، اصلاح و غلط گیری متن، کشیدن تابلوی نقاشی از روی کی ، راهنمایی و پاسخگویی تلفنی، مشاوره تخصصی، تولید انواع محصولات تزیینی، تولید میوه خشک، مربا و ترشی خانگی، غذای خانگی (این مورد در حد یک محله می تواند اجرا شود.)، آینه کاری، نقاشی روی چرم، دستمال سفره تزئینی، تولید محصولات چرمی، میوه های مصنوعی، شمع تزئینی، سوزن دوزی، بافت قالیچه با طرح سفارشی، طراحی و تولید زیورآلات بدلی. و …

هریک از موارد بالا و ده ها مورد دیگر، در صورتی که از روش مناسب برای عرضه آنها در اینترنت استفاده شود؛ و چاشنی ابتکار و سلیقه و مطالعه و تحقیق (به اضافه پشتکار) هم پیدا کند، می تواند در مدت کوتاهی از یک فعالیت تفننی خانگی به یک تجارت موفق و گسترده تبدیل شود؛ و باعث سودآوری در حد اشتغال و استخدام چندین نفر گردد.

انجمن گفتگو

انجمن گفتگو، از قدیمی ترین محل های آنلاین برای تبادل نظر و جمع شدن مجازی افراد با سلیقه ها و تخصص های مشابه می باشد. در طول زمان و با تغییرات اینترنت و ظهور شبکه های اجتماعی، بعضی سایتها (نظیر گروه های گفتگو یاهو) تعطیل و یا به حاشیه رفته اند، اما رونق انجمن های گفتگو به دلیل ارتباطات بین افراد با سابقه و باتجربه همچنان چشمگیر است. بعضی از این انجمن ها در کنار کار سنتی خود بازار چه ای هم ایجاد نموده اند که برای فروش محصولات تخصصی و دارای مخاطب خاص از فروشگاه های رایج و مستقل، بهتر عمل می کنند. توصیه می کنم اگر قصد هر نوع فعالیت جدی در اینترنت را دارید، حداقل در یکی دو فروم مطابق سلیقه و مهارت خودتان عضو شده و فعالیت کنید. حتی اگر انجمن مرتبط با رشته کاری و علاقه خود پیدا نکردید، می توانید خودتان یک انجمن جدید ایجاد کنید و به تدریج به عضوگیری از بین هم رسته ای های خود بپردازید. اگر در این کار موفق بودید، و توانستید تعداد ثبت نام و بحث های تخصصی کافی ایجاد کنید، می توانید با جذب تبلیغات مرتبط با موضوع انجمن خود درآمد قابل قبولی هم به دست بیاورید.

موضوعات گوناگونی را می توان در انجمن مطرح کرد

به غیر از انجمن های خاص باسابقه مانند انجمن برنامه نویسان ایران با انجمن های عمومی بدون گرایش مانند تالارهای نیک صالحی، انجمن های پرشین تولز ” بیشترین اعضا و گسترده ترین موضوعات را شامل می شوند و همیشه بهترین جواب ها را برای سؤال های متفرقه خود، در آن ها خواهید یافت. مشهورترین و فعال ترین وب مسترهای ایران در این انجمن فعال هستند و شرکت در بحث های آنان باعث کشف بسیاری نکات ریز ودرشت، بخصوص برای تازه کارها خواهد بود.

از مزیت های غیرقابل چشم پوشی برای فرومها، دیده شدن و رتبه گرفتن مطالب آنها در جستجوهای گوگل است؛ که این امر به دلیل تولید محتوای یکتا و مداوم در بحث ها می باشد. تقریبا امکان ندارد شما یک سؤال را به صورت جمله کامل فارسی در گوگل جستجو کنید و در صفحه اول، یکی دو نتیجه از انجمن ها را نبینید.

وبلاگ

ثبت وقایع و خاطرات روزانه به صورت آنلاین، ایده اصلی راهاندان سرویس های وبلاگ بودند؛ اما با گسترش و استقبال از آنها هر کاربر به سلیقه خود استفاده خاصی را کشف کرد. یکی شعر جمع کرد. یکی مطالب آموزشی نوشت. یکی جوک، یکی شعار سیاسی نوشت؛ و عده ای هم آن را به محل تبلیغات و فروش تبدیل کردند.

محدودیتی برای نوع مطالب وبلاگ وجود ندارد

کلیه سرویس دهندگان وبلاگ امکان ساخت و افزودن هر مقدار اطلاعات متنی را به رایگان برای کاربر فراهم می کنند؛ و بعضی از آنها تعداد محدودی عکس را هم برای نمایش در وبلاگ میزبانی می کنند. درآمد اصلی سایت های وبلاگ ساز از گرفتن تبلیغات و نمایش آن در کلیه صفحات به دست می آید. با یک جستجوی ساده به تعرفه تبلیغات یک ماهه» در وبلاگها، با مبالغی در حدود دو ونیم میلیون تومان» مواجه می شویم؛ که با توجه به تعداد آگهی قابل جذب، درآمدی قابل توجه می باشد.

معروف ترین سرویس دهنده وبلاگ کشور «بلاگفا» می باشد که تا چند سال قبل ترافیک بازدید، و تولید محتوای بسیار زیادی داشت. امروزه با وجود مهاجرت بسیاری از وبلاگ نویسان فعال، به شبکه های اجتماعی و کم شدن تب و تاب وبلاگ نویسی، هنوز هم این سایت از محبوبیت خاصی برخوردار است و تا این لحظه، رتبه نخست خود را در بین سایر رقبا حفظ نموده است.

به جز استفاده معمول و نوشتن مطلب در وبلاگ، نظر به رایگان بودن آن؛ و به توصیه برخی راهنماهای کسب و کار اینترنتی. عده ای از کاربران تازه کار، وبلاگ را به نمایشگاه و محل قرار دادن لینک های سیستم همکاری در فروش و حتی سایت فروشگاه خودشان تبدیل می کنند. دلیل این امر این است که با نوشتن متن های اختصاصی مرتبط با محصولات و خدمات موردنظر خودشان، بهتر می توانند رتبه جستجو به دست بیاورند. مثلا اگر وبلاگی مرتبط با کشاورزی باشد، و مرتبا مطالب جدید تخصصی به آن اضافه شود، به راحتی در جستجوی کلمات و عبارات مربوط به کشاورزی، دیده شده و توسط علاقه مندان خوانده می شود؛ اگر در بین متون یا پایان آن ها لینک خرید محصولاتی نظیر سم و بذر وجود داشته باشد، احتمال کلیک منجر به خرید در آن وبلاگ، بالا خواهد بود؛ اما همان طور که گفته شد؟ این روش برای شروع کار خوب هست. ولی برای ادامه کار و روش حرفه ای مناسب نیست.

یک فروشگاه خوب، خودش باید بخش وبلاگ مجزا داشته باشد و مرتبة مطالب جدید، آموزشی، و مفید در آن قرار داده شود تا تأثیر سئوی خود را به دامنه اصلی فروشگاه بدهد؛ و مطالب آن هم ماندگارتر باشند. تا اینکه در زیر فهرست یک سرویس دهنده دیگر که تبلیغات خودش را هم مرتب نمایش میدهد.


بیشتر بخوانید: نکات مهم برای داشتن فروشگاه اینترنتی


وبلاگ خوب و فعال برای یک فروشگاه اینترنتی، هم اخبار و اطلاعات مورد علاقه مشتریان را مرتبا درج می کند. هم به معرفی محصولات سایت و تمایز آنها با دیگر محصولات می پردازد. هم با تولید محتوای یگانه و باارزش رتبه سایت را برای موتورهای جستجو بهبود می بخشد. در بهترین حالت، وبلاگ فروشگاه، نقش پل ارتباطی را بین اداره کنندگان سایت و مراجعه کنندگان ایفا می کند. این روزها نیازهای جدید بازار، و سطح توقع کاربران با یک بخش سؤالات متداول خشک و کلیشه ای برآورده نمی شود. بهتر است یک سایت فروشگاه در کنار سایر پرسنل و مسؤولیتهای سازمانی که برای تیم اداره کننده در نظر می گیرند، یک نویسنده خلاق و با معلومات را هم برای تحقیق و تولید محتوا جهت وبلاگ فروشگاه در نظر بگیرد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − یک =

مشاهده بیشتر