0

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک

با معرفی انواع تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک از بخش نکات خانه داری سایت تفریحی جیران همراه باشید.

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک

افراد تقریباً 40 دقیقه در روز را برای تمیز کردن خانه های خود می گذرانند. بیشتر ما ترجیح می دهیم از این زمان برای فعالیت های لذت بخش تر استفاده کنیم. خوشبختانه ، شما می توانید با این نکات تمیز کردن زمان کمتری صرف این کار بکنید و از دقایق گرانبهایتان استفاده کنید. آماده شوید تا خانه شما در نیمی از زمان دو برابر تمیز بنظر برسد!


موارد پیشنهادی


1. لکه های اثاثه یا لوازم داخلی را با کرم ریش تراش از بین ببرید.

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک

نیازی به کارگر حرفه ای گران قیمت نیست تا آن لکه ها ی لوازم خانه را از بین برد . در عوض ، کمی از کرم اصلاح (هر چیزی به جز نوع ژل) را روی لکه مالیده ، بگذارید 30 دقیقه یا یک شب بماند، و بعد آن را خشک کنید. قبل از استفاده از آن ، مطمئن شوید كه این روش را روی ناحیه پنهانی از مبل خود آزمایش می كنید ، زیرا همیشه احتمال آسیب دیدن پارچه وجود دارد.

2. کناره های دیوار را با یک ورق خشک کن جارو کنید.

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک

دست به زانو زدن و تمیز کردن گوشه های دیوار شاید کار سختی باشد ولی می توانید با یک ترفند هوشمندانه آنها را تمیز نگه دارید. به جای یک پارچه میکرو فیبر ، یک ورق خشک کن را به Swiffer خود وصل کنید و تمام آن گرد و غبار ایجاد شده را جمع کنید و در عین حال رایحه ی خوبی را به خانه خود ببخشید.

3. برای تمیز کردن قابلمه های خود از جرم گیر استفاده کنید.

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک

به سادگی ماهیتابه یا بشقاب کثیف خود را با کمی مایع ظرفشویی، آب گرم و یک جرمگیر داخل سینک بگذارید و بگذارید یک ساعت یا دو ساعت استراحت کنند. هنگامی که شما آبکشی می کنید مشاهده می کنید هیچ اثری از کثیفی باقی نمی ماند.

4- وان حمام را با گریپ فروت و نمک تمیز کنید.

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک
دفعه بعد که در سوپر مارکت هستید ، حتما یک گریپ فروت اضافی را به سبد خرید خود بیاندازید – نه برای غذا خوردن ، بلکه برای تمیز کردن. این میوه مرکبات راه حل مناسبی برای پاک کردن وان کثیف است. فقط میوه را ببرید و آنرا در نمک بپوشانید. نمک بافت ساینده ایجاد می کند در حالی که اسید سیتریک موجود در گریپ فروت به تجزیه لکه ها کمک می کند.

5- تی را برای تمیز کاری انتخاب کنید که بتوان داخل لباسشویی انداخت.

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک
شاید شنیده باشید که تمیز کردن با یک مایع پاک کن شبیه به شستن کف اتاق با آب کثیف است. تحقیقات نشان می دهد که در صورت مرطوب ماندن تی نخی برای نظافت احتمال رشد باکتریایی زیاد است و دوباره پاک کردن کفپوش با این تی بجای اینکه تمیزکاری و ضدعفونی کند بیشتر آلودگی ایجاد می کند.

برای اینکه از این کار جلوگیری کنید حتما موقع خرید تی برای تمیز کردن کفپوش سطح از نوعی انتخاب کنید که بشود در ماشین لباسشویی انداخت و تمیز و خشک شود تا باعث آلودگی نشود.

6. اسفنج های خود را در مایکروویو ضد عفونی کنید.

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک
شما از اسفنج آشپزخانه خود برای تمیز کردن ظروف و حتی میزهای خانگی استفاده می کنید. به طرز عجیبی ، این ممکن است میلیون ها باکتری را در خانه شما پخش کند.
راه حل؟ کمی اسفنج خود را مرطوب کنید ، آن را به مدت 90 ثانیه در مایکروویو بگذارید ، و میزان آلودگی باکتریایی روی آن را تا 99 درصد کاهش دهید ، طبق تحقیقات منتشر شده در سال 2006 در مجله بهداشت محیط. فقط مطمئن شوید که اسفنج شما اسکراب فلزی ندارد.

7. جرم بشقاب ها را با جوش شیرین از بین ببرید.

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک
یک چاقو  یا یک چنگال بیش از حد جرم گرفته و یک سری بشقاب های جرم گرفته که ظاهری ناخوشایند دارند در آشپزخانه دیده می شود. تمیز کردن آنها کار آسانی است. با مقداری جوش شیرین ، بشقاب هایتان دوباره ظاهر جدیدی پیدا کنند. یک خمیر جوش شیرین و آب درست کنید ، آن را روی جرم ظروف بزنید و لکه و جرم ظروف خود را پاک کنید.

8. تشک خود را با جوش شیرین  تمیز کنید.

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک

ما همیشه بالش و لحاف هایمان را تمیز کردیم و مرتب استفاده می کنیم ولی کمتر پیش می آید که درصدد تمیز کردن تشک هایمان بر آییم. اما یک روش آسان برای محدود کردن آلودگی باکتری ها و گرد و غبار تحریک کننده آلرژی روی تخت شما وجود دارد. حداقل یکبار در ماه ، فقط کافی است تشک خود را خالی کنید و یک آبپاش زیاد جوش شیرین را روی آن بمالید. بگذارید جوش شیرین برای چند ساعت بنشیند تا هرگونه بو ، خلاء دوباره و voila را جذب کند! حالا شما یک تشک تمیز و بدون بو  و آلودگی خواهید داشت.

9. تمیز کردن شیشه و آینه با روزنامه

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک
اگر از حوله های کاغذی برای پاک کردن آینه ها و پنجره های خود استفاده می کنید ، خودتان وارد یک چالش می شوید چون آنگونه که دوست دارید تمیز نمی شوند و از این کار خسته می شوید. راه آسان تر و ارزان تر تمیز کردن سطوح شیشه ای شما با روزنامه جوهر سویا است که هیچ لکه ای نخواهد داشت و سطوحی بدون پرز و بدون لکه ایجاد خواهد شد.

10. پرده های خود را با جرمگیر تمیز کنید.

تمیز کردن لکه های اثاثیه و وان حمام و تشک

تمیز کردن پرده ها کاری طاقت فرسا . خیلی زمان بر است. بنابراین ، برای این که این کار سریعتر انجام شود می توانید یک دستمال جرم گیر را در یک جفت انبرک قرار دهید و پرده های خود را پاک کنید ، به این ترتیب خاک را از بین می برید و به خانه خود عطر تمیزی می دهید.


بیشتر بخوانید: ۶ نکته برای قرار دادن بهتر مبلمان


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هفده =

مشاهده بیشتر