0

۳۱ نکته برای تقویت سلامت ذهن و روان

۳۱ نکته برای تقویت سلامت ذهن و روان

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی ۳۱ نکته برای تقویت سلامت ذهن و روان بپردازیم.

۱. یک دفترچه برای ثبت قدردانی ها و موفقیت های روزانه خود تنظیم کنید. سه چیز را که بابت آنها سپاسگزار بودید و سه چیز را که هر روز توانستید به انجام برسانید را ثبت کنید.

۲. روز خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید. مصرف قهوه با کاهش میزان افسردگی مرتبط است. اگر به دلیل کافئین نمی توانید قهوه بنوشید، نوشیدنی مفید دیگری مانند چای سبز را امتحان کنید.

۳. یک برنامه مسافرت یا دورهمی بچینید. می تواند کمپینگ با دوستان یا سفر به مناطق خوش آب و هوا باشد. تاثیر سفر بر سلامت روان بسیار مثال ردنی می باشد. برنامه ریزی برای تعطیلات و داشتن چیزی که منتظر آن باشید می تواند شادی کلی شما را تا هشت هفته افزایش دهد!

۴، نقاط قوت خود را به کار بگیرید. کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید تا اعتماد به نفس ایجاد کنید، سپس با یک کار سخت تر مقابله کنید.

۵. برای خواب راحت باید دمای خانه را کمی خنک نگه دارید. دمای مطلوب برای خواب بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد است.

۶. لازم نیست کل راه پله را ببینید، فقط اولین قدم را بردارید. به چیزی در زندگی خود فکر کنید که می خواهید آن را بهبود ببخشید، و بفهمید که چه کاری می توانید انجام دهید تا در مسیر درست قدم بردارید.

۷. یک تجربه جدید را آزمایش کنید، شعر بنویسید، نقاشی کنید.

۸. به کسی در زندگی خود عشق بورزید. روابط نزدیک، با کیفیت، کلیدی برای یک زندگی شاد و سالم هستند.

۹. با خوردن چند تکه شکلات تلخ هر چند روز یکبار، قدرت مغز را تقویت کنید. تصور می شود که فلاونوئیدها، کافئین و تئوبرومین موجود در شکلات برای بهبود هوشیاری و مهارت های ذهنی با هم کار می کنند.

۱۰. هیچ رنجی بزرگتر از تحمل یک داستان ناگفته در درون شما نیست. اگر تجربه شخصی در مورد بیماری روانی یا بهبودی دارید، جایی یا با کسی به اشتراک بگذارید. بررسی کنید که افراد دیگر در اینجا چه می گویند.

۱۱. گاهی اوقات، برای کسب لذت بیشتر نیازی به اضافه کردن فعالیت های جدید نداریم. ما فقط باید شادی را در چیزهایی که قبلاً داشته ایم جذب کنیم. تلاش برای خوش بین بودن به معنای نادیده گرفتن جنبه های زشت زندگی نیست. این فقط به این معنی است که تا آنجا که ممکن است روی چیزهای مثبت تمرکز کنید.

۱۲. وقتی احساس اضطراب می کنید؟ حدود ۲۰ دقیقه رنگ آمیزی کنید تا به شما کمک کند ذهن خود را پاک کنید.

۱۳. برای خندیدن خود زمان بگذارید. با یک دوست بامزه و شوخ طبع معاشرت کنید، یک فیلم کمدی تماشا کنید یا ویدیوهای زیبا را به صورت آنلاین تماشا کنید. خنده به کاهش اضطراب کمک می کند.

۱۴. از شبکه های اجتماعی خارج شوید. گوشی هوشمند خود را برای یک روز در خانه بگذارید و از ایمیل‌های مداوم، هشدارها و سایر وقفه‌ها جدا شوید. زمانی را صرف انجام یک کار سرگرم کننده با یک نفر رو در رو کنید.

۱۵. در حین انجام کارهای خانه برقصید. نه تنها کارهایتان را انجام می دهید، بلکه رقصیدن سطح کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش می دهد و اندورفین مواد شیمیایی احساس خوب بدن را افزایش می دهد.

۱۶. کمی چرت بزنید. مطالعات نشان می دهد که چرت زدن به خنک شدن مغز کمک می کند و هوشیاری و کارایی ذهنی را بهبود می بخشد.

۱۷. هفته ای یک بار در حمام آب گرم استراحت کنید. حمام آب گرم می تواند استرس را از بین ببرد.

۱۸. آیا چیزی شما را آزار داده است؟ آن را روی کاغذ بنویسید. نوشتن در مورد تجربیات ناراحت کننده می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

۱۹. مدتی را با یک دوست پشمالو بگذرانید. زمان با حیوانات باعث کاهش هورمون استرس و افزایش اکسی توسین می شود که احساس شادی را تحریک می کند. اگر حیوان خانگی ندارید، می توانید به باغ وحش بروید و ساعتی با حیوانات باشید یا از فیلم های مستند بهره برید.

۲۰. سعی کنید استعدادهای درونی خود را بشناسید و آنها را شکوفا کنید.

۲۱. توریست بودن را از شهر خود آغاز کنید. اغلب اوقات مردم فقط در سفرها جاذبه ها را کشف می کنند، اما ممکن است تعجب کنید که چه چیزهای جالبی در اطراف شما وجود دارد ولی شما از آنها بی خبر هستید.

۲۲. سعی کنید ناهار خود را آماده کنید یا لباس های خود را برای هفته کاری انتخاب کنید. صبح ها در وقت خود صرفه جویی می کنید و در مورد هفته پیش رو احساس کنترل خواهید داشت.

۲۳. برخی از اسیدهای چرب امگا ۳ را در رژیم غذایی خود مصرف کنید. این اسیدهای چرب با کاهش میزان افسردگی و اسکیزوفرنی در میان فواید بسیاری مرتبط هستند. مکمل های روغن ماهی موثر هستند، اما خوردن امگا ۳ موجود در غذاهایی مانند ماهی آزاد ، دانه کتان یا گردو نیز به ساخت باکتری های سالم روده کمک می کند.

۲۴. بخشش را تمرین کنید. حتی اگر صرفاً بخشیدن آن شخصی باشد که در طول رفت و آمد با شما ارتباط برقرار کرده است. افرادی که می بخشند از سلامت روان بهتری برخوردارند و گزارش می دهند که از زندگی خود رضایت بیشتری دارند.

۲۵. آنچه که مصیبت به نظر می رسد غالباً سرچشمه بخت شماست.

۲۶. در مواقع استرس فقط لبخند بزنید. شاید این ساده ترین کار نباشد، اما لبخند زدن می تواند به کاهش ضربان قلب و آرامش شما کمک کند.

۲۷. یک یادداشت تشکر بفرستید. نه برای یک مورد مادی، بلکه برای اینکه به کسی بفهمانید که چرا از آنها قدردانی می کنید. ابراز کتبی سپاسگزاری با افزایش شادی مرتبط است.

۲۸. کاری را با دوستان و خانواده خود انجام دهید. می توانید آشپزی کنید، به پارک بروید یا یک بازی انجام دهید. افراد در روزهایی که ۶ تا ۷ ساعت را با دوستان و خانواده می گذرانند ۱۲ برابر بیشتر احساس شادی می کنند.

۲۹. نیم ساعت برای پیاده روی در طبیعت وقت بگذارید. می تواند قدم زدن در پارک یا پیاده روی در جنگل باشد. تحقیقات نشان می دهد که بودن در طبیعت می تواند سطح انرژی را افزایش دهد، افسردگی را کاهش دهد و زندگی سالم را افزایش دهد.

۳۰. حتما ۱۵ دقیقه از نور آفتاب لذت ببرید و از ضد آفتاب استفاده کنید. نور خورشید ویتامین D را سنتز می کند که کارشناسان معتقدند این ویتامین یک بالابرنده خلق و خو است.

۳۱. کسی که هرگز اشتباه نکرده است، هرگز چیز جدیدی را امتحان نکرده است. آلبرت انیشتین می گوید چیزی خارج از محدوده راحتی خود را امتحان کنید تا جایی برای ماجراجویی و هیجان در زندگی شما باز شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

مشاهده بیشتر