0

تاثیر سفر بر سلامت روان

تاثیر سفر بر سلامت روان

تاثیر سفر بر سلامت روان

اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند وقتی می گویم “سفر” – تعطیلات؟ ملاقات با افراد جدید؟ یا شاید تماشای غروب خورشید؟ باشد در حالی که سفر می تواند هیجان انگیز و نشاط آور باشد، اما چیزی فراتر از استراحت در ساحل آفتابی باشد. با بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید تا تاثیر سفر بر سلامت روان را بررسی کنیم.

تاثیر سفر بر سلامت روان

 

خبری نیست که سفر برای سلامتی جسمی شما مفید است، اما مقدار قابل توجهی از تحقیقات علمی نشان می دهد که کاوش در مکانی جدید می تواند معجزه هایی برای سلامت روحی و روانی شما نیز به وجود آورد. در اینجا پنج روش سفر با پشتیبانی از شواهد ذهن شما را شاد و سالم می کند:

 

1. این یک کاهنده استرس عالی است. دکتر تامارا مک کلینتوک گرینبرگ، روانشناس بالینی مستقر در سانفرانسیسکو و نویسنده چشم اندازهای روان پویایی در مورد پیری و بیماری می گوید: “استرس ناشی از کار و خواسته های روزمره می تواند ما را از آنچه واقعاً معنادار و جالب توجه است منحرف کند.” بنابراین، استراحت در زندگی روزمره برای آرامش، شارژ و جوان سازی ذهن شما ضروری است.


موارد پیشنهادی


و چه راهی بهتر از این که چمدان خود را ببندید و به سفر بروید. سفر باعث خوشبختی می شود و به شما کمک می کند ذهن خود را از موقعیت های استرس زا دور کنید. این امر منجر به کاهش سطح کورتیزول می شود و باعث می شود احساس آرامش و رضایت بیشتری داشته باشید.

این همچنین به ما کمک می کند تا در اهداف و علایق شخصی خود تأمل کنیم. طبق یک مطالعه در سال 2013 ، بیش از 80٪ آمریکایی ها، که مورد بررسی قرار گرفتند، دقیقاً پس از یک یا دو روز مسافرت، متوجه کاهش قابل توجه استرس شدند.

جاکینتا وردگال می گوید: “اگرچه همیشه هنگام مسافرت مشغول هستم، چه گشت و گذار، عکس گرفتن یا فقط کاوش در محل سفر با پای پیاده، اما می دانم که هنگام سفر آرام ترین فرد هستم.

 

2. به شما کمک می کند تا دوباره خود را ارزیابی کنید. نویسنده پاتریک روتفوس گفت: “یک جاده طولانی می تواند بیش از صد سال سکوت در مورد خود شما را بیاموزد.” سفر با تجربه، به ویژه به یک کشور خارجی، می تواند به شما کمک کند تا زندگی خود را دوباره ارزیابی کنید و از نو بسازید. والری ویلسون، کارشناس سفر انفرادی می گوید: “اگر این اجازه را بدهید، سفر می تواند ذهن شما را به شکلی گسترش دهد که هرگز ممکن نبوده باشد”.

علاوه بر این، دروس ارزشمندی که در این راه می آموزید دیدگاه شما را گسترش می دهد و باعث می شود شما نسبت به چیزهای جدید بیشتر آگاهی داشته باشید.

وردگال می گوید: “من مسافرت به مکان هایی با فرهنگ های مختلف را دوست دارم، زیرا این امر شما را مجبور می کند به فکر مکان زندگی خود باشید.” “متفاوت بهتر یا بدتر نیست، فقط متفاوت است. اما مواجه شدن با این تفاوت ها به من کمک می کند تا اصول و ارزشهای خودم را دوباره ارزیابی کنم و گاهی اوقات آنها را تغییر دهم. ”

اگر در حال بهبودی از یک تغییر اساسی در زندگی خود هستید، کاوش در مکان های جدید همچنین می تواند شروع جدیدی برای شما ایجاد کند. “وقتی من به بیماری لایم مبتلا شدم، برای چندین سال دنیای من کوچک شد. من دوستانی را از دست دادم که نمی دانستند چگونه با یک دوست بیمار برخورد کنند. من کاملا تنها بودم و اعتماد به نفس خود را بسیار از دست دادم. ” “با سفر و تعامل با دنیای اطرافم، علاقه جدیدی به زندگی پیدا کردم. من خودم را متقاعد کردم که حتی وقتی حالم خوب نیست سفر کنم. او برای من خوشبختی به ارمغان آورده، هدفی به من داده و از من یک زن مستقل و قدرتمند ساخته است. ”

 

3. شادی و رضایت را افزایش می دهد. جدا از این واقعیت واضح که مجبور نیستید به محل کار خود بروید (و می توانید به عنوان صبحانه پیتزا بخورید)، سفر به شما این فرصت را می دهد تا از برنامه ریزی در مورد ساعات روزانه یتان رهایی یابید. رویدادها و تجربیات جدید بدست آورید و کنار خانواده خوش بگذرانید.

 

4. باعث می شود شما از نظر ذهنی مقاوم باشید. رفتن و زندگی در جایی که همزمان احساس هیجان و ارعاب کنید می تواند به شما در تقویت روحیه و عاطفه کمک کند. “وقتی جوان تر بودم، نمی توانستم خودم را در سفر به دنیا ببینم. اما اکنون، بیشتر اوقات خودم سفر می کنم و من عاشق این هستم!

همچنین، مواجهه با مشکلات در یک محیط ناآشنا، در میان افراد جدید، شما را مجبور به یادگیری و سازگاری با زندگی خارج از محدوده راحتی خود می کند. این باعث می شود انعطاف پذیرتر، صبورتر باشید و از نظر احساسی قدرت بیشتری داشته باشید.

ویلسون می گوید: “سفر به من صبر و بردباری آموخته است تا تسلیم كنترل غیرقابل كنترل و به طور مؤثر مشكلات را حل كنم.”

این کارشناس سفر همچنین می تواند به شما کمک کند تا با “مسائل بزرگتر زندگی با فضل و صبر بیشتری” کنار بیایید. وی افزود: “یكی از بدترین تجربیاتی كه در اوایل زندگی مسافرتی ام داشتم، جمع شدن انبوهی از پول و گذرنامه ام بود، درست یك روز قبل از اینكه بخواهم به خانه بروم. این به من آموخت که با آرامش بیشتری شرایطی از این قبیل را بپذیرم و احساسات کمتری را به وسایل وابسته کنم. اکنون می توانم شرایط استرس زای مشابه را خیلی سریع پشت سر بگذارم، بدون اینکه این مسئله برای مدت طولانی من را ناراحت کند. »

به همین ترتیب ، هنگامی که وبلاگ نویس مسافرتی مارتا استوز در هنگام جشنواره معروف Loi Krathong (جشنواره فانوس) در تایلند از ناحیه مچ پا آسیب دید، “آن شب جاده ها تا حدی بسته شد و خیابان ها پر از صدها نفر شد که این کار را برای ما فوق العاده سخت کرد حرکت می کند “، او توضیح می دهد: “من باید یاد بگیرم که شرایط را بپذیرم و بدون این که دچار استرس شوم، سفرهای خود را متناسب با آن تطبیق دهم. مطمئن نیستم که چند سال پیش در این شرایط همین خونسردی را داشته باشم. ” نکته اصلی این است که، هر چقدر با چالش های بیشتری روبرو شوید، در غلبه بر آنها بهتر خواهید شد، در نهایت از نظر ذهنی و عاطفی مقاومت بیشتری می کنید.

5. باعث افزایش خلاقیت می شود. به گفته آدام گالینسکی، استاد دانشکده بازرگانی کلمبیا، بازدید از یک مکان خارجی و غرق شدن در محیط محلی آنها (به عنوان مثال، شرکت در یک مسابقه “قایق مار” در جنوب هند یا ضیافت رتیل های ترد در کامبوج) ، انعطاف پذیری شناختی شما را افزایش می دهد . همچنین “عمق و یکپارچگی اندیشه” را افزایش می دهد، در نتیجه باعث افزایش خلاقیت شما می شود. گالینسکی نویسنده مطالعات متعددی است که ارتباط بین خلاقیت و سفرهای بین المللی را بررسی می کند. اگرچه، توجه به این نکته مهم است که سفر فقط وقتی با فرهنگ محلی آن مکان درگیر شوید، خلاقیت را تحریک می کند. صرف بازدید از یک شهر جدید یا کشوری قصد قطع آن را ندارد.


بهتر است بدانید: بهترین ضد آفتاب های کودک


علاوه بر این ، مسافرت طولانی مدت باعث بهبود بهره وری، مهارت حل مسئله می شود و حتی می تواند شانس ارتقا در کار را افزایش دهد!

گرینبرگ خاطرنشان می کند: “مهم است که به یاد داشته باشید که تعطیلات برای برخی می تواند بسیار استرس زا باشد.” اگر این در مورد شما صحت دارد، سعی کنید “تعطیلات کوتاهی داشته باشید.

 

در آخر اینکه ، چگونه می توانید پس از بازگشت از سفر از مزایای آن بهره مند شوید؟

گرینبرگ می گوید: “من به عنوان یک پزشک، مردم را تشویق می کنم که جنبه های یک تجربه سفر یا تعطیلات را که لذت بخش بود، حفظ کنند.”

به عنوان مثال ، “اگر غذای پاریس را دوست داشتید، یاد بگیرید که چگونه غذای فرانسوی بپزید تا برخی از احساساتی را که هنگام تعطیلات داشتید دوباره ایجاد کنید.”

“یکی دیگر از مداخلات رفتاری این است که لحظات آرام خود را در تعطیلات بخاطر بسپارید و سعی کنید آنچه را که با زندگی فعلی شما متفاوت است به یاد بیاورید. شاید برای صرف صبحانه وقت صرف کرده اید و ممکن است ورزش کرده باشید. این موارد یادآوری اساسی برای کارهایی است که باید هر روز انجام دهیم.

اکنون که خواندن همه کارهای شگفت انگیز سفر را به مغز خود  سپرده اید، وقت آن است که چمدان را ببندید و بروید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 12 =

مشاهده بیشتر