0

مواد غذایی که نباید در یخچال نگهداری کرد

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

مواد غذایی که نباید در یخچال نگهداری کرد

ما تمایل داریم به یخچال به عنوان ابزاری برای نگهداشتن موادغذایی تا زمانی که امکان دارد فکر کنیم. با اکثر غذاها، این درست است. بدون یخچال ما نمی توانستیم گوشت، لبنیات، و یا بسیاری از موادغذایی را  در خانه نگه دارید. یخچال و فریزر واقعا یک معجزه مدرن است که انقلابی در راه غذای خانواده و خانگی است. با بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید تا لیست مواد غذایی که نباید در یخچال نگهداری کرد را بدانید.

اما از آنجا که معلوم است، غذاهای خاصی وجود دارد که در واقع در یخچال، تازگی و گاهی اوقات سرد کردن مواد غذایی کاهش طعم و یا تغییر بافت را از دست می دهد.

ذخیره کردن غذاهای زیر در دمای اتاق در واقع می تواند به شما کمک کند تا به طور سهوا ً از هدر رفتن و خراب شدن جلوگیری کنید.

سیب زمینی

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

سیب زمینی ها بهتر است در محیط خنک و تاریک ذخیره شوند، اما یخچال خیلی سرد است. سرما باعث از بین رفتن نشاسته موجود در سیب زمینی می شود و باعث بافت چرب که خوردن آن ناخوشایند است.

نشاسته نیز شروع به تبدیل به شکر در یخچال می شود و بیشتر تاثیر بر طعم آنها دارد.


موارد پیشنهادی


پیاز

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

پیازها با سرعت بیشتری در یخچال خراب می شود تا روی پیشخوان. اونا قبل از اينکه بفهمي کک و مکي ميشن بهتر است پیاز ها را در دمای اتاق ذخیره کنید، اما آنها را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

هنگامی که پياز پوست کنده و برش داده شود، شما می خواهيد آن را در يخچال قرار دهيد. فقط آن را در کیسه ای قابل آب بندی قرار داده و در کشو سبزی نگهداری کنید.

سیر

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

سیر تمایل به از دست دادن طعم خود را هنگامی که در یخچال ذخیره می شود دارد. برای حفظ این مزه ٔ ناهموار، آن را در ظرفی خنک و خشک با مقداری تهویه نگه دارید.

کیسه کاغذی گزینه خوبی است. اما سیر هنوز هم شروع به خراب شدن می کند، هنگامی که سیر را پوست کندید حتما ً ظرف 10 روز از اون می توانید استفاده کنید.

 

خربزه

هندوانه کامل، مانند آبنبات می ماند، هندوانه یا خربزه بهترین طعم را زمانی دارد که در دمای اتاق نگهداری کنید.

برخی از تحقیقات حتی نشان می دهد که خربزه در یخچال گذاشته باعث می شود که محتوای آنتی اکسیدان را با سرعت بیشتری پایین بیاورد، بنابراین خوردن آن در دمای اتاق باعث سالم تر شدن میوه ها می شود. پس از برش، می توانید حدود ۳ تا ۴ روز خربزه را در یخچال نگهداری کنید.

 

عسل

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

عسل وقتی در یخچال نگهداری می شود، متبلور می شود. آن تبدیل به دانه دار و عملا جامد می شود, بنابراین تقریبا غیر ممکن است بتوانید استفاده کنید و در ضمن ناخوشایند است.

عسل می تواند برای مدت زمان واقعا طولانی در دمای اتاق نگهداری می شود. عسل ی که جامد شده است را می توان با گرم کردن آرام بطری در آب گرم به حالت قبل برمی گردد و می توانید استفاده کنید.

نان

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

نان به طور کلی نسبتاً قابل فاسد شدن است. یخچال نان را خشک می کند، بنابراین به هر حال نمی توانید از آن لذت ببرید. نان به بهترین شکل در کشوی نان یا در خانه های شیرین انبار نگهداری می شود. اگر شما نیاز دارید به مدت طولانی نگهداری کنید، آن را در صورت لزوم آنرا یخ زده و سپس برشته کنید.

 

آجیل

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

یخچال های خنک کننده با جلوگیری از سفت شدن روغن می توانند عمر آنها را طولانی تر کنند. اما حتی در این صورت ، شما نمی خواهید آنها را سرما بخورید زیرا آنها تمایل به از بین بردن طعم و مزه متمایز پوستشان دارند و همچنین بوی غذاهای دیگر موجود در یخچال را جذب می کنند.

بهتر است آجیل ها را در یک ظرف هوایی در دمای اتاق نگهداری کنید. برای احیای آجیل هایی که در یخچال قرار دارند ، می توانید آنها را قبل از غذا در یک تابه خشک نان تست کنید.

 

قهوه

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

اگر عاشق قهوه هستید، می دانید که بین قهوه عالی و قهوه بد تفاوت زیادی وجود دارد.

بهتر است قهوه را در یک ظرف محکم در دمای اتاق نگه دارید.

 

گوجه فرنگی

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

در حالی که محصولات زیادی در یخچال و فریزر بهتر نگهداری می شوند، گوجه فرنگی به بهترین وجه روی پیشخوان ذخیره می شود. سرد کردن گوجه فرنگی های کامل باعث می شود طعم و مزه آنها تغییر پیدا کند و بافت آن را آبدار می کند.

اگر گوجه فرنگی های شما کم رسیده است، آنها را روی یک سینی در آفتاب قرار دهید. اگر آنها کامل رسیده شدند بهتر است آنها را طبخ کنید، پس از آن می توانند در یخچال نگهداری شوند.

 

سس تند

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

بهتر است که سس تند را در یخچال نگهداری کنید، اما برخی از گرمای تند فلفل ها را از بین می برد و برای حفظ آن نیازی به سرد کردن سس داغ نیست.

در آنجا سرکه زیادی وجود دارد که از رشد باکتری جلوگیری می کند.


بیشتر بدانید: نحوه نگهداری مواد غذایی با ماندگاری بالا


شکلات فندقی

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

این شکلات خوشمزه روی کراکر، نان تست یا میوه بسیار مناسب است اما وقتی آن را در یخچال نگه دارید، جامد می شود و پخش نمی شود.

پخش شدن فندق شکلات فندقی سرد برخی از طعم های خاص خود را نیز از دست می دهد. به طور کلی ظروف باز نشده می توانند به مدت دو ماه در انبار باقی بمانند. ظروف باز حدود یک ماه از تاریخ فروش خود حتی بدون یخچال در امان است و سالم می ماند.

 

سیب

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

اگر ترجیح می دهید سیب های خود را سرد کنید، اما نیازی به آن نیست. در حقیقت، سرمازدگی باعث می شود که تجزیه شوند و خراب شوند.

سیب یک میوه خوب برای نمایش روی میز یا پیشخوان برای چند هفته است. در آن مرحله، هر غذایی که خورده نشده باشد می تواند در یخچال قرار داده شود تا چند روز دیگر عمر آنها طولانی شود.

 

آووکادو

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

گرفتن اووکادو در اوج رسیدن آنها دشوار است و اگر سخت و یا خیلی نرم باشند، خوب نیستند. خوردن آووکادو نرسیده مانند گاز گرفتن یک سیب زمینی خام است و آووکادو بیش از حد مایع قارچ و سیاه شده است.

با این وجود، یخچال برای آووکادو تنها در صورتی که رسیده رسیده باشد خوب است اما اگر شما هنوز دوست ندارید استفاده کنید می توانید با در یخچال گذاشتن چند روز بیشتر سالم نگه دارید.

 

انواع توت ها

مواد غذایی که نباید در یخچال قرار داد

انواع توت ها بعد از چیدن خیلی طولانی نمی مانند، بنابراین بهتر است در روزی که می خواهید آنها را مصرف کنید خریداری کنید، نه اینکه آنها را نگهداری کنید.

با این وجود، اگر می خواهید چند روزی توت داشته باشید، یخچال بهتر از پیشخوان و داخل آشپزخانه است. با این حال، بسیاری از آنها به محض خیس شدن خیلی سریع کپک می شوند، بنابراین هرگز یک کارتن کامل را نشویید و بعد نگهدای کنید.

 

شلیل

میوه های سنگی مانند آلو، هلو، شلیل و زردآلو در دمای اتاق به بهترین وجه رسیده می شوند. ایده آل است که آنها را در یک کیسه کاغذی روی پیشخوان یا فضای آشپزخانه نگهدای کنید.

با این حال، اگر میوه سنگی شما رسیده است، اما شما نمی توانید بلافاصله آن را بخورید، ظرف میوه یخچال شما آن را تا چند روز دیگر از خراب شدن باز نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: سوالات متداول آشپزی


نتیجه

به سادگی نگه داشتن این وسایل در شیروانی، پیشخوان یا یک کشو باعث بهبود طعم، بافت و ماندگاری آنها می شود. با این حال، سرمازدگی این غذاها بعد از برش یا پختن آن توصیه می شود.

علاوه بر این، یخچال می تواند میوه های رسیده را برای چند روز دیگر حفظ کند، اما به یاد داشته باشید که میوه در آنجا به خوبی رسیده نمی شود. ما امیدواریم که این اطلاعات به شما کمک کنند تا برای نگه داشتن مواد غذایی از بهترین راه استفاده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =

مشاهده بیشتر