0

نحوه ضدعفونی میوه و سبزیجات

نحوه ضدعفونی میوه و سبزیجات

نحوه ضدعفونی میوه و سبزیجات

بدن انسان به ویتامین‌ها و مکمل‌های زیادی برای سرحال ماندن نیاز دارد. تمام این ویتامین‌ها و مکمل‌ها در میوه و سبزیجات یافت می‌شود. در این روزهای سخت شیوع ویروس کرونا باید بیشتر از همیشه برای مقاوم سازی ایمنی بدن از میوه و سبزیجات استفاده کنیم. پس باید برای ضدعفونی میوه و سبزیجات تازه در این روزها با دقت عمل کنیم و به طور صحیح آن‌ها را بشوییم. برای شستن و ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات تازه چند روش وجود دارد، که نحوه ضدعفونی میوه و سبزیجات را از بخش نکات خانه داری سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

نحوه ضدعفونی میوه و سبزیجات


موارد پیشنهادی


روش شستشوی اولیه میوه ها و سبزیجات

در ابتدا آنها را در یک سبد جداگانه قرار دهید، و بعد دست‌های خود را بشویید. و بعد با دستکش آشپرخانه شروع به شستشوی دانه به دانه میوه‌ها بکنید؛ و سپس دوباره آنها را درون سبد قرار دهید و روی آن‌ها آب بریزید؛ و بگذارید دو دقیقه درون آب بمانند. اگر گل و لای آن‌ها زیاد بود با اسفنجی نرم آن‌ها را پاک کنید.

بهتر است تمام برگ‌های روی میوه‌ها را جدا کنید تا باعث انتقال آلودگی نشوند.

نحوه تهیه ضدعفونی میوه و سبزیجات به روش خانگی

برای ضدعفونی میوه و سبزیجات مقداری جوش شیرین را در آب بریزید و میوه سبزیجات را به مدت چند دقیقه درون آن قرار دهید؛ سپس دوباره آنها را با دقت شستشو دهید تا اثری از جوش شیرین بر روی میوه و سبزیجات نماند. این روش ساده ترین روش ضدعفونی میوه و سبزیجات است.

یکی دیگر از روش‌های ضد عفونی میوه و سبزیجات اضافه کردن چند قطره مایع ظرف شویی به آب است. سپس طبق دستور قبل عمل کنید.

6 توصیه برای شستشوی سبزیجات

مصرف بیش اندازه مایع ظرف شویی مضر است اما بخاطر ویژگی انگل زدایی و ضدعفونی کننده سبزیجات و میوه ها نباید آن را حذف کرد. اما باید در مقدار مصرف دقت کرد.
برای حفظ ظاهر سبزیجات بهتر است آنها را با آب خنک شسشتشو دهید.
به دلیل شستشوی سبزیجات تخمهای انگلها به سطح آب می‌آیند و به همین دلیل باید آب را به آرامی دور بریزید. تا انگل‌ها دوباره بر روی سطح سبزیجات ننشینند.
هنگام شستشو و ضدعونی سبزیجات برگ دار مانند:کاهو و یا کلم دقت کافی را برای از بین بردن و ضدعفونی کردن آنها داشته باشید چون تمام کثیفی‌ها بین برگ‌ها می‌نشینند. می‌توانید از روش نگهداری چند دقیقه ای در آب با مایع ظرفشویی استفاده کنید. تا کامل گل و لای بین برگ‌ها از بین رود.
سبزی‌ها را نشسته درون یخچال قرار ندهید، زیرا میکروب و انگل‌های بسیاری در آن وجود دارد و ممکن است در یخچال باقی بمانند. حتما آنها رابشویید و بگذارید آب آنها از روی سطح برگ خشک شود سپس درون یک پارچه خشک آنها را قرار دهید و در یخچال بگذارید.
برای شستشوی سبزیجاتی که روکش پوستی دارند، می‌توانید از محلول آب و مایع ظرفشویی یا جوش شیرین استفاده کنید؛ و با دست یا فرچه آن‌ها را شستشو دهید.

ضدعفونی میوه و سبزیجات با سرکه سفید

برای ضدعفونی میوه و سبزیجات میتوان از محلول آب ولرم و مقداری سرکه سفید استفاده کرد. به این روش که بعد از تهیه محلول ضد عفونی میوه و سبزیجات،آنها را درون آن به مدت نیم ساعت بگذارید و سپس با آب سرد شستشو دهید. اسیدی بودن سرکه به ضدعفونی میوه و سبزیجات بسیار کمک میکند و میکروب و باکتری و ویروس‌ها را از بین می‌برد.

کلام آخر
برای داشتن سلامتی باید تغذیه سالم داشت و تغذیه سالم هم به شستشو و ضدعفونی میوه وسبزیجات بستگی دارد. اگر در ضدعفونی میوه و سبزیجات دقت نکنید ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد. به خصوص در این روزهایی که ویروس کرونا دارد بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن نکات بهداشتی جان بسیاری از مردم را می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: نحوه تازه نگه داشتن سیب زمینی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یازده =

مشاهده بیشتر