0

فواید و مضرات قهوه چیست؟

فواید و مضرات قهوه چیست؟

با مطلب جالب و خواندنی فواید و مضرات قهوه چیست؟ از مجله سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

فواید و مضرات قهوه چیست؟

قهوه یکی از نوشیدنی های پرمصرف در ایالات متحده است. بسیاری از مردم به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود یا در مواقعی که به انرژی اضافی و قدرت تمرکز بالا نیاز دارند از این نوشیدنی بصورت یا گرم یا سرد لذت می برند.


موارد پیشنهادی


در یک مطالعه مشخص شد که تعداد کافه هایی که قهوه در آن سرو می شود در این کشور بین سال های 2012 تا 2018 به طور قابل توجهی افزایش یافته است. محققان گفتند که 64 درصد آمریکایی ها در سال گذشته در سن 18 سال یا بالاتر روزانه یک فنجان قهوه صرف کرده اند.

مزایای سم زدایی قهوه

  • به بهبود خواب کمک می کند

کافئین می تواند سطح انرژی و هوشیاری را افزایش دهد. با این حال ، کاهش مصرف می تواند به بهتر خوابیدن کمک کند و انرژی بیشتری برای مدیریت مسئولیت های خود در روز بعد به شما می دهد.

کافئین می تواند تا پنج ساعت در خون بماند. به گزارش DrAxe.com ، نوشیدن قهوه حتی در بعد از ظهر ممکن است شما را در شب و حتی در هنگام خواب بیدار نگه دارد.

  • بهداشت دهان و دندان بهتر

مصرف کم قهوه و مصرف نکردن قهوه در طول روز می تواند به کاهش زردی دندان ها و حفظ مینای دندان کمک کند. مصرف مقادیر زیادی قهوه به دندانهای نازک و شکننده تأثیر می گذارد.

  • از کاهش وزن پشتیبانی می کند

فنجان قهوه شما ممکن است حاوی قند و سایر مواد پرکالری باشد. این ترکیب می تواند به کاهش وزن یا افزایش وزن کمک کند زیرا قهوه می تواند روی اشتها و گرسنگی تأثیر بگذارد.

  • روحیه بهتر را ترویج می کند

اثرات بد قهوه معمولاً پس از مصرف زیاد اتفاق می افتد. بعد از افزایش تمرکز ، ممکن است بعداً منجر به عصبی بودن ، استرس ، اضطراب و “کاهش فشار کافئین” یا کاهش غلظت شود.

قهوه همچنین ممکن است باعث عدم کیفیت خواب شود ، که این نیز بر خلق و خوی تأثیر می گذارد. سم زدایی قهوه ممکن است به شما در آرامش بیشتر روز کمک کند.

در طی پنج روز مصرف خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید. با نوشیدن تنها یک فنجان ، سعی در جایگزین کردن چای یا دمنوش بجای قهوه اول صبح باشید.


بیشتر بخوانید: اثر غذا بر قوای جنسی


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

مشاهده بیشتر