0

فواید و مضرات تخم بلدرچین

فواید و مضرات تخم بلدرچین

فواید و مضرات تخم بلدرچین

تخم مرغ بلدرچین به عنوان یک جایگزین کوچک و زیبا برای تخم مرغ، به سرعت در حال پخت و پز است. طعم آنها به طرز قابل توجهی مانند تخم مرغ است اما کوچک است – به طور معمول فقط به اندازه یک سوم تخم مرغ استاندارد است. آنها پوسته هایی کرم رنگ با لکه های قهوه ای و زرده های زرد عمیق دارند. برای اندازه آنها، آنها از مواد مغذی زیادی استفاده می کنند اما برخی اقدامات احتیاطی در هنگام برخورد با آنها وجود دارد، به خصوص اگر باردار هستید یا به تخم مرغ حساسیت دارید. در این مقاله همه آنچه در مورد فواید و مضرات تخم بلدرچین می دانید در بخش سلامت سایت تفریحی و سرگرمی جیران، بررسی می شود.

فواید و مضرات تخم بلدرچین

تغذیه
تخم مرغ بلدرچین کوچک است، بنابراین سه تا چهار عدد از آن تقریباً برابر با اندازه سرو یک تخم مرغ است.

یک تخم بلدرچین (9 گرم) حاوی :

کالری: 14
پروتئین: 1 گرم
چربی: 1 گرم
کربوهیدرات: 0 گرم
فیبر: 0 گرم
کولین: 4٪ ارزش روزانه (DV)
ریبوفلاوین: 6٪ DV
فولات: 2٪ DV
اسید پانتوتنیک: 3٪ DV
ویتامین A: 2٪ DV
ویتامین B12: 6٪ DV
آهن: 2٪ DV
فسفر: 2٪ از DV
سلنیوم: 5٪ DV

این تخمها برای خیلی کوچک بودن، به طرز شگفت انگیزی غنی از مواد مغذی هستند.


موارد پیشنهادی


یک تخم مرغ بلدرچین قسمت قابل توجهی از نیاز روزانه شما به ویتامین B12، سلنیوم، ریبوفلاوین و کولین را همراه با مقداری آهن تأمین می کند – همه در یک وعده که فقط 14 کالری دارد.

سلنیوم و ریبوفلاوین مواد مغذی مهمی هستند که به بدن شما کمک می کنند تا غذایی که می خورید تجزیه و به انرژی تبدیل شود. سلنیوم همچنین به اطمینان از عملکرد سالم تیروئید کمک می کند.

در همین حال، ویتامین B12 و آهن عملکرد سیستم عصبی سالم را تقویت می کنند و از طریق نقش آنها در تشکیل گلبول های قرمز به حفظ سطح بهینه انرژی کمک می کنند.

علاوه بر این، کولین برای کمک به بدن در ساخت استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی که پیام ها را از سیستم عصبی به ماهیچه های شما می فرستد، حیاتی است.

خلاصه

یک تخم بلدرچین فقط 14 کالری دارد اما سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله سلنیوم، ریبوفلاوین، ویتامین B12 و کولین است.

فواید

تخم مرغ بلدرچین سرشار از مواد مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامتی است که ممکن است به آسیب سلول منجر شود و علائم آلرژی را درمان کند.

تخم مرغ بلدرچین برای چشم شما عالی است تخم مرغ یک غذای فوق العاده برای بینایی شما است. در داخل زرده ها ویتامین A، لوتئین و روی پیدا خواهید کرد – همه برای سلامت چشم لازم است. لوتئین خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن را کاهش می دهد، ویتامین A به شما در حفظ قرنیه کمک می کند و روی از سلامت شبکیه پشتیبانی می کند.

تخم بلدرچین = غذای مغز

ویتامین B12 و کولین را به یاد دارید؟ بله ، هر دو مواد مغذی ضروری برای مغز شما هستند.

بگذارید فقط بگوییم که یک رژیم ثابت تخم بلدرچین مطمئناً به شما در داشتن یک حافظه خوب در اواخر زندگی آسیب نمی رساند.

گفته می شود تخم بلدرچین به دیابت کمک می کند

تخم مرغ کم کربوهیدرات و پروتئین زیادی است، بنابراین برای افرادی که دیابت دارند یک انتخاب سالم است. اما برخی از افراد ادعا می كنند كه تخم مرغ بلدرچین به ویژه می تواند به كنترل قند خون كمك كند.

با این حال، تحقیقات ارتباط بین مصرف تخم مرغ بلدرچین و مشخصات قند خون را نشان نمی دهد.

تخم مرغ بلدرچین استخوان های شما را تقویت می کند

تخم مرغ بلدرچین چیزهای کوچک ظریف است. اما پوسته های نازک و لکه دار آنها مجموعه ای از مواد مغذی تقویت کننده استخوان را پنهان می کند: روی، اسیدهای آمینه و پروتئین.

تحقیقات نشان می دهد که مکمل روی می تواند تراکم استخوان را در افراد با توده استخوان کم بهبود بخشد.

تخم مرغ بلدرچین مملو از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان ها با استرس اکسیداتیو مقابله می کنند، که می تواند منجر به پیری زودرس پوست شود و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ، سرطان و بیماری های قلبی را افزایش دهد. بنابراین، به نوعی، تخم های بلدرچین ابرقهرمانانی محافظت کننده از پوست، مبارزه با سرطان و قلب دهنده هستند!

تخم مرغ بلدرچین می تواند سرعت بهبودی را افزایش دهد.

تحقیقات هنوز محدود است، اما برخی نشانه ها وجود دارد که آنتی اکسیدان ها می توانند به بهبود سریع و مؤثر زخم ها کمک کنند. این بدان معنا نیست که خوردن املت تخم مرغ بلدرچین به طور جادویی برشی که کاغذ روی پوست ایجاد کرده است را التیام می بخشد … اما به درد شما هم نمی خورد.

تخم مرغ بلدرچین ممکن است روحیه شما را تقویت کند

کمبود ویتامین D که با محبت “ویتامین آفتاب” نامیده می شود، ارتباط مستقیمی با افسردگی دارد. بنابراین ، افزایش سطح ویتامین D  ممکن است علائم افسردگی خفیف را کاهش دهد.

تخم مرغ بلدرچین حاوی ویتامین D است، بنابراین در بشقاب صبحانه شما کمی ویتامین آفتاب وجود دارد.

اگر فکر می کنید کمبود جدی ویتامین D دارید، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی در مورد مکمل مناسب صحبت کنید.

مزایای دیگری هم دارد؟

شایعات و داستانهایی در مورد تخمهای بلدرچین وجود دارد که همه چیز را از آسم گرفته تا اختلالات جنسی رفع می کند. اما فقط مطالعات علمی کافی در مورد تخم مرغ بلدرچین وجود دارد و شواهد کافی برای پشتیبانی از این ادعاها وجود ندارد.

در یک مطالعه 7 روزه روی 77 نفر مبتلا به رینیت آلرژیک علائم مانند عطسه، گرفتگی و آبریزش بینی طی 1 ساعت از مصرف آنتی اکسیدان و مکمل روی تخم بلدرچین بهبود یافت. با این حال، مشخص نیست که آیا ترکیبات تخم مرغ به تنهایی مسئول مزایای آن هستند یا خیر.

به علاوه، یک مطالعه موش نشان داد که زرده تخم مرغ بلدرچین علائم مری از ائوزینوفیل را که یک بیماری التهابی شدید ناشی از آلرژی های غذایی است، کاهش می دهد.

تخم های بلدرچین نیز به عنوان یک درمان بالقوه برای عفونت سالمونلا در حال مطالعه است، زیرا تخمها حاوی آنتی بادیهای ضد سالمونلا منحصر به فرد هستند.

اگرچه این یافته ها امیدوار کننده است اما تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.


بیشتر بخوانید: روزه داری بیماران چشمی


خلاصه
تخم مرغ بلدرچین حاوی آنتی اکسیدان است که می تواند به درمان علائم رینیت آلرژیک و ازوفاژیت ائوزینوفیل کمک کند. آنها همچنین به عنوان یک درمان بالقوه برای مسمومیت غذایی سالمونلا در حال مطالعه هستند. هنوز تحقیقات بیشتری لازم است.

موارد احتیاط

بیشتر تخم های بلدرچین غیرپاستوریزه هستند، به این معنی که برای از بین بردن باکتری های مضر که ممکن است روی پوسته قرار بگیرند، گرم نشده اند.

به همین دلیل، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان به خطر افتاده است باید از تخم مرغ بلدرچین اجتناب کنند یا اطمینان حاصل کنند که کاملاً پخته شده و بدون زرده آبله یا ژلاتینی پخته شده اند.

علاوه بر این، اگر به تخم مرغ حساسیت دارید، ممکن است به تخم مرغ بلدرچین نیز حساسیت داشته باشید. اگر می خواهید تحمل تخم بلدرچین را بسنجید و فقط زیر نظر یک متخصص پزشکی این کار را انجام دهید باید بسیار احتیاط کنید.

حساسیت به تخم مرغ بلدرچین نیز ممکن است حتی اگر به تخم مرغ حساسیت نداشته باشید. اگر نگرانی دارید، باید آنها را با ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی خود در میان بگذارید.

خلاصه
بیشتر تخم های بلدرچین غیرپاستوریزه هستند، بنابراین زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان به خطر افتاده فقط باید آنها را بخورند که کاملاً پخته شده باشند. برخی از افراد ممکن است به تخم مرغ بلدرچین نیز حساسیت داشته باشند.


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 2 =

مشاهده بیشتر