0

خواص و نکات مهم کنگر

خواص و نکات مهم کنگر

خواص و نکات مهم کنگر

امروز از مجله سلامت سایت تفریحی جیران می خواهیم به خواص و نکات مهم کنگر که موقع استفاده باید به آنها توجه کنیم می پردازیم. با ما همراه باشید.

خواص و نکات مهم کنگر

سینارین – یار کبد

بارکد سینارین که در برگ کنگر وجود دارد، باعث کاهش کلسترول خون می شود. تحقیقات نشان داده است که سینارین باعث کاهش سطح تری گلیسیرید خون نیز میشود. سینارین، کبد را در برابر عفونت حفظ می کند و کمک می کند تا بعد از تخریب قسمتی از آن، دوباره خود را از نو بسازد.

اینولین – مسهل

کنگر محتوی کربوهیدرات پیچیده غیر قابل هضم به نان اینولین است و به همین دلیل خاصیت مسهلی دارد. از طرفی اینولین موجود در کنگر باعث افزایش باکتری های مفید و کاهش باکتری های مضر در مدفوع می شود؛ در حقیقت باعث حفظ سلامتی روده شده و احتمالا می تواند خطر سرطان روده باریک را کاهش دهد.


موارد پیشنهادی


کلسیم – ساختمان ساز

کنگر منبع غنی کلسیم هم هست. بیشتر کلسیم بدن در استخوانها وجود دارد. مقدار عمده کلسیم، بخشی از ساختمان محکم دندان ها و استخوان ها را تشکیل داده و یک درصد آن اعمال حیاتی مهمی برای بدن انجام می دهد. البته وجود کلسیم برای فعالیتهای طبیعی عضله و اعصاب مثل انقباض قلب ضروری است. همچنین وجود کلسیم در انعقاد خون و حرکت کروموزوم ها قبل از تقسیم سلولی موثر است.

بتاکاروتن – محافظ

بتاکاروتن موجود در کنگر هم مثال زدنی است. اگر ذخیره بتاکاروتن در بدن کافی نباشد، توان سیستم ایمنی برای مقابله با عوامل بیماریزا کاهش می یابد که به این ترتیب ممکن است بدن در معرض ابتلا به انواع عفونت ها قرار بگیرد. بتاکاروتن یکی از پروویتامین هایی است که برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها از جمله بیماریهای قلبی و سرطان ها موثر است.

نکته برای کنگر

کسانی که ناراحتی های کلیوی و کبدی شدید دارند از مصرف برگ کنگر پرهیز کنند؛ با توجه به اینکه کنگر باعث انقباض کیسه صفرا می شود افرادی که سنگ کیسه صفرا دارند بهتر است کنگر نخورند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 13 =

مشاهده بیشتر