0

تاثیر آلودگی هوا بر آلزایمر کودکان

تاثیر آلودگی هوا بر آلزایمر

تاثیر آلودگی هوا بر آلزایمر کودکان

ذرات ریز آلودگی هوا در ساقه مغز جوانان آشکار شده است و از نزدیک با آسیب مولکولی مرتبط با بیماری آلزایمر و پارکینسون در ارتباط است. با بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید تا تاثیر آلودگی هوا بر آلزایمر کودکان را مورد بررسی قرار دهیم.

تاثیر آلودگی هوا بر آلزایمر کودکان

ذرات ریز آلودگی هوا در ساقه مغز جوانان آشکار شده است و از نزدیک با آسیب مولکولی مرتبط با بیماری آلزایمر و پارکینسون در ارتباط است. اگر این کشف پیشگامانه توسط تحقیقات آینده تأیید شود، پیامدهای جهانی خواهد داشت زیرا 90٪ از جمعیت جهان با هوای ناامن و آلوده زندگی می کنند. کارشناسان پزشکی در مورد یافته ها محتاط هستند و گفتند اگرچه نانوذرات دلیل احتمالی آسیب هستند، اینکه آیا این منجر به بیماری بعدی در زندگی است، باید منتظر ماند.


موارد پیشنهادی


در حال حاضر شواهد آماری خوبی وجود دارد که نشان می دهد قرار گرفتن بیشتر در معرض آلودگی هوا میزان بیماری های تخریب عصبی را افزایش می دهد، اما اهمیت مطالعه جدید این است که مکانیسم فیزیکی احتمالی آسیب ایجاد شده را نشان می دهد. محققان نانوذرات آلودگی فراوانی را در ساقه مغز 186 جوان از مکزیکو سیتی یافتند که به طور ناگهانی در سن 11 ماهگی تا 27 سالگی فوت کرده بودند. آنها احتمالاً پس از استنشاق در جریان خون یا از طریق بینی یا روده به مغز رسیده اند. این نانوذرات از نزدیک با پروتئین های غیرعادی مرتبط هستند که از مشخصه های بیماری آلزایمر، پارکینسون و نورون حرکتی است. آنها گفتند که پروتئین های نابجا در مغز افراد هم سن با مناطق کمتر آلوده دیده نمی شوند. پروفسور باربارا ماهر، از دانشگاه لنکستر، انگلستان و بخشی از تیم تحقیق، گفت: “این وحشت آور است زیرا حتی در نوزادان، آسیب شناسی عصبی در ساقه مغز وجود دارد.” “ما تاکنون نمی توانیم علیت را ثابت کنیم، اما چگونه انتظار داشتید که این نانوذرات حاوی آن گونه های فلزی در سلولهای حیاتی مغز بی اثر و بی ضرر بنشینند؟ این تفنگ سیگار کشیدن است – به طور جدی به نظر می رسد که این نانوذرات گلوله هایی را که باعث آسیب تخریب عصبی مشاهده شده اند، شلیک می کنند. ”

ماهر گفت: این کار فرضیه هایی را ارائه می دهد که اکنون می توانند آزمایش شوند. به عنوان مثال، آسیب ساقه مغز بر کنترل حرکت و راه رفتن جوانان تأثیر می گذارد و در صورت ایجاد نانوذرات، این باید با قرار گرفتن در معرض آلودگی ارتباط داشته باشد.

دلایل بیماری نورودژنراتیو پیچیده است و کاملاً شناخته نشده است. ماهر گفت: “قطعاً عوامل ژنتیکی وجود خواهد داشت و احتمالاً سمیت عصبی دیگری نیز وجود دارد.” “اما نکته ویژه در مورد آلودگی هوا این است که مردم چگونه به طور گسترده در معرض آن قرار می گیرند. من فکر نمی کنم که سیستم های انسانی هیچ مکانیسم دفاعی برای محافظت از خود در برابر ذرات نانو ایجاد کرده باشند. ”

وی گفت که مطالعه کودکان بسیار مهم است زیرا آنها سایر عوامل مرتبط با زوال عقل مانند مصرف الکل را تجربه نکرده اند: “بنابراین آنها مانند قناری در معدن زغال سنگ می شوند.”

این تحقیق با هدایت لیلیان کالدرون-گارسیدوئنا در دانشگاه مونتانا، ایالات متحده انجام شد و در مجله Environment Research منتشر شده است. این تحقیق نشان داد که نانوذرات غنی از فلز با شکل و ترکیب شیمیایی آنهایی که در اثر ترافیک از طریق احتراق و اصطکاک ترمز تولید می شوند و در هوای مکزیکو سیتی و بسیاری از شهرهای دیگر به وفور یافت می شوند ، مطابقت دارند.

پروفسور لوئیز سرپل، از دانشگاه ساسکس، انگلستان، گفت که این نانوذرات دلیل قابل قبولی برای آسیب مغزی است، اما شواهد کافی مبنی بر این که نانوذرات می توانند باعث بیماری های نورودژنراتیو شوند وجود ندارد: ” اما او گفت: “قرار گرفتن در معرض محیط زیست در معرض آلودگی و عوامل بیماری زا احتمالاً در ایجاد بیماری بسیار مهم است.”

جوردی سونیر، پزشک در پزشکی و جراحی در دانشگاه بارسلونا، گفت که آزمایشات حیوانی نشان داده است که نانوذرات استنشاق شده می توانند به مغز رسیده و باعث آسیب شوند، اما وی گفت که مواد شیمیایی التهابی ناشی از آلودگی هوا در ریه نیز می توانند به مغز برسند.

این تحقیق نانوذرات موجود در ماده سیاه، منطقه اصلی مغز در بیماری پارکینسون را پیدا کرد. دیوید دکستر، معاون تحقیقات در پارکینسون انگلیس، گفت: “ما هنوز به طور کامل نمی فهمیم که چه چیزی باعث پارکینسون می شود، اما این مطالعه بر اساس تحقیقاتی است که کیفیت هوا و تخریب عصبی و همچنین ارتباط با سمیت فلزات را به هم پیوند داده است. پارکینسون سریعترین شرایط عصبی در جهان است، بنابراین [نقش محیط زیست] یک منطقه واقعاً مهم در تحقیقات جهانی است. ”

اما او گفت: “آسیب شناسی در این مطالعه کاملاً مشخص است و چیزی نیست که ما در بانک مغز خود از موارد معمولی پارکینسون دیده باشیم.” ماهر گفت این ممکن است به این دلیل باشد که سطح آلودگی هوا در شهرها متفاوت است.


بیشتر بخوانید: آثار مثبت روزه داری و ورزش


دکتر سوزان کوهلاس، مدیر تحقیق در Alzheimer’s Research UK ، گفت: “آلودگی هوا با بسیاری از شرایط نامطلوب سلامتی مرتبط است و شواهد در حال رشد نشان می دهند که این شامل خطر ابتلا به زوال عقل است. پروتئین ها قبل از مشاهده علائم قابل مشاهده زوال عقل در مغز تجمع می یابند، اما قبل از اینکه بتوانیم پیشنهاد کنیم آلودگی هوا تغییرات مغزی مرتبط با بیماری را در کودکان ایجاد می کند، تحقیقات بیشتری لازم است. ”

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + چهار =

مشاهده بیشتر