0

ایمپلنت های دندانپزشکی دندان و ظاهر صورت را حفظ می کنند

ایمپلنت های دندانپزشکی دندان و ظاهر صورت را حفظ می کنند

ایمپلنت های دندانپزشکی دندان و ظاهر صورت را حفظ می کنند

با ایمپلنت های دندانپزشکی دندان و ظاهر صورت را حفظ می کنند از بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

ایمپلنت های دندانپزشکی دندان و ظاهر صورت را حفظ می کنند

کاشت دندان به معنی جایگزین کردن پیچ های تیتانیومی با ریشه های یک دندان کشیده شده یا آسیب دیده می باشد. در این عمل یک سوکت استخوانی آماده در فک وارد می شود و می توان از آن برای جایگزینی یک یا چند و یا تمام دندان ها استفاده کرد. دکتر حسین ، بنیان گذار و متخصص پروتزنتیست و ایمپلنتولوژی دهان در مرکز دندانپزشکی اوریس در دبی ، امارات متحده عربی درباره ایمپلنت های دندانی توضیح بیشتری می دهد.


موارد پیشنهادی


دکتر حسین توضیح می دهد که در ابتدا دندانپزشک نوع ایمپلنت دندان را که مناسب ترین گزینه برای بیمار است را انتخاب می کند و از اشعه ایکس برای تعیین اندازه گیری های دقیق استفاده می کند.

در حین مراجعه دوم ، پس از اعمال بی حسی موضعی ، دندان آسیب دیده برداشته می شود و پست کاشت تیتانیوم در استخوان فک قرار می گیرد.

در طی فرایند بهبودی بین 6 تا 12 هفته ، ایمپلنت در استخوان فک طبیعی جمع می شود تا استخوان رشد کند و یک پایه پایدار و مناسب برای جایگزینی دندان ها تشکیل شود. پس از اتصال ایمپلنت به استخوان فک ، یک پسوند کوچک به نام اباتمنت در بالای لانه لثه روی کاشت دندان قرار می گیرد و برای ایجاد تاج ، پل یا پروتز سفارشی بیمار ایجاد می شود.

دکتر حسین گفت که کاشت دندان از مزایای مهمی برخوردار است. کاشت دندان بی خطر است زیرا پروتز فقط به استخوان متصل است. همچنین ایمپلنت ها به همان روش دندانهای طبیعی عمل می کنند و از ریزش استخوان جلوگیری می کنند ، به علاوه در ایجاد احساس طبیعی جویدن کمک می کند.

همچنین از ایمپلنت دندان می توان برای استحکام پروتزهای قابل جابجایی به دندان های محکم استفاده کرد و نیازی به استفاده از چسب مخصوص برای نگه داشتن دندان های کاذب نیست. علاوه بر این ، مطالعات ثابت کرده اند که اگر سالم و تمیز نگه داشته شوند ، می توانند تا 25 سال یا بیشتر بمانند.

دکتر حسین کاشت دندان را به بیمارانی توصیه می کند که هدف آنها بازگرداندن ظاهر دندان ها است. با این وجود ، اگر بیماران بالای 18 سال سن داشته باشند ، بهتر است از رشد کامل بافت استخوانی خود اطمینان حاصل کنند.

وی می افزاید: “دندانپزشک شما قبل از درمان باید اطمینان حاصل کند که بهداشت دهان و دندان شما در وضعیت سلامتی قرار دارد ، زیرا موفقیت طولانی مدت ایمپلنت ها به کنترل پلاک خوب بستگی دارد.”

مانند هر عمل جراحی ، کاشت دندان خطرات سلامتی نیز دارد. با این حال ، بیشتر خطرات قابل پیشگیری هستند و به راحتی درمان می شوند.

توصيه مي شود كه همه بيماران ايمپلنت از روال بهداشتی مناسب براي جلوگيری از عوارض کاشت استفاده كنند. انجام معاینات منظم و تشخیص زود هنگام التهاب لثه در اطراف کاشت ، مسواک زدن ، نخ دندان و مراجعه به دندانپزشک بسیار مهم است و از مصرف سیگار باید اکیدا خودداری کنند.


بیشتر بخوانید: پرورش کودک حرف گوش کن


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 9 =

مشاهده بیشتر