0

آنتی بیوتیک های طبیعی بی خطر

آنتی بیوتیک های طبیعی بی خطر

آنتی بیوتیک های طبیعی بی خطر

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی آنتی بیوتیک های طبیعی بی خطر بپردازیم. برخی از مواد طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی هستند ، اما استفاده از آنها بی خطر است و باید بدانیم چه موقع باید از آنها استفاده کنیم.

آنتی بیوتیک های تجویزی ، مانند پنی سیلین ، از سال 1940 به مردم کمک کرده است تا از بیماری ها و شرایط کشنده بهبود یابند.

با این حال ، مردم نیز برای درمان به آنتی بیوتیک های طبیعی روی می آورند.

طبق گزارش سازمان سلامت همگانی ، از هر 10 نفر 1 نفر عوارض جانبی را تجربه می کند که پس از مصرف آنتی بیوتیک ها به دستگاه گوارش آسیب می رساند. از هر 15 نفر 1 نفر به این نوع داروها حساسیت دارد.


موارد پیشنهادی


در این مقاله ما به معرفی بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی خواهیم پرداخت. ما همچنین در مورد اینکه از چه مواردی اجتناب کنیم و چه موقع به پزشک مراجعه کنیم ، بحث می کنیم.

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی

در حالی که مردم صدها سال از داروهای مشابهی استفاده کرده اند ، اکثر درمانها به طور کامل آزمایش نشده اند.

با افزایش مداوم باکتری های مقاوم به دارو ، دانشمندان هنگام تولید داروهای جدید به طبیعت توجه می کنند.

1. سیر

فرهنگ های سراسر جهان از دیرباز سیر را به دلیل قدرت پیشگیری و درمانی آن شناخته اند.

تحقیقات نشان داده است که سیر می تواند یک درمان موثر در برابر بسیاری از اشکال باکتری ها از جمله سالمونلا و اشرشیاکلی باشد. سیر حتی برای استفاده در برابر سل مقاوم به چند دارو مورد استفاده قرار گرفته است.

2. عسل

خواص عسل مثال ردنی است. از زمان ارسطو ، عسل به عنوان پماد استفاده می شود که به بهبود زخم ها کمک می کند و از عفونت جلوگیری می کند یا از بین می برد.

متخصصان مراقبت های بهداشتی امروزه آن را در درمان زخم های مزمن ، سوختگی ، زخم ، زخم بستر و پیوند پوست مفید دانسته اند. به عنوان مثال ، نتایج یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که پانسمان عسل می تواند به التیام زخم ها کمک کند.

معمولاً اثرات ضد باکتریایی عسل به محتوای پراکسید هیدروژن آن نسبت داده می شود. با این حال ، عسل مانوکا با باکتری ها مقابله می کند ، اگرچه مقدار پراکسید هیدروژن کمتری دارد.

یک مطالعه در سال 2011 گزارش داد که شناخته شده ترین نوع عسل تقریباً 60 نوع منبع باکتری مورد اعتماد را مهار می کند. همچنین نشان می دهد که عسل با موفقیت زخم های آلوده به استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین را درمان می کند.

به غیر از خواص ضد باکتریایی ، عسل با ایجاد یک پوشش محافظتی که محیط مرطوب را تقویت می کند ، می تواند به ترمیم زخم ها کمک کند.

3. زنجبیل

جامعه علمی همچنین زنجبیل را به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی به رسمیت می شناسد. چندین مطالعه ، از جمله یکی که در سال 2017 منتشر شد ، توانایی زنجبیل را در مبارزه با بسیاری از گونه های باکتری نشان داده است.

محققان همچنین در حال بررسی قدرت زنجبیل برای مبارزه با بیماری دریایی و تهوع و کاهش سطح قند خون هستند.

4. سرخارگل یا همان اکیناسه

بومیان آمریکا و دیگر درمانگران سنتی از صدها سال از اکیناسه برای درمان عفونت ها و زخم ها استفاده کرده اند. محققان در حال درک علت آن هستند.

یک منبع معتبر گزارش می دهد که عصاره اکیناسه پورپوره می تواند انواع مختلفی از باکتری ها از جمله استرپتوکوکوس پیوژنز را از بین ببرد.

استرپتوکوکوس پیوژنز مسئول گلودرد استرپتوکوک ، سندرم شوک سمی و بیماری گوشت خوار است که به عنوان التهاب بیماری گوشت‌خوار شناخته می شود.

اکیناسه همچنین ممکن است با التهاب مرتبط با عفونت باکتریایی مبارزه کند.

5. گیاه خوک طلایی

گیاه خوک طلایی معمولاً در چای یا کپسول برای درمان مشکلات تنفسی و گوارشی مصرف می شود. با این حال ، ممکن است با اسهال باکتریایی و عفونت های ادراری مبارزه کند.

علاوه بر این ، نتایج یک مطالعه نشان می دهد که می توان از گیاه خوک طلایی برای درمان عفونت های پوستی استفاده کرد.

گیاه خوک طلایی همچنین حاوی بربرین است که جزء مهمی از آنتی بیوتیک های طبیعی است. این آلکالوئید برای نوزادان یا زنان باردار یا شیرده بی خطر نیست.

6. میخک

میخک به طور سنتی در روش های دندانپزشکی استفاده می شود. در حال حاضر تحقیقات نشان می دهد که عصاره آب میخک می تواند در برابر انواع مختلف باکتری ها ، از جمله ای کولی موثر باشد.

7. پونه کوهی

برخی معتقدند که پونه کوهی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد.

در حالی که هنوز محققان این ادعاها را تأیید نکرده اند ، برخی مطالعات نشان می دهد که پونه کوهی از جمله موثرترین آنتی بیوتیک های طبیعی است ، به ویژه هنگامی که به صورت روغن درآید.


بیشتر بخوانید: علت خون دماغ شدن در خواب


برای بهبود سلامت خود ، با پست های متنوع ما در مجله سلامت جیران همراه باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 19 =

مشاهده بیشتر