0

آشنایی با آنتی بیوتیک های طبیعی 

آشنایی با آنتی بیوتیک های طبیعی

آشنایی با آنتی بیوتیک های طبیعی

کشف و پیشرفت آنتی بیوتیکها در زندگی به معنای واقعی یک موفقیت و حیات دوباره برای انسان و حیوان بوده است. قبل از آنتی بیوتیک ها، بسیاری از عفونت های باکتریایی منجر به مرگ می شدند. آشنایی با آنتی بیوتیک های طبیعی را از بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

آشنایی با آنتی بیوتیک های طبیعی

بسیاری از تولیدکنندگان دام از آنتی بیوتیک ها در خوراک دام خود استفاده می کنند تا خطر ابتلا به بیماری یک حیوان را به کل گله ها کاهش دهند. این بدان معنی است که گوشت ما پر از آنتی بیوتیک است. انسان اگر بیش از حد آنتی بیوتیک ها را مصرف کند بدن انسان اضافی آنتی بیوتیک را دفع می کند که آنتی بیوتیک ها را در منبع آب ما قرار می دهد. ماهی هایی که بعداً داخل بشقاب ما می آیند نیز این دارو را می خورند یا جذب می کنند.


موارد پیشنهادی


بعضی اوقات بیماران ناامید حتی وقتی عفونت آنها ویروسی است، تقاضا می کنند از آنتی بیوتیک مصرف کنند، بنابراین احساس می کنند در حال انجام کاری برای بهتر شدن هستند.

نتیجه این است که همه ما روزانه تقریباً آنتی بیوتیک مصرف می کنیم. این میزان استفاده بیش از حد آنتی بیوتیک مقاومت بدن در برابر آنتی بیوتیک را زیاد می کند. به زودی سوپر باکتری هایی وجود خواهند داشت که علوم پزشکی راهی برای درمان ندارند.

1. سیر

سیر یک ماده غذایی فوق العاده عالی است. نه تنها صدها سال به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است بلکه دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد میکروبی نیز هست.
این به لطف ترکیبی به نام آلیسین (که در پیاز نیز موجود است) است. برای مقابله با عفونت، از سیر خرد شده یا به آرامی پخته یا خام استفاده کنید.

2. روغن پونه کوهی

پونه کوهی یکی دیگر از آنتی بیوتیک های طبیعی خوشمزه است. فایده ای که به محتوای کارواکرول آن مربوط می شود. این آنتی بیوتیک طبیعی برای انواع عفونت های باکتریایی مفید است اما به ویژه برای استفاده در عفونت های دستگاه گوارش مورد اهمیت قرار می گیرد.
برای بهترین نتیجه، به دنبال روغن اورگانو باشید که حداقل 70٪ کارواکرول داشته باشد. این محصول همچنین ضد قارچ است، بنابراین می توانید از آن به صورت موضعی برای مشکلات پوستی نیز استفاده کنید.

3. اکیناسه (سرخارگل)

آشنایی با آنتی بیوتیک های طبیعی

اکیناسه یکی از شناخته شده ترین راه حل های طبیعی است ، اما بسیاری از افراد از آن برای درمان ویروس ایجاد سرماخوردگی استفاده می کنند، استفاده ای که تحقیقات نشان می دهد مؤثر نیست.
درعوض اگر عفونت باکتریایی، زخم باز یا مسمومیت خون دارید، اکیناسه مصرف کنید. همچنین به ویژه در عفونتهای تنفسی مؤثر است.

4. فلفل کاین

این یکی کمی ضد کارآیی است، زیرا معمولاً به ما توصیه می شود که در هنگام بیمار بودن همه چیز را سالم نگه داریم. اما فلفل کاین تند در واقع هم آنتی بیوتیک و هم ضد قارچ است، بنابراین ممکن است بخواهید سوزش فلفل را برای کوتاه کردن بیماری تحمل کنید.
بهتر است فلفل کاین خود را با روغن حامل رقیق کنید ( زیتون یا نارگیل گزینه های خوبی است) به این ترتیب که مزایای آن را بدون آسیب رساندن به بافت های ظریف دریافت می کنید.

5- عصاره تخم گریپ فروت

از جدا کردن دانه های گریپ فروت خود دست بردارید! عصاره ی آن دانه ها به اندازه عناصر فعال موجود در صابون های ضد باکتریایی بسیار قدرتمند است.
عصاره بذر گریپ فروت ممکن است از نظر درمان داخلی برای عفونت های باکتریایی یا در موارد خارجی از برای درمان زگیل و پیشگیری از بیماری های واگیر استفاده شود.

6. زنجبیل

زنجبیل یک ادویه عالی برای مصرف روزانه است. ثابت شده است که مؤلفه فعال آن، ژنگولول، خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و از بروز مشکلات گوارشی جلوگیری می کند.
زنجبیل همچنین از دیرباز به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی بخصوص در برابر پاتوژنهای ناشی از مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته است. اگر کمی زنجبیل را با وعده های غذایی بخورید، احتمال بیمار شدن کاهش می یابد، حتی اگر در معرض سالمونلا، لیستریا یا کمپیلوباکتر قرار داشته باشید.

7. کلم

در بسیاری از مواقع، خوردن کلم و سایر سبزیجات در خانواده صلیبی برای درمان ورم روده ی شما خوب است ولی بخاطر تولید بادی که در شکم ایجاد می کند معمولا افراد تمایلی برای خوردن آن ندارند ولی وقتی بدن شما با باکتری ها می جنگد کلم بهترین ماده غذایی محسوب می شود.
ترکیبات گوگرد موجود در کلم باعث گاز می شوند، اما در از بین بردن سلول های مضر نیز نمونه هستند. عملکرد ضد باکتریایی کلم هنگامی که آن را خام بخورید قوی تر است.

8. روغن نارگیل

روغن نارگیل چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان یک محصول معجزه آسا برای بدن شما در چه (داخل و خارج) بدن مفید است و در حقیقت، روغن نارگیل با آنتی اکسیدان ها پر شده و دارای ویژگی های ضد قارچی و ضد میکروبی است.

9. سرکه سیب

در حالی که ما در مورد طغیان های بهداشتی صحبت می کنیم بیایید به سرکه سیب نگاهی بیاندازیم. از فواید سرکه سیب برای کاهش وزن گرفته تا پیشگیری از سرطان و درمان خیلی از بیماریها می توان نام برد.
ما می دانیم که ACV دارای قابلیت های آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کننده است، پس می تواند یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می شود.

10. عصاره برگ زیتون

فقط زیتون ها و روغن آنها فوایدی برای سلامتی ندارند بلکه برگ درخت زیتون نیز مفید است. عصاره برگ زیتون حداقل از اوایل دهه 1800 به عنوان یک کاهش دهنده تب طبیعی استفاده شده است.
همچنین برای درمان مالاریا نیز معرفی شده است. محققان اخیراً دریافته اند که آن اسید النولی موجود در برگ های زیتون است که به عنوان یک آنتی بیوتیک طیف گسترده ای عمل می کند و می تواند باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها را از بین ببرد.


بیشتر بخوانید: افزایش سیستم ایمنی بدن با ورزش


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

مشاهده بیشتر