0

آرتریت دوران کودکی

آرتریت دوران کودکی

آرتریت دوران کودکی

آرتریت دوران کودکی که می تواند درد مفاصل کودکان را تحت تاثیر قرار دهد. در این پست از مجله سلامت جیران قصد داریم به بررسی بیشتر آن بپردازیم.

آرتریت باعث درد، تورم و سفتی مفاصل شما، اتصالات بین استخوان ها می شود. آرتریت بیشتر در بزرگسالان دیده می شود. اما می تواند کودکان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به این بیماری آرتریت نوجوانی می گویند.

آرتریت به‌ ویژه برای کودکان یک مشکل است زیرا استخوان‌ها و مفاصل آن‌ها در حال رشد و نمو هستند.

انواع مختلفی از آرتریت نوجوانان وجود دارد. آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان شایع ترین آنها است. این یک گروه از هفت بیماری آرتروز است.

آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان می تواند هر مفصلی در بدن را تحت تاثیر قرار دهد. اما اغلب زانوها و مفاصل دست و پاهای کودکان را درگیر می کند.

آرتریت نوجوانان معمولا یک اختلال خود ایمنی است. این زمانی است که سیستم ایمنی بدن به برخی از سلول ها و بافت های سالم خود حمله می کند. این باعث التهاب، پاسخ بدن به آسیب و آسیب های خارجی می شود.

دانشمندان در حال بررسی علل آرتریت نوجوانان هستند. در حال حاضر، اینها به خوبی درک نشده اند. ژن‌های کودک می‌توانند احتمال ابتلا به آرتریت را افزایش دهند. اما چیزی در زندگی روزمره آنها، مانند ویروس، ممکن است باعث ایجاد این بیماری شود.

تشخیص آرتریت نوجوانان می تواند مشکل باشد. اگر کودک درد مفاصل یا تورم داشته باشد که از بین نمی رود، پزشکان ممکن است به آرتریت مشکوک شوند. علائم همچنین می تواند شامل بثورات پوستی یا تب غیر قابل توضیح باشد.

برای تشخیص آرتریت نوجوانان، متخصصین یک معاینه فیزیکی انجام می دهند. آنها ممکن است آزمایش های آزمایشگاهی یا خونی و اشعه ایکس را درخواست کنند. آنها همچنین در مورد سابقه سلامت خانوادگی می پرسند.

آرتریت نوجوانان می تواند عوارض جسمی و روحی داشته باشد. درد و خستگی می تواند انجام تکالیف مدرسه را سخت تر کند. علائم می تواند شرکت در فعالیت های بعد از مدرسه یا اجتماعی را سخت تر کند.

خوشبختانه، در دو دهه گذشته پیشرفت‌های عمده‌ای در درمان صورت گرفته است. دسته ای از داروها به نام “بیولوژیک” برای برخی از کودکان مبتلا به آرتریت شدید بسیار مفید بوده است. البته می توانید درمان درد مفاصل با تغذیه را هم پیش بگیرید.

بیولوژیک ها واقعا چهره آرتریت نوجوانان را تغییر داده اند. این داروها به بسیاری از کودکان کمک کرده است تا از شدیدترین عوارض این بیماری اجتناب کنند. کودکان کمتری به نقطه ای می رسند که به عصا یا ویلچر نیاز دارند.

داروهای بیولوژیک همچنین می توانند به کاهش مصرف سایر داروها کمک کنند. این شامل داروهایی به نام کورتیکواستروئیدها می شود. اینها التهاب را کاهش می دهند اما در صورت استفاده طولانی مدت می توانند عوارض جانبی جدی ایجاد کنند. محققان در حال تلاش برای تولید داروهای بهتر با عوارض جانبی کمتر هستند.

فیزیوتراپی نیز می تواند بخش مهمی از درمان باشد. این به کاهش درد و حفظ حرکت کامل مفاصل کمک می کند.

شما اگر می خواهید به کودک خود کمک کنید باید به او کمک کنید تا فعالیت های خود را حفظ کند تا فعال بماند و استفاده از مفاصل خود را به دلیل عدم تحرک یا درد از دست ندهد.


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

مشاهده بیشتر