0

ارتباط سیگار کشیدن والدین با آرتریت روماتوئید

ارتباط سیگار کشیدن والدین با آرتریت روماتوئید

ارتباط سیگار کشیدن والدین با آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید نوعی اختلال التهابی مزمن است که اثر آن می تواند فراتر از مفاصل شما باشد. آرتریت روماتوئید (RA) باعث درد و تورم در مفاصل می شود. این یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت مفصلی سالم شما حمله می کند. متخصصان نمی دانند چه چیزی باعث این بیماری می شود. ژن ها، هورمون ها و عوامل موجود در محیط ممکن است نقش داشته باشند. در این پست از مجله سلامت جیران قصد داریم به بررسی ارتباط سیگار کشیدن والدین با آرتریت روماتوئید بپردازیم.

شناخته شده است که سیگار کشیدن خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را افزایش می دهد. محققان اخیراً به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که آیا قرار گرفتن در معرض دود در دوران کودکی نیز ممکن است نقشی داشته باشد. دانشمندان داده های نزدیک به 91000 پرستار زن را طی 28 سال تجزیه و تحلیل کردند. این مطالعه همچنین اثرات سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری و زندگی با یک فرد سیگاری در بزرگسالی را بررسی کرد.

زنانی که در خانه‌ای بزرگ شدند که والدینشان سیگار می‌کشیدند، در بزرگسالی بیشتر در معرض ابتلا به آرتریت روماتوئید بودند. آنها 75 درصد بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری بودند. کسانی که در بزرگسالی سیگار می کشیدند در معرض خطر بیشتری بودند.

دانشمندان هیچ ارتباطی بین سیگار کشیدن در دوران بارداری و آرتریت روماتوئید پیدا نکردند. به نظر نمی رسد زندگی با یک فرد سیگاری در بزرگسالی خطر آرتریت روماتوئید را افزایش دهد. اما بسیاری از افرادی که با سیگاری‌ها زندگی می‌کنند سیگار می‌کشند، بنابراین محققان نمی‌توانند نتیجه‌گیری قطعی داشته باشند.

این مطالعه یکی از اولین مطالعاتی است که نشان می دهد سیگار کشیدن والدین ممکن است مستقیماً خطر آرتریت روماتوئید را افزایش دهد. دکتر کازوکی یوشیدا می‌گوید: «یافته‌های ما به پیامدهای منفی سیگار کشیدن در رابطه با آرتریت روماتوئید، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های خودایمنی، عمق و ثقل بیشتری می‌دهد.


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 8 =

مشاهده بیشتر