0

مواد غذایی مناسب برای مبارزه با بیماری آلزایمر

مواد غذایی مناسب برای مبارزه با بیماری آلزایمر

مواد غذایی مناسب برای مبارزه با بیماری آلزایمر

در این پست از مجله اینترنتی جیران می خواهیم به معرفی مواد غذایی مناسب برای مبارزه با بیماری آلزایمر بپردازیم. تصور می شود که زوال عقل و بیماری آلزایمر توسط ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، محیطی و سبک زندگی از جمله رژیم غذایی و تغذیه ایجاد می شود. شرایط نامساعد سلامتی مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی نیز ممکن است در کاهش شناخت نقش داشته باشد و اغلب تحت تأثیر غذاهایی که می خورید قرار گیرند. تمرین تغذیه مناسب و خوردن مقدار زیادی غذای سالم به شما کمک می کند تا با افزایش سن خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را کاهش دهید.

در اینجا می خواهیم به معرفی هفت ماده غذایی که می توانند با اختلالات شناختی مقابله کرده و به شما کمک کنند تا با افزایش سن سالم بمانید:

1. سبزیجات برگدار

کلم پیچ ، سبزیجات یخی ، اسفناج و برگ چغندر سوئیسی فقط برخی از سبزیجات برگ دار دارای ویتامین های B ضروری مانند فولات و B9 هستند که می توانند به کاهش افسردگی کمک کنند ، در عین حال باعث تقویت شناخت می شوند. به جای فقط خوردن سبزیجات برگ دار در سالادها ، این سبزیجات قدرتمند را به سوپ ها ، خورشت ها و چیلی اضافه کنید. شما همچنین می توانید آنها را پوره کرده و به سس ها ، سس ایتالیایی پستو و هوموس اضافه کنید.

2. توت

تمشک ، بلوبری ، توت سیاه و گیلاس همگی حاوی یک فلاونوئید به نام آنتوسیانین هستند که پیشرفت آسیب مغزی ناشی از رادیکال های آزاد را متوقف می کند. این توت ها و سایر توت ها همچنین دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های فراوانی هستند که به کاهش التهاب کمک می کنند و به شما در حفظ سلامت مغز کمک می کنند.

3. آجیل

اسپند ، بادام ، گردو ، بادام هندی و بادام زمینی مملو از چربی های سالم ، منیزیم ، ویتامین E و ویتامین های گروه B است و ثابت شده است که همگی باعث شناخت بهتر و دفع علائم زوال عقل می شوند. در زنان بالای 70 سال که حداقل 5 وعده آجیل در هفته مصرف می کنند ، به طور قابل توجهی سلامت مغزی آنها نسبت به زنان در همان گروه سنی که آجیل نمی خورند ، بهتر است. مطالعه دیگر نشان می دهد که مواد شیمیایی ضد التهابی در گردوی انگلیسی می تواند التهاب سلول های مغز را کاهش دهد تا سلامت مطلوب مغز را در طول روند پیری حفظ کند.


موارد پیشنهادی


4. امگا 3

روغن زیتون ، دانه های کتان و ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی آزاد و ماهی خال مخالی نمونه هایی از غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 با DHA هستند که به سلامت مغز شما کمک می کنند. بسیاری از مطالعات ثابت می کنند که امگا 3 در مبارزه و جلوگیری از زوال عقل موثر است و مصرف 200 میلی گرم اسیدهای چرب امگا 3 روزانه برای دستیابی به سلامت مغز را توصیه می کند. با این حال ، متوسط ​​مصرف روزانه DHA در ایالات متحده فقط حدود 80 میلی گرم تخمین زده می شود. با تلاش آگاهانه مقادیر بیشتری امگا 3 مصرف کنید یا از پزشک خود بخواهید مکمل های DHA بی خطر و موثر را توصیه کند.

5. سبزیجات چلیپایی

کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم بروکسل و سایر سبزیجات چلیپایی سرشار از ویتامین های گروه B و کاروتنوئیدها هستند که توانایی کاهش سطح هموسیستئین را دارند. هموسیستئین یک اسید آمینه ای است که با کاهش شناختی ، آتروفی مغز و زوال عقل مرتبط است. سعی کنید سبزیجات چلیپایی را در سیر و روغن زیتون تفت دهید یا این غذاهای فوق العاده را به صورت اسموتی ، سوپ و چاشنی ها بریزید.

6. ادویه جات

ادویه هایی مانند مریم گلی ، زیره و دارچین وقتی برای وعده های غذایی استفاده می شوند طعم عالی دارند و همچنین حاوی مقدار زیادی پلی فنول هستند و ترکیباتی که مزایای بی شماری برای حافظه و سلامت مغز دارند. ادویه هایی از این دست توانایی خوردن پلاک مغزی و کاهش التهاب را دارند تا از اختلالات شناختی و آلزایمر جلوگیری کنند. قفسه ادویه خود را با انواع ادویه جات که می توانند وعده های غذایی شما را زنده کنند پر کنید و در عین حال سلامت مغز را نیز تضمین کنید.

7. بذر

دانه های آفتابگردان ، دانه کتان ، و تخمه کدو تنبل همگی حاوی آنتی اکسیدان و مواد مغذی مانند ویتامین E ، روی ، امگا 3 و کولین هستند که باعث کاهش افت شناختی می شوند. این دانه ها را خود بخورید ، سالادها را بپاشید یا آنها را به صورت دسر مانند پودینگ و کلوچه درآورید تا از سلامت مغز بهبود یابد.

غذاهایی که از عوامل خطرزای آلزایمر هستند

بسیاری از مواد غذایی در رژیم غذایی غربی به عنوان عوامل خطر زوال عقل و آلزایمر شناخته شده اند ، از جمله آنها گوشت های قرمز و فرآوری شده ، غلات تصفیه شده ، شیرینی ها و دسرها می باشند. مصرف بیش از حد الکل ، اسیدهای چرب اشباع شده و غذاهای با کالری زیاد نیز از عوامل خطر آلزایمر هستند. اگر فکر می کنید شما یا یکی از عزیزانتان ممکن است در معرض ابتلا به آلزایمر باشند ، با دکتر خود در زمینه ایجاد یک رژیم غذایی سالم و برنامه تغذیه ای که خطر را بسیار کاهش می دهد همکاری کنید.


بیشتر بخوانید: دندون عقل کی در میاد


برای بهبود سلامت خود ، با پست های متنوع ما در مجله سلامت جیران همراه باشید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 2 =

مشاهده بیشتر