0

فواید چغندر برای سلامتی

فواید چغندر برای سلامتی

فواید چغندر برای سلامتی

چغندر یک روش خوشمزه برای افزودن یک تن ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات آلی به رژیم غذایی شما است. فواید چغندر برای سلامتی را از مجله سلامت از سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه ما باشید.

فواید چغندر برای سلامتی

چغندر کلسترول و چربی اشباع بسیار کمی دارد، منبع بسیار خوبی از فیبر غذایی، فولات، پتاسیم و منگنز است و منبع خوبی از ویتامین C، آهن و منیزیم است. یک وعده همچنین حاوی ویتامین های گروه B و مس است. یکی از دلایلی که ما شیر چغندر درست می کنیم این است که این غذای فوق العاده فواید زیادی برای سلامتی دارد. در اینجا هفت دلیل وجود دارد که باید چغندر را به رژیم خود اضافه کنید:

شماره 1 چغندر به تنظیم فشار خون کمک می کند.

از آنجا که چغندر سرشار از نیترات است (که توسط بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شود)، به آرامش و گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند، در نتیجه گردش خون بهتر و افت احتمالی فشار خون ایجاد می شود.


موارد پیشنهادی


افرادی که آب چغندر می نوشند ، فشار خون 10 میلی متر جیوه کاهش یافته و سه ساعت پس از مصرف لخته شدن خون کمتر از کسانی است که آب می نوشند.

شماره 2 چغندر قدرت بدنی را تقویت می کند.

آب چغندر با اجازه دادن به جریان خون سریعتر و دریافت اکسیژن بیشتر از عضلات در طول تمرین، می تواند به شما کمک کند تا سریعتر جلو بروید. آن دسته از نیترات هایی که به کاهش فشار خون کمک می کنند، به ایجاد یک ضربه استقامت فیزیکی نیز کمک می کنند. مطالعه ای در سال 2009 در مجله فیزیولوژی کاربردی نشان داد که عملکرد ورزشی با شدت بالا با کمک آب چغندر بهبود می یابد. دوچرخه سواران مرد در یک دوره آزمایشی زمان دار تا خستگی توانستند 15٪ بیشتر رکاب بزنند. یافته های آنها نشان می دهد که افزایش اکسید نیتریک بدن با نوشیدن آب چغندر “توانایی افزایش تحمل ورزش را در طول تمرینات استقامتی طولانی مدت دارد.” سطح نیترات دو تا سه ساعت پس از مصرف به اوج خود می رسد، بنابراین طبق برنامه ریزی خود تمرین کنید.

شماره 3 چغندر می تواند به شما قدرت مغزی بیشتری بدهد.

جریان اکسیژن اضافه شده در خون فقط به عضلات نمی رود، بلکه به مغز شما نیز می رود، که عملکرد شناختی را بهبود می بخشد. خط سلامت به مطالعه ای اشاره کرد که نوشیدن روزانه 1 فنجان آب چغندر به مدت دو هفته در نتیجه شرکت کنندگان در آزمایش زمان واکنش (یک معیار عملکرد شناختی) 4٪ سریعتر از شرکت کنندگان که دارونما دریافت کرده اند، نمره می گیرند.

شماره 4 چغندر شما را منظم نگه می دارد.

یک فنجان چغندر حاوی 3.5 گرم فیبر است که بیشتر آن فیبر نامحلول است. این نوع فیبر باعث جابجایی مواد از طریق سیستم گوارشی شما شده و حجم مدفوع را افزایش می دهد، بنابراین می تواند برای کسانی که با یبوست یا مدفوع نامنظم دست و پنجه نرم می کنند مفید باشد. وقتی چغندر از طریق دستگاه گوارش عبور می کند، ممکن است ادرار و مدفوع شما را صورتی یا قرمز کند که ممکن است باعث خاموش شدن زنگ های هشدار شود. وحشت نکنید! این فقط یک رنگدانه به نام بتانین است (و جای نگرانی نیست).

شماره 5 چغندر می تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند.

چغندر مملو از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد آسیب رسان مبارزه می کند. رادیکال های آزاد باعث آسیب سلولی می شوند و تا حدی مسئول علائم قابل مشاهده پیری هستند. آنتی اکسیدان های نیروگاهی که چغندر شامل آن است، عناصر غذایی گیاهی به نام بتالئین هستند. طی مطالعات دانشمندان نشان می دهد بتالین بهتر از ویتامین C و آنتوسیانین قادر به مقابله با رادیکال های آزاد است.

شماره 6 چغندر با التهاب مبارزه می کند.

التهاب بخشی از پاسخ ایمنی بدن است. این به دفاع از بدن در برابر مهاجمان خارجی کمک می کند، بافت آسیب دیده را ترمیم می کند و به روند بهبود کمک می کند، اما در صورت مزمن شدن نیز می تواند مشکل ساز شود. چغندر می تواند به کاهش شدت التهاب مزمن کمک کند زیرا حاوی اسید آمینه بتائین است. طبق مقاله منتشر شده در Frontiers in Immunology ، “شواهد جمع آوری شده نشان داده است که بتائین در بسیاری از بیماری ها عملکرد ضد التهابی دارد.”

شماره 7 چغندر برای سم زدایی عالی است.

کبد کار سخت و کثیفی انجام می دهد. این وظیفه فیلتر کردن خون، ساخت پروتئین برای لخته شدن خون، سم زدایی مواد شیمیایی و متابولیسم داروها است. با انجام همه اینها، صفرا ترشح می شود که در نهایت به دستگاه گوارش بازمی گردد. چغندر به تمیز و عملکرد کبد کمک می کند. آن دسته از آنتی اکسیدان های بتالئین که به زیبایی پوست کمک می کنند، به کبد نیز کمک می کنند تا مواد شیمیایی و سموم را به طور مثر سم زدایی کند. چغندر همچنین به نازک شدن صفرا ترشح شده توسط کبد کمک می کند و باعث می شود آزادانه به روده کوچک برود.

چغندر به همین دلیل برچسب “بهترین غذا” خود را دریافت می کند.

  • آنها انرژی را تقویت می کنند.
  • بدن را سم زدایی می کنند.
  • عملکرد شناختی و جسمی را بهبود می بخشند.
  • با التهاب مبارزه می کنند.
  • پوست شما را زیبا جلوه می دهند.

نیازی به ذکر نیست ، آنها خوشمزه هستند. آنها یک افزودنی سالم برای هر رژیم غذایی متعادل هستند. چندین روش برای خوردن آنها وجود دارد ، از تهیه سوپ ، تفت دادن ، ترشی ، آب گیری و غیره. (اسپری چغندر و بالمامیک بادام هندی ما روش دیگری برای بدست آوردن دوز سالم و خوبی از چغندر است). اگرچه چغندرها را خیلی زیاده روی نکنید. آنها دارای مقدار زیادی قند برای سبزیجات هستند ، بنابراین باید آنها را در حد متوسط مصرف کرد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

مشاهده بیشتر