0

فواید و مضرات ریواس

فواید و مضرات ریواس

خیلی ها فکر می کنند ریواس یک سبزی کوهی و ترش است همین. ولی توصیه می کنیم با بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید تا با فواید و مضرات ریواس بیشتر آشنا شوید.

فواید و مضرات ریواس

ریواس سبزیجاتی است که به دلیل ساقه های مایل به قرمز و طعم ترش شناخته می شود. در اروپا و آمریکای شمالی ، این غذا پخته و اغلب شیرین می شود. در آسیا از ریشه های آن به صورت دارویی استفاده می شود.

ریواس به دلیل طعم ترش و ساقه های غلیظ ، که معمولاً با شکر پخته می شوند ، مشهور است.

رنگ ساقه ها از قرمز تا صورتی تا سبز کم رنگ است و قوام آن شبیه کرفس است.

این سبزی برای رشد به زمستان های سرد نیاز دارد. در نتیجه ، عمدتا در مناطق کوهستانی و معتدل در سراسر جهان، به ویژه در شمال شرقی آسیا یافت می شود. این گیاه همچنین یک گیاه باغی رایج در آمریکای شمالی و شمال اروپا است.


موارد پیشنهادی


چگونه استفاده می شود؟

ریواس یک سبزی غیر معمول است زیرا بسیار ترش و کمی شیرین است.

در واقع ، به راحتی با یک میوه اشتباه گرفته می شود. علاوه بر سردرگمی، ریواس رسماً توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده به عنوان میوه طبقه بندی می شود.

به دلیل طعم ترش، به ندرت به صورت خام خورده می شود. در عوض، به طور معمول پخته می شود – یا با شکر شیرین می شود و یا به عنوان یک ماده تشکیل دهنده استفاده می شود.

تا قرن هجدهم، زمانی که شکر ارزان و به راحتی در دسترس قرار گرفت، ریواس به غذایی محبوب تبدیل شد.

قبل از آن عمدتاً به صورت دارویی استفاده می شد. در حقیقت، ریشه های خشک شده آن طی هزاران سال در طب سنتی چین مورد استفاده قرار گرفته است.

فقط ساقه ها خورده می شوند که معمولاً در سوپ های شیرین، مربا، سس ها، پای ها، تارت ها، مواد خرد شده، کوکتل ها مصرف می شوند.

از آنجا که پای شیرین ریواس یک دسر سنتی در انگلستان و آمریکای شمالی است ، این سبزی را گاهی “گیاه پای” می نامند.

 

سدیم – آبرسان

آبرسان ریواس سدیم هم دارد. دانشمندان از سال ۱۹۳۷ به این نتیجه رسیده اند که سدیم یک عنصر ضروری الکترولیت موجود در بدن است. الکترولیت ها عناصری هستند که در بدن وظیفه تنظیم غلظت آب بد از اعمال دیگر را برعهده دارند، سدیم بیشتر در مایعی که اطراف سلول های بدن را فرا گرفته، موجود اس کلسیم و مواد معدنی دیگر در خون کمک می کند. یک نقش جالب سدیم این است که باعث جذب بهتر ق می شود که اجزای تشکیل دهنده مواد نشاسته ای و پروتئینها هستند.

 

 انسولین – کنترلچی

یکی از مهم ترین خواص برگ های ریواس کنترل قند خون است. به این صورت که لوزالمعده را وادار به ترشح انسولین می کند تا قند خون را کم کند، به همین دلیل ریواس برای مبتلایان به قند خون مفید است.

 

ویتامین C – دندان ساز

به وفور در ریواس پیدا می شود. همان طور که میدانید ویتامین «ث» به افزایش استحکام لثه ها و دندان ها کمک می کند و باعث افزایش ایمنی بدن در برابر بیماری ها می شود. این ویتامین باعث ساخت کلاژن شده و در پیشگیری از بالا رفتن کلسترول خون و ایجاد لخته های خونی در رگ موثر است. ویتامین «ث» اگرچه در پیشگیری از سرماخوردگی نقشی ندارد اما طول دوره بیماری را کوتاه کرده و عوارض این بیماری را کاهش می دهد. در ضمن مصرف این ویتامین باعث جذب بهتر آهن در بدن می شود و برای افرادی که دچار کم خونی هستند توصیه می شود. ویتامین «ث» همچنین به فعالیت مناسب هورمونی در بدن کمک می کند.

نکته

بیماران کلیوی ریواس نخورند بهتر است، چرا که ریواس اسید اگزالیک دارد و این ماده برای آنها مضر است، بیمارانی که نارسایی قلبی هم دارند ریواس نخورند؛ ریواس مقدار قابل توجهی سدیم دارد که افزایش سدیم در بدن برای کسانی که نارسایی قلبی دارند، ضرر دارد.


مطلب پیشنهادی: فواید و مضرات قهوه چیست؟


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هجده =

مشاهده بیشتر