0

تاثیر داروهای فشار خون بر بیماری کرونا

تاثیر داروهای فشار خون بر بیماری کووید 19

تاثیر داروهای فشار خون بر بیماری کرونا

طبق تحقیقی که با ترس قبلی که با قرص ها می تواند بیماری را بدتر کند، داروی فشار خون میزان بقای Covid-19 را در افراد مبتلا به فشار خون بالا بهبود می بخشد. تاثیر داروهای فشار خون بر بیماری کرونا را از بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

تاثیر داروهای فشار خون بر بیماری کووید 19

ادامه دادن داروهای معمول به بیماران فشار خون کمک می کند تا از Covid-19 زنده بمانند.

در صورت استفاده از مهارکننده های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACEi) یا مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین (ARB) ، خطر ابتلا به بیماری بحرانی یا مرگ ناشی از کووید برای افراد مبتلا به فشار خون بالا به طور قابل توجهی کمتر است.


موارد پیشنهادی


محققان دانشکده پزشکی نورویچ در دانشگاه East Anglia (UEA) به بررسی تأثیر مصرف داروهای رایج بر روی بیماران ویروسی کرونا با طیف وسیعی از بیماری ها پرداختند.

در این مطالعه نتیجه گیری شد: کسانی که فشار خون بالا دارند – گروهی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند – که داروها را مصرف می کنند 0.67 برابر کمتر از کسانی که این داروها را ندارند نتیجه خطرناک یا مهلک دارند.

برای افرادی که برای سایر شرایط از جمله نارسایی قلبی و کلیوی، دیابت و سکته مغزی، از همان داروها استفاده می کنند، نتیجه Covid-19 آنها نه بدتر بود و نه بهتر.

دکتر واسیلیوس واسیلیو، محقق ارشد تحقیق، گفت: “از آنجا که دنیا خود را برای ایجاد موج بالقوه دوم عفونت مهار می کند، به ویژه مهم است که ما تأثیر این داروها را در بیماران Covid-19 درک کنیم.” “تحقیقات ما شواهد قابل توجهی را برای توصیه استفاده مداوم از این داروها در صورتی که بیماران قبلاً از آنها استفاده می کردند، ارائه می دهد.

این یافته به تخصص پزشکی سریع در حال رشد در درمان این بیماری، هشت ماه پس از اعلام بیماری همه گیر، افزود. ماه گذشته با آزمایش یک روش درمانی که استنشاق پروتئینی مستقیماً در ریه بیماران مبتلا به ویروس کرونا انجام می شود، مشخص شد که این بیماری احتمال بیماری شدید – مانند نیاز به تهویه – را تا 79٪ کاهش می دهد.

به نظر می رسد فشار خون بالا که تقریباً از هر چهار بزرگسال انگلیس یک نفر را تحت تأثیر قرار می دهد، احتمال زنده ماندن فرد در Covid-19 را کاهش می دهد. یک مطالعه در ماه گذشته نشان داد که این شایعترین بیماری است که در بیمارانی که به این بیماری به بیمارستان منتقل می شوند وجود دارد و به دنبال آن سابقه سقوط، بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و آسم وجود دارد.

تحقیقات UEA با تحقیق از بیمارستان های ووهان و سایر شهرهای چین در آغاز همه گیری نشان داده شده است که می تواند داروهای خاص برای فشار خون بالا را با نتایج بدتر برای بیماران Covid-19 مرتبط کند.

این نگرانی وجود داشت که این داروها بتوانند ورود ویروس کرونا را به داخل سلول ها تسهیل کنند و به آن کمک کنند تا در بافت ریه جا بماند. این امر باعث شد بسیاری از بیماران به طور یک جانبه از استفاده از آنها دست بکشند.

UEA با بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ برای تجزیه و تحلیل 19 مطالعه در مجموع نزدیک به 29000 بیمار همکاری کرد.

واسیلیو گفت: “نکته مهمی که ما نشان دادیم این بود که هیچ مدرکی وجود ندارد که این داروها بتوانند شدت کووید -19 یا خطر مرگ را افزایش دهند.” “برعکس ، ما متوجه شدیم که خطر مرگ و نتایج مهم بسیار کمتری وجود دارد ، بنابراین ممکن است در واقع نقش محافظتی داشته باشند ، به ویژه در بیماران مبتلا به فشار خون بالا.”

هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که اثری مشابه در افرادی که فشار خون بالا ندارند نیز دیده شود.


بیشتر بخوانید: ۶ تمرین تنفس برای آسم شدید


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 10 =

مشاهده بیشتر