0

تعبیر منبر در خواب دیدن

تعبیر منبر در خواب دیدن

با تعبیر منبر در خواب دیدن از بخش تعبیر خواب همراه سایت تفریحی جیران باشید.

تعبیر منبر در خواب دیدن

روایات زیادی در اسلام نقل شده که پیامبر دین اسلام محمد بن عبدالله، پس از هجرت از مکه به مدینه با تکیه بر درخت خرمایی به ایراد خطبه می‌پرداخت تا اینکه یکی از اصحاب پیشنهاد ساختن منبری را داد تا وی بر روی آن بنشیند و بدینوسیله هم مردم او را ببینند و هم او از ایستادن خسته نشود.

در برخی دیگر از نقل‌ها آمده است که پیش از آن، سکّویی از گِل ساخته بودند که محمد بر روی آن می‌نشست و تنها در سال هفتم هجری قمری بود که مردم منبری چوبین ساختند پیامبر اسلام بر روی آن می‌نشست.

این منبرِ سه پله ای تا زمان حکومت معاویه بن ابوسفیان مورد استفاده بود. معاویه برای کسب وجهه و حق جلوه دادن خود، خواست تا منبر پیامبر اسلام را از مدینه به دمشق ببرد، اما مردم مدینه دست به اعتراض زدند و از این کار ممانعت کردند. بعدها نجّاری، شش پلّه بر همان منبر ساخت که مجموعاً نُه پلّه شد. این منبر بر اثر گذشت زمان از میان رفت و قسمتی از آن در قرن ششم قمری به عنوان تبرّک مورد استفاده قرار می‌گرفت.

دیدن منبر در خواب دلیل بر پادشاه مسلمان بود اگر بیند بر سر منبر رفت و خطبه خواند یا علم گفت اگر بیینده عالم بود دلیل که از پادشاه شرف و بزرگی یابد و اگر نبود دلیل که ازخویشان او یکی عالم گردد و از پادشاه منفعت یابد. اگر بر سر منبر شعر خواند یا غیر شریعت سخن گفت دلیل که بی دین و رسوا شود گویند او را بر دار کنند اگر پادشاه بیند بر منبر و بیفتاد و بشکست دلیل که معزول شود.

جابر گوید اگر دید بر سر منبر شد و بیننده عالم بود دلیل جاه و بزرگی است اگر عالم نبود دلیل که او را بدزدی بردار کنند.

حضرت صادق (ع) فرماید دیدن منبر بر پنج وجه است اول پادشاه دوم قاضی سوم امام چهارم خطیب پنجم مرتبت و هر زیادت و نقصان که در منبر بیند نفاق بدین پنج کس دارد.


بیشتر بخوانید:

تصویری زیبا از پارک ملی اتوشا

درمان خانگی انگل روده و معده


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − نه =

مشاهده بیشتر