0

تعبیر دعا کردن در خواب

تعبیر دعا کردن در خواب

تعبیر دعا کردن در خواب

با تعبیر دعا کردن در خواب از بخش تعبیر خواب سایت تفریحی جیران همراه باشید.

تعبیر دعا کردن در خواب
دُعا، طلب و درخواست بندگان از خدا یا آنچه معبود می‌پندارند، برای رسیدن به خواسته‌هاست. در متون دینی، دعا به عنوان یکی از راه‌های ارتباط با خدا و برترین عبادت‌ها تأکید و با تعابیری مانند سلاح مؤمن و نور آسمان و زمین توصیف شده است.
برای دعا آداب و شرایطی از جمله خواندن خدا با اسماء الحسنی، طلب از پروردگار از سر بیم و امید و از روی تضرع و خشوع، شروع دعا با بسمله و حمد و صلوات، ذکر شده است. دعا به زمان و مکان خاصی محدود نشده ولی بعضی از زمان‌ها و برخی از مکان‌ها برای دعا کردن مناسب‌تر معرفی شده است.
استجابت دعا در آیات و روایات به رعایت شروطی از جمله همسویی دل و زبان، انقطاع از غیر خدا و دعا همراه با استغفار و عمل صالح مشروط شده است. علی رغم وعده استجابت دعا از سوی خدا، گاه دعای انسان‌ها به دلائلی مانند لقمه حرام، ترک امر به معروف و نهی از منکر و قطع رحم مستجاب نمی‌شود.
خداوند در قرآن دعاهایی از زبان پیامبران و بندگان صالح خود نقل کرده است که مفسران در مباحث کلامی به آنها استناد کرده‌اند. در جوامع حدیثی شیعه و سنی برای برخی ساعات روز و ماه‌های قمری دعاها و ذکرهای گوناگون قرآنی و غیرقرآنی نقل شده است که به آنها دعای مأثور گفته می‌شود؛ از جمله: دعای کمیل، دعای ندبه، دعای توسل، دعای عهد و دعای جوشن کبیر.

ابن سیرین گوید دعا در خواب دلیل حاجت روایی بود. اگر بیند خود را دعا همی کرد و آمرزش می خواست دلیل بود که عاقبتش به خیر بوده حاجتش روا شود. اگر کسی بیند دعا به کسی می نمود دلیل که به ظلم و ستم گراید و امر به معروف به جای نیاورد. اگر کسی بیند دعا به کسی می نمود دلیل کند که همه خلق را نیکو بود و بد کس نیندیشد و حاجت همه کس را روا کند. اگر بیند دعای خاص همی خواند دلیل که وی را فرزندی آید قوله تعالی اذ نادی ربه نداء خفیاً”

کرمانی گوید اگر کسی بیند در تاریکی دعا همی خواند دلیل که از غم فرج یابد. اگر بیند به تضرع و زاری همی خواند اگر مصلح و پارسا بود خدا وی را بیامرزد و حاجت او را روا کند و اگر مفسد بود گناهش را عفو کند و او را توبه دهد و اگر کافر بود دین اسلام او را کرامت کند.


مقالات مرتبط:


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 17 =

مشاهده بیشتر