0

چگونه بدون ورزش کردن وزن کم کنیم

چگونه بدون ورزش کردن وزن کم کنیم

چگونه بدون ورزش کردن وزن کم کنیم

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به سوال بسیاری از مردم که چگونه بدون ورزش کردن وزن کم کنیم ، پاسخ دهیم. هر کسی که تلاش کرده وزن کم کند می داند که چقدر می تواند سخت باشد. در حالی که افزایش وزن می تواند نسبتاً آسان باشد، کاهش آن می تواند فوق العاده دشوار باشد.

مردم اغلب ورزش را به عنوان راهی برای کاهش وزن توصیه می کنند. در حالی که ورزش کردن فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما ورزش منظم لزوما به لاغری شما کمک نمی کند. این به این دلیل است که ورزش کاری برای تغییر عدم تعادل هورمونی که اغلب باعث افزایش وزن می شود و کاهش وزن را سخت می کند، انجام نمی دهد.

اگر به دنبال کاهش وزن بدون ورزش هستید، با ما همراه باشید. ما دقیقاً به شما نشان خواهیم داد که چگونه بدون ورزش وزن کم کنید. در این مقاله، ما برخی از بهترین نکات را برای کاهش وزن بیان خواهیم کرد.

روشهای تضمینی برای کاهش وزن بدون ورزش

آهسته غذا بخورید

بدن ما پیچیده است و درک آن دشوار است. به عنوان مثال، مغز ما به زمان نیاز دارد تا به اندازه کافی غذا بخورد. وقتی سریع غذا می خورید، ممکن است قبل از اینکه مغزتان فرصتی برای سیگنال دادن به سیر بودن شما پیدا کند، کالری بسیار بیشتری از آنچه نیاز دارید مصرف کنید.

مطالعات نشان داده اند که جویدن کامل غذا و صرف وقت برای وعده های غذایی منجر به کاهش مصرف غذا و افزایش سیری می شود. به عبارت دیگر، وقتی آهسته غذا می خورید، تمایل به خوردن کمتر دارید که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در مقابل، افرادی که سریع غذا می خورند بسیار بیشتر از افرادی که آهسته غذا می خورند، چاق می شوند.

در نتیجه اگر می خواهید وزن کم کنید، روی آهسته جویدن تمرکز کنید، مثلاً تعداد دفعاتی که هر لقمه را می جوید بشمارید. ممکن است تعجب کنید که چگونه با غذای بسیار کمتری نسبت به حالت عادی احساس سیری خواهید کرد.


موارد پیشنهادی


مقدار زیادی پروتئین بخورید

پروتئین یک منبع اصلی نیرو است. نه تنها برای سلامتی ما ضروری است، بلکه می تواند احساس سیری را افزایش داده و گرسنگی را کاهش دهد. به این ترتیب، پروتئین می تواند به شما کمک کند کالری کمتری بخورید و در نتیجه وزن کم کنید.

مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف پروتئین از 15 درصد به 30 درصد کمک می کند تا به طور متوسط ​​11 گیلوگرم در طی 12 هفته وزن کم کنید و روزانه 441 کالری کمتر بخورید، بدون اینکه عمداً هیچ غذایی را محدود کنید یا ورزش کنید. بنابراین اگر می خواهید بدون ورزش یا رژیم سخت وزن کم کنید، با افزایش مصرف پروتئین شروع کنید. سعی کنید به جای غلات صبحانه در وعده صبحانه تخم مرغ بخورید یا در طول روز به عنوان میان وعده به آن بادام اضافه کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید

هیدراته ماندن کلید کاهش وزن است. بسیاری از مردم علائم کم آبی بدن را با گرسنگی اشتباه می گیرند و به جای نوشیدن نوشابه، زمانی که تشنه هستند غذا می خورند. وقتی در طول روز آب زیادی می نوشید، می توانید از کم آبی بدن جلوگیری کنید.

نوشیدن آب به خصوص قبل از غذا نیز می تواند به شما کمک کند کمتر غذا بخورید. وقتی قبل از غذا یک لیوان بزرگ آب می نوشید، معمولاً کالری کمتری می خورید. اگر نوشیدنی های شیرین را با آب جایگزین کنید، حتی کاهش وزن بیشتری خواهید دید.

غذاهای ناسالم را دور از دسترس نگه دارید

برای بسیاری از ما، اگر شیرینی، تنقلات و سایر مواد غذایی ناسالم در اطراف خود داشته باشیم، نخوردن آن سخت است. اگر بخواهیم وزن کم کنیم، می تواند مشکل ساز شود. اما در بسیاری از مواقع، شما نیاز دارید که این غذاها را به خاطر سایر اعضای خانواده، مهمانان یا تعدادی از دلایل دیگر نگه دارید.

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند از وسوسه خوردن آنها دوری کنید این است که این غذاها را دور از دسترس خود قرار دهید. اگر چیپس و انواع شیرینی ها را دم دست نگه دارید، ممکن است وقتی گرسنه هستید یا میل به یک میان وعده دارید، سراغ آن ها بروید. اما اگر به جای آن یک کاسه میوه روی پیشخوان بگذارید، به احتمال زیاد وقتی می خواهید چیزی بخورید، انتخاب سالم تری داشته باشید.

مقدار زیادی فیبر بخورید

فیبر برای بدن ما فوق العاده است. نه تنها خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها را کاهش می دهد، بلکه می تواند به شما کمک کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید. این به این دلیل است که فیبر چسبناک (نوعی که در غذاهای گیاهی یافت می شود) در تماس با آب یک ژل تشکیل می دهد. این ژل جذب مواد مغذی را افزایش می دهد و مدت زمان تخلیه معده را کاهش می دهد.

بنابراین اگر می خواهید وزن کم کنید، روی دریافت مقدار زیادی فیبر در رژیم غذایی خود تمرکز کنید. گزینه های زیادی با فیبر بالا وجود دارد، مانند لوبیا، مارچوبه، پرتقال و سیب.

برای غذاهای پر کالری از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید

در سال های اخیر، اندازه بشقاب ما به طور قابل توجهی رشد کرده است. وقتی از بشقاب‌های بزرگ استفاده می‌کنیم، می‌تواند اندازه وعده‌های ما را بسیار کوچک‌تر از آنچه هست نشان دهد که ممکن است منجر به افزایش وزن شود. در مقابل، وقتی از بشقاب‌های کوچک‌تر استفاده می‌کنیم، بخش‌های ما بزرگ‌تر به نظر می‌رسند، که می‌تواند ذهن ما را فریب دهد که فکر کند بیشتر از آنچه که هستیم می‌خوریم.

مغز ما نقش مهمی در کاهش وزن دارد. اگر به دنبال کاهش چند کیلوگرم هستید، به این فکر کنید که چگونه غذای خود را در ظرف غذا می‌پزید. با انتخاب ظروف بسیار کوچکتر از حد متوسط، ممکن است متوجه شوید که از مقدار کمتری غذا راضی هستید.

مراقب اندازه سهم خود باشید

یکی از دلایل اصلی افزایش وزن در ایالات متحده، اندازه وعده های غذایی کنترل نشده است. زمانی که مقدار زیادی غذا از ما سرو می‌شود (یا خودمان سرو می‌کنیم)، به احتمال زیاد از نقطه سیری گذشته غذا می‌خوریم. این می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

اگر می خواهید بدون ورزش وزن کم کنید، صرفاً کاهش حجم وعده غذایی می تواند کمک بزرگی باشد. همراه با آهسته غذا خوردن و نوشیدن مقدار زیادی آب، انجام این گام ساده می تواند به شما این امکان را بدهد که کالری را کاهش داده و وزن خود را کاهش دهید.

هنگام غذا خوردن مراقب باشید

در زندگی پرمشغله ما، انجام چند کار وسوسه انگیز است. شاید شما در حال خوردن ناهار پشت میز خود هستید یا در حال تماشای تلویزیون در تلفن خود می چرخید. در حالی که انجام چندین کار به طور همزمان اغلب می تواند منجر به کارایی بیشتر شود، اگر هنگام غذا خوردن حواس تان پرت شود، می تواند باعث شود خیلی بیشتر از آنچه نیاز دارید غذا بخورید. مطالعات نشان داده اند که با تمرین غذا خوردن آگاهانه وزن بیشتری از دست خواهید داد.

به جای غذا خوردن روی مبل هنگام تماشای تلویزیون، در حین کار یا زمانی که با تلفن همراه خود هستید، زمانی را برای غذا خوردن بدون حواس پرتی اختصاص دهید. به بدن خود و سیگنال هایی که هنگام غذا خوردن ارسال می کند توجه کنید. این می تواند به شما کمک کند خیلی کمتر غذا بخورید و همچنان سیر باشید.

استرس را کاهش دهید

زندگی می تواند فوق العاده استرس زا باشد، به ویژه در طول یک بیماری همه گیری مانند کرونا. اما وقتی استرس داریم، بدن ما هورمون کورتیزول بیشتری تولید می کند. افزایش کورتیزول می تواند بر گرسنگی و تمایل شما به غذاهای ناسالم تأثیر بگذارد. در نتیجه استرس می تواند منجر به افزایش وزن شود. بنابراین، با کاهش استرس خود می توانید وزن خود را بدون ورزش کاهش دهید.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، تکنیک های مختلفی را برای مدیریت استرس خود امتحان کنید. مدیتیشن و درمان می تواند به کاهش استرس کمک کند.

به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب می تواند تولید هورمون های خاصی را در بدن ما که اشتها را تنظیم می کنند مختل کند. زمانی که به اندازه کافی نمی خوابید یا بد می خوابید، ممکن است گرسنگی بیشتری داشته باشید و هوس خوردن غذاهای ناسالم و پر کالری کنید. اگر به کاهش وزن علاقه دارید، روی خواب کافی هر شب تمرکز کنید. یک استراحت خوب شبانه به شما کمک می کند تا به اهداف کاهش وزن خود برسید.

از خوردن شکر اجتناب کنید

برای بعضی ها هیچ راهی وجود ندارد و شکر همیشه خوشمزه است. اما وقتی بیش از حد شکر مصرف می کنیم، می تواند بر سلامت ما تأثیر منفی بگذارد و باعث افزایش وزن و در خطر ابتلا به تعدادی از بیماری ها مانند دیابت شود.

هنگامی که ما غذاها و نوشیدنی های شیرین مصرف می کنیم، اغلب احساس سیری در ما ایجاد نمی کند. در نتیجه، ممکن است کالری بیشتری دریافت کنیم و وزن اضافه کنیم. یک راه نسبتاً ساده برای کاهش وزن این است که تمام نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه و آبمیوه‌ها را حذف کنید و آنها را با آب جایگزین کنید. همچنین می‌توانید با محدود کردن مصرف دسر و انتخاب انواع قند کمتر از غذاهای مورد علاقه خود، قندهای اضافه شده را حذف کنید.

سعی کنید از بشقاب های قرمز استفاده کنید

این نکته ممکن است عجیب به نظر برسد، اما تحقیقات نشان داده است که استفاده از بشقاب های قرمز می تواند منجر به کاهش دریافت کالری شود. در حالی که دقیقاً نمی‌دانیم چرا این تکنیک کار می‌کند، به نظر می‌رسد که به مردم کمک می‌کند تنقلات ناسالم کمتری بخورند شاید به این دلیل که رنگ قرمز را با کلمه توقف مرتبط می‌دانیم. اگر در خانه خود بشقاب های قرمز دارید، غذاهای پرکالری را روی آنها بچینید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

خودتان آشپزی کنید

بیرون رفتن، رفتن به رستوران، یا توقف در ماشین سواری اغلب ساده تر از پختن یک وعده غذایی کامل است. با این حال، این وعده‌های غذایی اغلب کالری و چربی بالایی دارند، به همین دلیل است که بسیار خوشمزه هستند… و چرا خوردن بیش از حد بیرون می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

هنگامی که غذاهای خود را در خانه طبخ می کنید، می توانید آنچه را در آنها وجود دارد کنترل کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که از آشپزی لذت می برید و مطمئن شوید که مقدار زیادی غذاهای تازه و با کیفیت را در رژیم غذایی خود دریافت می کنید. چه یک آشپز خانه باتجربه یا یک تازه کار هستید، به عنوان راهی برای کاهش وزن، غذاهای بیشتری را در خانه بپزید.

یک منوی غذایی داشته باشید

مسئولیت پذیری بخش مهمی از هر پروژه کاهش وزن است. یکی از راه های پاسخگو ماندن این است که یک دفترچه یادداشت از آنچه می خورید و زمانی که آن را می خورید نگه دارید. به این ترتیب، می توانید میزان غذای مصرفی خود را ردیابی کنید و یادداشت کنید. می توانید از قلم و کاغذ برای یک منوی غذایی یا هر یک از تعدادی از برنامه ها استفاده کنید.

به طور منظم خود را وزن کنید

بهترین راه برای دانستن اینکه آیا با کاهش وزن در حال پیشرفت هستید یا خیر، این است که بدانید چه وزنی دارید. در حالی که وزن کردن بیش از حد خود می تواند نتیجه معکوس داشته باشد (از آنجایی که وزن شما می تواند در طول روز در نوسان باشد)، ایده خوبی است که خود را به طور منظم وزن کنید تا بدانید که آیا وزن اضافه می کنید یا از دست می دهید. می توانید وزن روزانه خود را در دفترچه غذایی خود بنویسید.

اگر متوجه افزایش وزن شدید، می توانید رژیم غذایی خود را بر این اساس تنظیم کنید. اگر کاهش یافت، تشویق می‌شوید و انگیزه می‌گیرید که برنامه غذایی خود را ادامه دهید.

تماشای تنقلات

همه ما عاشق خوردن تنقلات هستیم، چه برای یک سفر جاده ای غذا بسته بندی کنیم، چه چیزی را در کشوی میز خود در محل کار خود نگه داریم، یا هنگام تماشای فیلم تخمه بشکنیم. مشکل این است که ردیابی دقیقاً چقدر می خوریم زمانی که میان وعده می خوریم دشوار است.

خوردن میان وعده های سالم در طول روز می تواند به حفظ متابولیسم شما کمک کند. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید که آن میان وعده ها را در نظر گرفته اید و بخش های آن را تحت کنترل دارید.

از رژیم های امروزی اجتناب کنید

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، از رژیم های غذایی که وعده کاهش وزن سریع را با نوشیدن یک معجون در روز یا چیزی جز آب داغ با مقداری لیمو، فلفل هندی و افرا می دهد، اجتناب کنید. در حالی که ممکن است در این نوع رژیم‌ها وزن کم کنید، اما به سادگی پایدار نیست.

با گذشت زمان، انجام رژیم های غذایی امروزی می تواند به متابولیسم شما آسیب برساند. در نتیجه، کاهش وزن در دراز مدت بسیار سخت تر خواهد بود. اگر در مورد کاهش وزن جدی هستید، از پاک کردن آب میوه، رژیم غذایی سوپ کلم و سایر رژیم های غذایی ناسالم خودداری کنید.

مراقب سلامت روده خود باشید

علم کاهش وزن پیچیده است و به طور کامل درک نشده است. با این حال، محققان شروع به پیوند چاقی با عدم تعادل انواع خاصی از باکتری ها در روده کرده اند. شما می توانید با مصرف روزانه یک پروبیوتیک یا خوردن غذاهای تخمیر شده این مشکلات را برطرف کنید، که هر دو می توانند سلامت روده شما را تقویت کنند.


موارد پیشنهادی


مقدار زیادی ویتامین D دریافت کنید

در حالی که دانشمندان دقیقاً ارتباط بین ویتامین D و کاهش وزن را درک نمی کنند، محققان خاطرنشان کرده اند که افراد لاغرتر تمایل دارند سطوح پایین تری ویتامین D در خون خود داشته باشند. وقتی افراد وزن کم می کنند، تمایل به افزایش سطح ویتامین D دارند.

شما می توانید با مصرف مکمل، قرار گرفتن در معرض آفتاب بیشتر یا خوردن غذاهای غنی از ویتامین D، سطح ویتامین D خود را افزایش دهید. انجام این کار ممکن است به کاهش وزن و همچنین دریافت مزایای اضافی مانند استخوان های قوی تر کمک کند.

وعده های غذایی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

وقتی با عزیزانمان و دوستان یا خانواده غذا می خوریم، تمایل داریم سالم تر غذا بخوریم. در حالی که ممکن است در طول همه‌گیری کووید-19، غذای بزرگ خانوادگی امکان‌پذیر نباشد، همچنان می‌توانید تا آنجا که می‌توانید با افراد نزدیک خود غذا بخورید. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا انتخاب های بهتری داشته باشید و به جای غذای خود بیشتر روی شرکت تمرکز کنید.

برای موفقیت آماده شوید

آماده کردن وعده های غذایی خود از قبل و اطمینان از داشتن گزینه های سالم فراوان می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. وقتی گزینه‌های خوبی ندارید، ممکن است وسوسه شوید که پیتزا سفارش دهید یا غذای ناسالم را بیرون بیاورید. با اطمینان از اینکه وعده‌های غذایی آسان آماده دارید، می‌توانید از این تله‌های پر کالری دوری کنید و در مسیر خود بمانید.

چربی های خوب بخورید

در گذشته، چربی در جامعه رژیم غذایی شهرت بدی داشت. اخیراً دانشمندان کشف کرده اند که انواع خاصی از چربی ها در واقع برای بدن ما مفید هستند. این چربی‌های به اصطلاح خوب، مانند چربی‌هایی که در ماهی، آجیل، آووکادو و روغن زیتون یافت می‌شوند، می‌توانند به ما کمک کنند تا مواد مغذی بیشتری را از غذا جذب کنیم و حتی برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنیم. با افزودن مقدار متوسطی از چربی های سالم به رژیم غذایی خود، ممکن است بتوانید وزن بیشتری از دست بدهید.

قهوه صبح خود را دوباره ارزیابی کنید

مصرف ناخواسته 500 کالری یا بیشتر با جو صبحگاهی بسیار آسان است. اگر عادت دارید یک لاته را در راه محل کارتان بردارید، یک فنجان قهوه (بدون افزودن شیرین کننده) را در خانه در نظر بگیرید. انجام این کار می تواند به مرور زمان در هزینه و کالری شما صرفه جویی کند.

روغن های خود را با دقت انتخاب کنید

انواع خاصی از روغن های گیاهی دارای اسیدهای چرب امگا 6 هستند که می تواند باعث التهاب و افزایش وزن شود. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، از روغن کانولا و سویا اجتناب کنید و به جای آن روغن زیتون فرابکر را انتخاب کنید.

هر جا که می روید یک بطری آب همراه داشته باشید

در بالا اشاره کردیم که نوشیدن آب زیاد می تواند به کاهش وزن کمک کند. یک راه آسان برای اطمینان از انجام این کار این است که در طول روز یک بطری آب همراه خود ببرید. با تعداد زیادی گزینه عالی برای بطری های آب شیک که نوشیدنی شما را ساعت ها سرد نگه می دارد، اطمینان از اینکه H20 کافی دریافت می کنید آسان تر از همیشه است. به علاوه، وقتی یک بطری آب همراه خود دارید، به جای دریافت قهوه، نوشابه یا سایر نوشیدنی‌های پرکالری، بیشتر از آن می‌نوشید.

یک میان وعده سالم را فراموش نکنید

همه ما مشغول هستیم و بسیاری از ما روزهای خود را با دویدن از یک چیز به چیز دیگر می گذرانیم. وقتی بیرون از خانه هستید، میان وعده ها و وعده های غذایی سالم همیشه در دسترس نیستند. یکی از راه های جلوگیری از این وضعیت، همراه داشتن یک میان وعده سالم است. نگه داشتن یک بسته بادام یا یک نوار پروتئین سالم می تواند به شما کمک کند از خوردن فست فودهای پر کالری یا غذاهای رستورانی جلوگیری کنید.

از مصرف لبنیات بدون چربی خودداری کنید

در گذشته، بسیاری از مردم خوردن غذاهای کم چرب یا بدون چربی را با سلامتی و کاهش وزن مرتبط می دانستند. معلوم می شود که وقتی تولیدکنندگان چربی را از غذاها حذف می کنند، اغلب شکر و سایر مواد مصنوعی را اضافه می کنند تا طعم غذا را خوب کنند.

روی آوردن به لبنیات ۲ درصدی، برخلاف بدون چربی، در واقع می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. شما از قندهای اضافه شده و سایر مواد خودداری خواهید کرد. همچنین به دلیل چربی موجود در شیر، ماست یا پنیر، مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد.

سعی کنید کمتر گوشت بخورید

در حالی که گوشت حاوی پروتئین است که می تواند به سیر شدن شما کمک کند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد، بسیاری از تکه های گوشت حاوی مقادیر بالایی از چربی های ناسالم هستند. اگر می خواهید وزن کم کنید، سعی کنید حداقل یک یا دو وعده در هفته بدون گوشت مصرف کنید. با تعویض وعده‌های غذایی مبتنی بر گوشت با یک ناهار یا شام با سبزیجات، مصرف فیبر خود را افزایش می‌دهید و همچنین ممکن است وزن کم کنید.

فریزر خود را انبار کنید

همه ما در موقعیت‌هایی بوده‌ایم که وقت یا انرژی لازم برای رفتن به فروشگاه یا آشپزی را نداریم. در عوض، مطمئن شوید که فریزر شما مملو از وعده‌های غذایی سالم (مانند وعده‌های اضافی سوپ)، سبزیجات یخ‌زده و پروتئین از پیش تقسیم‌شده باشد. به این ترتیب، می‌توانید شام را سریع روی میز میل کنید، بدون اینکه به فروشگاه بدوید یا مجبور باشید ساعت‌ها صرف آشپزی کنید.

غذاهای سالم را به ستاره آشپزخانه خود تبدیل کنید

پیش از این، در مورد اینکه چگونه باید غذاهای ناسالم مانند شیرینی ها و تنقلات شور را در مکانی با دسترسی سخت تر در آشپزخانه خود قرار دهید تا از وسوسه جلوگیری کنید صحبت کردیم. طرف دیگر این نکته این است که شما باید غذاهای سالم را در مکان‌هایی قرار دهید که به راحتی می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید تا احتمال انتخاب آنها بیشتر شود.

با آسان‌تر کردن دسترسی به غذاهای سالم در آشپزخانه، خود را برای موفقیت آماده کنید.

غذای خود را زیبا کنید

روند عکاسی از غذا برای رسانه های اجتماعی می تواند کمی آزاردهنده باشد. با این حال وقتی قصد دارید از چیزی که ساخته اید عکس بگیرید، به احتمال زیاد آن را با میوه ها و سبزیجات سالم پر می کنید. یک وعده غذایی به زیبایی تهیه شده اغلب رضایت بخش تر به نظر می رسد، که می تواند به شما در خوردن ناهار کمک کند. پس چند دقیقه بیشتر وقت بگذارید و غذای خود را فوق العاده جلوه دهید – سپس یک عکس بگیرید و از پاداش اضافه کاهش وزن لذت ببرید.

سبزیجات را برای میان وعده های آسان یا آماده سازی غذا خرد کنید

زمانی که مشغول هستید، کاهش وزن با موفقیت ممکن است سخت باشد زیرا خوردن سالم زمان می برد. یک راه حل این است که همیشه مطمئن شوید که سبزیجات تازه آماده برای خوردن یا استفاده در دستور غذا دارید.

بعد از خرید سبزیجات در بازار، پس از رسیدن به خانه آنها را بشویید و خرد کنید. به این ترتیب، می توانید به جای چوب شور، مقداری کرفس بگیرید، و می توانید هویج را آماده کنید تا در دستور غذا بریزید. صرف کمی زمان در هر هفته برای انجام این مراحل می تواند به کاهش وزن در طول زمان کمک کند.

ناهار خود را بسته بندی کنید

بیرون از خانه غذا خوردن در طول روز کاری اغلب اوقات استراحت خوبی است و راهی برای معاشرت است. با این حال، وعده های غذایی رستوران ها اغلب کالری بالایی دارند و سرشار از چربی های ناسالم هستند. برای کاهش بودجه و دور کمرتان، به جای آن یک ناهار سالم پر از چربی ها و سبزیجات خوب تهیه کنید.

یک استراحت ناهار بگیرید

پس از بسته بندی ناهار، چیز دیگری را به برنامه روزانه خود اضافه کنید کمی آرامش. کار می تواند استرس زا باشد و خوردن ناهار پشت میز یا حتی در اتاق استراحت اداری به شما اجازه نمی دهد که استراحت ذهنی یا فیزیکی داشته باشید.

در عوض، یک پارک یا فضای سبز در نزدیکی دفتر خود پیدا کنید. زمانی که آب و هوا اجازه می دهد ناهار خود را به آنجا ببرید و از تماشا کردن، گوش دادن به موسیقی یا پادکست یا تنها بودن لذت ببرید.

غذا را از محل کار خود حذف کنید

در بسیاری از محل‌های کار معمولاً میان وعده‌ها یا یک کاسه آب نبات روی میزتان می‌خورید. با این حال، وقتی این غذاها به راحتی در دسترس باشند، این احتمال را افزایش می دهد که شما آنها را کم می خورید – حتی زمانی که واقعا گرسنه نیستید. یکی از راه‌های مبارزه با این مشکل، حذف غذا از بینایی در محل کار است. در عوض، تنقلات سالم را در کشوی میز یا مکان دیگری نگه دارید. دور از چشم، دور از ذهن!

طرف های خود را با دقت انتخاب کنید

غذا خوردن در بیرون می تواند یک میدان مین باشد. حتی غذاهای به ظاهر سالم، مانند سبزیجات، اغلب با کره و نمک آغشته می شوند. حتی اگر یک وعده غذایی سالم سفارش دهید، ممکن است با کالری بالایی همراه باشد. به جای سیب زمینی سرخ کرده، پوره سیب زمینی یا هر گزینه ناسالم دیگری، همیشه یک سالاد را به عنوان کنار خود سفارش دهید. به این ترتیب همچنان می توانید از غذای اصلی خود لذت ببرید و در عین حال کالری را کاهش دهید.

اجازه ندهید دیگران به شما خدمت کنند

هنگامی که شخص دیگری برای شما بشقاب درست می کند، یا تکه ای از کیک را برای شما برش می دهد، ممکن است مراقب نباشند که شما مقدار مناسبی را دریافت کنید. می توانید با سرو غذا از پرخوری در مجالس جلوگیری کنید. به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که بشقاب غذای مناسبی را دریافت می کنید.

دستور العمل های جدید را کاوش کنید

به آسانی می توان با آشپزی وارد یک بلاتکلیفی شد و به دستور العمل های آرامش بخش یا نوستالژیک تکیه کرد. در حالی که بد نیست گهگاه از غذاهای راحت مانند ماکارونی و پنیر لذت ببرید، اما می‌تواند مانع از کشف چیزهای جدید و سالم‌تر شود. برای امتحان کردن غذاهای مدرن و سالم، مدتی را به وبگردی یا مرور کتاب های آشپزی اختصاص دهید.

مراقب غذاهای “رژیمی” باشید

به بسیاری از غذاها برچسب “رژیم غذایی” داده می شود که به نظر راهی آسان برای کاهش کالری است. اما بسیاری از این غذاها مملو از شیرین کننده های مصنوعی هستند، مانند نوشابه رژیمی، که در واقع می تواند باعث هوس خوردن شیرینی شود – حتی اگر شیرین کننده ها حاوی قند واقعی نباشند. با اجتناب از غذاهای رژیمی و چسبیدن به غذاهای واقعی و کامل، ممکن است بتوانید کالری را کاهش دهید.

یک رژیم غذایی حذفی را امتحان کنید

بسیاری از افراد به انواع خاصی از مواد غذایی مانند گلوتن یا لبنیات حساس هستند. اگر دچار عدم تحمل غذایی یا آلرژی هستید، می تواند منجر به نفخ، ناراحتی و حتی افزایش وزن شود. اگر بعد از خوردن غذای خاصی احساس ناراحتی می کنید، به دنبال یک رژیم غذایی حذفی باشید. ممکن است متوجه شوید که با حذف انواع خاصی از غذا، احساس بسیار بهتری دارید – و حتی پوند را کاهش می دهید.

به یک روتین پایبند باشید

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید: “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکن.” وقتی نوبت به رژیم می رسد، رعایت آنچه می دانید کاملاً خوب است. این ممکن است به معنای تهیه وعده های غذایی یک هفته ای در روز یکشنبه، یا خوردن صبحانه و میان وعده های مشابه هر روز باشد. وقتی یخچالی پر از مواد غذایی دارید که می‌دانید می‌توانید بخورید، این احتمال را کاهش می‌دهد که به دنبال یک غذای راحت که به اندازه‌ای سالم نیست بروید.

وقت خود را در فضای باز بگذرانید

استرس می تواند منجر به افزایش وزن شود. اگر احساس می کنید خسته هستید، احساس آبی می کنید یا فقط خسته هستید، بیرون رفتن می تواند به شما کمک کند تا کمی تسکین پیدا کنید. می توانید به پیاده روی یا پیاده روی بروید یا به سادگی وقت خود را در پارک بگذرانید. نکته مهم فقط بودن در طبیعت است که می تواند سلامت روان و خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

از وعده های غذایی به سبک خانوادگی خودداری کنید

بسیاری از ما با غذا خوردن به سبک خانوادگی بزرگ شدیم، با همه گزینه های شام روی میز، بنابراین همه می توانند خودشان را سرو کنند. در حالی که قرار دادن همه چیز روی میز راحت تر از چیدن بشقاب های جداگانه در آشپزخانه است، اما می تواند پرخوری را آسان تر کند. اگر مجبورید بلند شوید و به سمت آشپزخانه بروید تا یک وعده دوم بخورید، ممکن است دو بار به این فکر کنید که آیا واقعا گرسنه هستید یا خیر.

فقط به سبد نان نه بگویید

وقتی بیرون از رستوران غذا می خورید، سرور اغلب سبدی از رول یا چیپس و سالسا می آورد. به خصوص اگر گرسنه وارد رستوران شوید، حفاری نکردن ممکن است سخت باشد. اما این نوع پیش‌غذاهای رایگان معمولاً پر کالری و سیرکننده هستند. در عوض، قبل از رفتن به بیرون از خانه، یک میان وعده کوچک پر از پروتئین میل کنید – یا برای شروع یک سالاد سبز برگ سفارش دهید.

حرارت را کم کنید

با ورود به فصل زمستان، وقتی می خواهید خانه تان گرم و دنج باشد، ممکن است این نکته عجیب به نظر برسد. اما خنک تر نگه داشتن خانه می تواند به کاهش وزن کمک کند. چرا؟ زیرا وقتی بدن شما خنک است، برای گرم ماندن باید سخت‌تر کار کند – که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

آجیل را به عنوان یک میان وعده سالم امتحان کنید

معلوم می شود که سنجاب ها ایده درستی دارند. آجیل یک غذای عالی است، سرشار از پروتئین، چربی‌های سالم و فیبر است که همگی به شما کمک می‌کنند تا مدت بیشتری سیر بمانید. فقط مطمئن شوید که تعداد آجیل هایی که می خورید را پیگیری کنید، زیرا کالری بیشتری دارند.

روز تعطیل را درست شروع کنید

وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، بدن شما به مدت 8 تا 12 ساعت یا حتی بیشتر ناشتا بوده است. اگر می خواهید وزن کم کنید، ممکن است وسوسه شوید که یک صبحانه کوچک بخورید. به نظر می رسد که انجام این کار در واقع می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. در عوض، سعی کنید یک صبحانه بزرگ بخورید – به طور ایده آل حاوی تخم مرغ به عنوان منبع خوبی از پروتئین است. خوردن یک صبحانه بزرگتر در واقع می تواند به شما کمک کند در طول روز کمتر غذا بخورید، که به کاهش وزن ترجمه می شود.

از خوردن صبحانه غافل نشوید

ممکن است فکر کنید حذف یک وعده غذایی به کاهش وزن کمک می کند. اگر صبح ها دیر می دوید، یا صرفاً غذاهای صبحانه را دوست ندارید، ممکن است وسوسه شوید که صبحانه را حذف کنید … اما باید از انجام این کار اجتناب کنید. وقتی صبحانه نمی خورید، احتمالاً در طول روز بیشتر می خورید – از جمله یک شام بزرگ که می تواند باعث افزایش وزن شما شود. هر روز یک صبحانه سالم و سرشار از غذا بخورید تا کاهش وزن خود را افزایش دهید.

آنچه در بشقاب شما می رود را در نظر بگیرید

بسیاری از آمریکایی ها به رژیم غذایی سنگین با گوشت و کربوهیدرات و سبک از میوه ها و سبزیجات عادت دارند. اگر می خواهید وزن کم کنید، آن را تغییر دهید. بشقاب خود را به عنوان تقسیم به یک سوم تجسم کنید. دو سوم بشقاب خود را با پروتئین بدون چربی و سبزیجات پر کنید، سپس یک سوم باقیمانده را با غلات کامل پر کنید.

چای بنوشید

چای ممکن است محبوبیت کمتری نسبت به قهوه در ایالات متحده داشته باشد، اما نباید این منبع تغذیه ای را نادیده بگیرید. برخی از انواع چای، از جمله چای دارچین و نعناع، ​​در واقع می توانند به کاهش وزن کمک کنند. نعنا یک سرکوب کننده اشتها است، در حالی که دارچین می تواند سطح قند خون را کاهش دهد. چای نعناع همچنین ممکن است به بدن شما در هضم چربی ها کمک کند. فقط هنگام تهیه نوشیدنی مورد نظر خود از شکر دوری کنید.

کاهش وزن را با تعویض هوشمند آسان کنید

چیزهای کمی وجود دارد که بهتر از یک بشقاب بزرگ پاستا باشد. با این حال اسپاگتی سنتی و سایر اشکال پاستا سرشار از کالری هستند. به جای پاستا، یک جایگزین سالم مانند کدو اسپاگتی یا رشته کدو حلوایی را امتحان کنید. نه تنها با این تعویض های هوشمند کالری دریافتی خود را کاهش می دهید، بلکه مصرف سبزیجات خود را نیز افزایش می دهید.

یک آب لیمو را امتحان کنید

امیدواریم در طول روز آب زیادی می نوشید تا هیدراته بمانید. برای افزایش کاهش وزن، سعی کنید مقداری لیمو به آب خود اضافه کنید. لیمو دارای تعدادی مواد مغذی است که در واقع می تواند استرس را کاهش داده و کاهش وزن را افزایش دهد، از جمله ویتامین C، پلی فنول ها و پکتین. همچنین به رفع تشنگی کمک می کند و طعم خوبی به نوشیدنی شما می بخشد!

میان وعده در زمان مناسب

خوردن میان وعده می تواند راه مهمی برای افزایش متابولیسم شما باشد – اگر چیزهای مناسب را در زمان مناسب بخورید. در حالت ایده آل، میان وعده های خود را برای اواسط بعد از ظهر ذخیره کنید تا به کاهش وزن خود کمک کنید. مطالعات نشان داده است افرادی که به جای بعدازظهر، صبح ها میان وعده می خورند، در طول روز بیشتر غذا می خورند.

کالری خود را ننوشید

خوردن یک نوشابه در وسط روز، یک آبجو در شب، یا نوشیدن آب میوه در صبح ممکن است به اندازه کافی بی گناه به نظر برسد. با این حال، همه این نوشیدنی ها کالری زیادی دارند – و شما را سیر نمی کنند. به جای نوشیدن کالری، چیزی سالم بخورید تا سیر شوید و به شما انرژی بدهد.

بایستیید و فکر کنید

بسیاری از ما که با وزن خود دست و پنجه نرم می کنیم، این کار را به این دلیل انجام می دهیم که وقتی واقعا گرسنه نیستیم غذا می خوریم. ممکن است وقتی حوصله‌مان سر می‌رود چیپس بخوریم، وقتی غمگین هستیم دنبال بستنی بگردیم، یا بعد از یک روز پر استرس در محل کار در یک رانندگی با ماشین توقف کنیم. در حالی که این یک مکانیسم مقابله ای بسیار رایج است، اما یک مکانیسم سالم نیست. بنابراین قبل از غذا خوردن، یک دقیقه وقت بگذارید و با خودتان چک کنید. بفهمید که آیا واقعا گرسنه هستید یا می خواهید با غذا احساسات خود را کنترل کنید.

در مورد تغذیه هوشمند شوید

غذا برای بدن ما سوخت است، اما تعداد کمی از ما واقعاً تغذیه را درک می کنیم. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید به مدرسه بروید تا بدانید چه چیزی برای بدن شما بهترین است. خواندن برچسب‌ها شروع خوبی است، اما می‌توانید کاری ساده‌تر هم انجام دهید: به بدن خود گوش دهید. پوشاندن روسری بر روی تعدادی خرس لثه ای در طول یک کسادی بعد از ظهر ممکن است باعث تقویت موقت شما شود، اما بدن شما بعد از آن چه احساسی دارد؟ به این فکر کنید که چه چیزی به شما احساس خوبی می دهد و از آنجا بروید.

آماده سازی غذا را امتحان کنید

آماده کردن یک دسته از وعده های غذایی قبل از موعد ممکن است هیجان انگیز به نظر نرسد. اما داشتن وعده های غذایی از قبل آماده می تواند به شما کمک کند رژیم غذایی خود را ادامه دهید و انتخاب های سالم را برای شما آسان کند. مدتی را صرف تحقیق در مورد دستور العمل ها کنید، و سپس هر هفته چند ساعت را به این کار اختصاص دهید تا مطمئن شوید که طیف وسیعی از گزینه ها را آماده کرده اید.

یک محیط آرام بخش برای زمان صرف غذا ایجاد کنید

مطالعات نشان داده است که وقتی در جایی می خورید که روشن و بلند باشد، تمایل به خوردن بیشتر دارید. کم کردن نور و کاهش صدا در واقع می تواند با کاهش احتمال عجله در وعده غذایی به شما کمک کند کمتر غذا بخورید.

در مورد افزایش وزن با پزشک خود صحبت کنید

در برخی موارد، افزایش وزن ممکن است به یک بیماری مرتبط باشد. اگر افزایش وزن غیرقابل توضیحی دارید یا به نظر نمی رسد وزن کم کنید، ممکن است زمان معاینه یا معاینه فیزیکی فرا رسیده باشد. ممکن است یک بیماری زمینه‌ای داشته باشید که باعث شده وزن اضافه کنید یا کاهش وزن را برای شما دشوار کرده است.

ردیابی کالری با برنامه کاهش وزن

شاید شمارش کالری ها خسته کننده و قدیمی به نظر برسد، اما می تواند راه خوبی برای اطمینان از اینکه زیاد غذا نمی خورید باشد. همچنین با طیف وسیعی از برنامه های ردیابی کالری موجود، بسیار راحت تر از همیشه قبل است. یکی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند و به ردیابی بپردازید!


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =

مشاهده بیشتر