0

آیا این غذاهای سالم باعث افزایش وزن می شوند؟

آیا این غذاهای سالم باعث افزایش وزن می شوند؟

آیا این غذاهای سالم باعث افزایش وزن می شوند؟

با آیا این غذاهای سالم باعث افزایش وزن می شوند؟ از بخش رژیم تغذیه سایت تفریحی جیران همراه باشید.

تمایل ما به غذای سالم رو به رشد است و شرکت های مواد غذایی سریعاً به تقاضا پاسخ می دهند. اما هدف اکثر شرکت های مواد غذایی کسب سود است ، نه اینکه ما را سالم تر بسازد و بسیاری از غذاهایی که به عنوان گزینه های سالم تبلیغ می شوند ، آنقدر سالم نیستند که ممکن است فکر کنیم.

متخصص تغذیه ای که در زمینه کاهش وزن تخصص دارد برخی از غذاهای “سالم” را معرفی می کند تا در رژیم کاهش وزن خود رعایت کنید.

آیا این غذاهای سالم باعث افزایش وزن می شوند؟

1. آب میوه

ممکن است ادعا شود “یکی از پنج مورد شما در روز” است ، اما آیا می دانید که یک بطری کوچک (300 میلی لیتر) آب پرتقال خالص و فشرده حاوی معادل شش و نیم قاشق چایخوری شکر است؟ بله ، این قند طبیعی است ، اما بدن تفاوت قند از آب میوه و قند را از یک لیوان جدا نمی داند. اگر سعی در کاهش وزن دارید ، شکر قند است و مصرف زیاد آن ایده خوبی نیست. در عوض ، با تزریق آن به میوه مورد علاقه خود ، یا خیار و نعناع ، آب خود را مجاز کنید و از شیرین کننده طبیعی استفاده کنید.

2. غذاهای بدون چربی یا کم چربی

از زمانی که یادم میاید بیشتر غذاهای کم چرب فرآوری شده، رژیم های کم چربی بهترین راه برای کاهش وزن است و برای کاهش وزن مفید است. واقعیت این است که ، وقتی چربی را از چیزی حذف می کنید ، طعم آن را کاهش می دهد ، بنابراین تولید کنندگان اغلب چربی را جایگزین قند ، شیرین کننده ها یا طعم دهنده های مصنوعی یا ترکیبی از آنها می کنند. بعضی اوقات ، نسخه “کم چربی” یک محصول در واقع حاوی قند بیشتری از نسخه اصلی است! بیشتر اوقات بهتر است به سراغ نسخه کامل چربی بروید.

3. شربت های سالم

شربت آگاو ، شربت افرا ، شربت خرما. همه به طور گسترده ای به عنوان شیرین کننده های طبیعی تبلیغ می شوند و در محصولاتی که ادعا می شوند “قند بدون پالایش هستند” مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال ، نتیجه نهایی ، همه آنها قند هستند. شربت هایی مانند خرما و افرا حاوی برخی مواد مغذی مفید هستند که در فرآیند پالایش قند از بین می روند اما به اندازه کافی برای فراتر رفتن از نواحی جانبی آن نیستند. Agave بسیار فرآوری شده است و برخی معتقدند ، به دلیل داشتن مقدار زیادی فروکتوز ، حتی از قند استاندارد استاندارد نیز بدتر است. اگر می خواهید غذاها را شیرین کنید ، استفاده از شیرین کننده های طبیعی استویا یا زایلیتول را توصیه می کنم. در اعتدال البته!

4. شکلات انرژی زا

اکنون تعداد کافه های میان وعده ای بی نظیر از نظر بهداشتی در دسترس هستند اما وقتی صحبت از سلامتی آنها می شود بسیار متفاوت هستند. بعضی ها مقدار شگفت آور قند پنهان را مخفی می کنند. برخی از مارک ها به شربت های گلوکز تصفیه شده اضافه می کنند ، در حالی که برخی دیگر بر پایه میوه های خشک هستند که حاوی قند قابل توجهی بیشتر از میوه های تازه هستند. برچسب را با دقت بخوانید تا ببینید چه مقدار شکر حاوی نوار شما است. روش دیگر ، به سراغ یک گزینه طبیعی تر بروید و تعداد کمی از زغال اخته یا تمشک را با برخی از آجیل های خامه ای بادام زمینی مخلوط کنید تا یک میان وعده خوشمزه و کم قند را تهیه کنید.

5. غلات صبحانه

بیشتر ما آگاه هستیم که غلات و حبوبات بخش های کوچک شکلاتی پر از قند هستند ، اما بسیاری از غلات صبحانه در آنجا که از انتخاب گزینه صبحانه دوستانه برای لاغری فاصله دارند ، مانند آن از نظر بهداشتی بسیار سالم هستند. مراقب گرانول و موزلی باشید ، آنها اغلب از نظر قند به میزان قابل توجهی قند بیشتری دارند. تنها راه شناخت مطمئنی بررسی اطلاعات مربوط به تغذیه است.

شایسته است به پیام های بازاریابی در قسمت جلوی برچسب های مواد غذایی توجه کمتری داشته باشید و توجه خود را به لیست اطلاعات و مواد غذایی موجود در قسمت پشت متمرکز کنید. این تنها راهی است که می توانید از آنچه در غذای شما وجود دارد اطمینان داشته باشید.


موارد پیشنهادی


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =

مشاهده بیشتر