0

مواد غذایی آلرژی زا در پاییز

مواد غذایی آلرژی زا در پاییز

مواد غذایی آلرژی زا در پاییز

آلرژی در طب سنتی ناشی از مشکل کبد است و وقتی فشار بر روی کبد افزایش پیدا کند آلرژی به وجود می آید. با بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی جیران همراه باشید تا با مواد غذایی آلرژی زا در پاییز بیشتر آشنا شوید.

مواد غذایی آلرژی زا در پاییز

 آلرژی از هر نوع که باشد درمان اصلی آن مصرف نکردن ماده غذایی خاص نیست، البته مصرف نکردن ماده غذایی حساسیت زادر کاهش علائم بی تاثیر نیست، ولی برای درمان باید پاکسازی کبد انجام شود و در کنار آن عوامل حساسیت زا حذف شود.


موارد پیشنهادی


مواد غذایی که طبع آنها گرم و خشک است باعث افزایش حساسیت در بدن می شود. مصرف گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، سیر، صیفی جات دانه دار، تخم مرغ، کیوی، قهوه، نسکافه و… می تواند باعث افزایش فشار روی کبد شود و به دنبال آن آلرژی به وجود می آید. مصرف این نوع غذاها در مردم مناطق خشک مثل تهران، بیش از سایر نقاط کشور ایجاد حساسیت در بدن می کند. علاوه بر پاکسازی کبد و عدم مصرف مواد غذایی حساسیت زا باید در صورتی که کارکرد دستگاه گوارش با مشکل مواجه باشد، این مساله نیز برطرف ش ود و افراد برای درمان آلرژی به اندازه کافی مایعات نیز بنوشند.

وقتی به فصل سرد مثل پاییز نزدیک میشویم باید مصرف غذاها و خوراکی ها بیشتر طبع گرم داشته باشند. میوه هایی مثل هلو و هندوانه را نباید از اواخر شهریور به بعد مصرف کرد. یکی دیگر از مشکلاتی که در فصل پاییز می تواند به وجود بیاید بالا رفتن سودا در بدن است و تمام مشکلاتی چون افسردگی، خواب رفتگی دست و پا (حالت گزگز)، گرفتگی عصب سیاتیک، واریس و یا حتی سرطان ناشی از بالا رفتن سودا در بدن است. این مساله باید توسط متخصص طب سنتی بررسی و درمان شود. وقتی پاییز از راه می رسد بسیاری از خانم ها اقدام به پختن خورش فسنجان می کنند، این غذا مناسب فصل پاییز نیست و نباید آن را در اوایل و یا اواسط پاییز مصرف کرد این غذا بیشتر مناسب زمستان است، ضمن این که در مناطق سرد کشور بیشتر باید مصرف شود و چندان مناسب مردم شهر تهران نیست، چرا که گردوی به کار رفته در آن می تواند ایجاد حساسیت کند.

سیستم ایمنی بدن در بعضی از فصول حساس تر است، به همین دلیل با فرا رسیدن فصل بهار یا پاییز ابتلا به آلرژی بیشتر اتفاق می افتد. همچنین در پاییز افزایش گرد و غبار وجود دارد که این مساله به نوعی افزایش دهنده ابتلا به آلرژی است. وقتی سیستم ایمنی حساس می شود، در کنار آن هیستامین موجود در خون هم بالا می رود و وقتی افراد غذاهایی را که در بدن ایجاد حساسیت می کنند میخورند، آلرژی و حساسیت فصلی تشدید می شود. آلرژی در بدن خارش، عطسه و سرفه را ایجاد می کند و برای درمان آلرژی باید به میزان کافی آب نوشید تا هیستامین در خون رقیق شود و میزان آن کاهش پیدا کند.

افرادی که در پاییز دچار حساسیت فصلی می شوند، علاوه بر نوشیدن آب باید در زمانهایی که میزان باد و گرد و غبار زیاد است تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند. دوری از مواد غذایی را که در بدن ایجاد آلرژی می کند نیز نباید از یاد برد. خوردن یکسری از غذاها، خوراکیها و ادویه ها در فصل پاییز باعث افزایش آلرژی می شود؛ برای مثال خوردن سوسیس، کالباس، تخم مرغ، کاکائو، شکلات، بستنی به دلیل ثعلب)، چیپس، پفک، بادمجان، گوجه فرنگی و میوه های دانه ریز می تواند باعث آلرژی شود و یا آن را تشدید کند. خوردن ترشی، نارنگی، موز، کیوی، گردو، خورش بامیه، سیر و پیاز خام و غذاهای کنسروی هم می توانند باعث آلرژی شوند.


بیشتر بخوانید:


برخی از افراد برای کاهش علائم آلرژی در بدن اقدام به خوردن شربت خاکشیر می کنند که خود این کار در بسیاری از موارد می تواند آلرژی را تشدید کند. خوردن غذاهای تند که در آنها فلفل وجود دارد آلرژی زاست. بسیاری از افراد در فصل پاییز و یا فصل زمستان خورش فسنجان می خورند که این غذا به دلیل داشتن گردو و چاشنی هایی که در آن وجود دارد به شدت حساسیت زا خواهد بود. بسیاری از افراد با مشاهده علائم آلرژی اقدام به مصرف خودسرانه قرص های آنتی هیستامین می کنند که این کار نادرست است و در برخی موارد می تواند باعث سکته قلبی به ویژه در افراد مسن شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 12 =

مشاهده بیشتر