0

کلم پلو شیرازی

کلم پلو شیرازی

کلم پلو شیرازی

با آموزش کلم پلو شیرازی از بخش آشپزی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

کلم پلو شیرازی

کلم از هر نوعی که باشد دارای ویتامین C فراوان است. کلم برگ در میان دیگر کلم ها خاصیت ضدالتهابی بیشتری دارد. این غذا یک غذای سنتی شیرازی است که با گوشت چرخ‌کرده سرو می شود. البته برای این که تأثیر ضدحساسیت این غذا بیشتر باشد می توانید سویا را جایگزین گوشت چرخ کرده کنید. در ضمن درمیان پلوهای مخلوط، کلم پلو به خاطر داشتن کلم غذایی با کالری متوسط برنج چرب نباشد.

مواد لازم برای 5 نفر

1 عدد کلم بگ متوسط

1 عدد پیاز متوسط

4 پیمانه برنج

500 گرم گوشت چرخ‌کرده

3 عدد برگ بو

1 قاشق چایخوری پودر آویشن

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار کافی

مقداری روغن

2 قاشق سوپ خوری گوجه فرنگی

 


بیشتر بخوانید: درمان آسم با طب سنتی


طرز تهیه کلم پلو شیرازی

  1. کلم را برگ‌برگ کرده، شسته و ریز خرد کنید. در تابه ای مقداری روغن ریخته، روی حرارت بگذارید تا داغ شود.کلم های خردشده را در روغن تفت دهید، وقتی کمی سبک شدند، مقدار کمی آب به آن اضافه کرده و در تابه را بگذارید تا کلم ها بپزند.
  2. برنج را پاک کرده، در ظرفی با مقداری نمک خیس کنید. پیاز را هم ریز خرد کنید.در تابه ای جداگانه کمی روغن ریخته، پیازها را در روغن تفت دهید. فلفل و زردچوبه را اضافه کرده و بعد گوشت چرخ کرده را هم تابه بیفزایید. دائم هم بزنید تا گوشت گلوله نشود و با پیاز به خوبی سرخ شود.
  3. نمک و آویشن را اضافه کرده و بعد رب گوجه فرنگی را هم به گوشت بیفزایید. مواد را خوب هم بزنید. کمی آب بریزید و قبل از گذاشتن در تابه، برگ بوها را به صورت درسته به مواد اضافه کنید، بعد در تابه را بگذارید تا آب گوشت تمام شود.
  4. در قابلمه ای آب ریخته، روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. برنج را از آب و نمک خارج کرده، در قابلمه آب جوش بریزید تا سبک شود و روی آب بیاید. بعد از نرم شدن برنج آن را آبکش کنید.
  5. در قابلمه مقداری روغن ریخته و ته دیگ مورد نظر را بگذارید و لایه لایه برنج، کلم و مایه گوشت را بریزید. البته قبل از ریختن مایه گوشت روی برنج، برگ های بو را از آن درآورده و دور بریزید. مقداری روغن روی برنج ریخته و دم کنی بگذارید. حدود نیم ساعت تا سه ربع بعد برنج را در دیس کشیده، سرو کنید.

مطالب مرتبط: خورش کرفس با مرغ


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

مشاهده بیشتر