0

پودینگ سیب و شاه توت

پودینگ سیب و شاه توت

پودینگ سیب و شاه توت

بعضی از میوه ها را فقط در بعضی از فصول سال می توان یافت. شاه توت از جمله همین میوه هاست. فقط مشکل اینجاست که خیلی ها طعم ترش آن را دوست ندارند. این به سن و سال ربطی ندارد. اگر فرزند شما هم از ترشی جات دوری می کند با هر ترفندی که شده برای او دسرهای شیرین شده شاه توتی بپزید. آموزش پودینگ سیب و شاه توت را از بخش آشپزی سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه ما باشید.

پودینگ سیب و شاه توت

شاه توت با توجه به طعم ترش اش سرشار از گلوکز و ماده قندی است. همچنین ویتامین های A و C و املاح معدنی زیادی دارد. طبیعت سرد آن هم باعث میشود که صفرا و گرمی را از بین ببرد، در واقع به اصطلاح صفرابر است. در ضمن برای بیماران قندی هم مفید است. همه این خواص برای اینکه فرزند جوانتان را به خوردن یک دسر شاه توتی تشویق کنید، کافی است.


موارد پیشنهادی


مواد لازم برای 2 و نیم پیمانه

500 گرم سیب

1/4 پیمانه پودر شکر یا پودر قند

50 گرم شاه توت

 

مواد لازم برای روی دسر

50 گرم یا 4 ق س کره یا مارگارین

50  گرم یا  1/4 پیمانه پودر قند

50 گرم یا یک سوم پیمانه آرد

1/2 ق چ بیکینگ پودر

1 عدد تخم مرغ

1/2 لیمو ترش (پوست آن را رنده کنید)

1 قا س آب لیمو ترش

به مقدار لازم پودر قند (برای تزئین)

طرز تهیه پودینگ سیب و شاه توت

  1. فر اجاق گاز را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد با۳۵۰ درجه فارنهایت یا شماره ۴ روشن کنید تا گرم شود. ظرف سرامیکی مخصوص فر را آماده کنید و کناری بگذارید. سیب ها را پوست کنده و لایه لایه کنید. شاد توت یا توت سیاه را هم در سبدی بشویید و آماده بگذارید
  2. برشهای سیب را کف ظرف بچینید تا تمام سطح ظرف با سیب پر شود. روی سیب ها را شاد توت یا توت سیاه بچینید. پودر شکر یا پودر قند راهم روی سطح سیب و شاتوت بپاشید.
  3. حالا وقت آماده کردن سطح روی دسر است. کره یا مارگارین را در کاسه بلوری بریزید و پودر قند، آرد، بیکینگ پودر، آب لیموترش و تخم مرغ را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه ای کرم مانند حاصل شود.
  4. پوست لیموترش رنده شده را به مایه کیک رویه دسر اضافه کنید و هم بزنید. اگر از این مایه اضافه آمد، می توانید مایه را داخل قالب کیک و با کاغذهای کاپ کیک (همان کیک یزدی خودمان) بریزید.
  5. قالبها و ظرف سرامیکی را داخل فر قرار دهید. برای پخت یکهای کوچک ۱۰ دقیقه زمان کافی است. دسر اصلی را هم دقیقه در فر حرارت دهید تا کیک روی آن پف کند. در آخر پودر قند را الک کنید و روی پودینگ بریزید

یه جور دیگه

اگر می خواهید همزمان به فرزند کوچکتان هم از این دسر بدهید، اول سیب را با مقداری پودر قند و آب در قابلمه کوچکی بیزید. حالا می توانید این کمپوت پوره را به او بدهید یا اینکه پوره را در قالب بریزید و روی آن مقداری مایه کیک بریزید و در فر به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.


بیشتر بخوانید: معرفی روستاهای اطراف تهران


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 11 =

مشاهده بیشتر