0

دسر طالبی با سس هندوانه

دسر طالبی با سس هندوانه

دسر طالبی با سس هندوانه

طرز تهیه دسر طالبی با سس هندوانه را  از بخش آشپزی سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

دسر طالبی با سس هندوانه

مواد لازم

۲ ق س پنیر خامه ای کم چرب

ا ق س عسل

ا ق س پودر بادام زمینی

ا ق م گردوی خردشده


موارد پیشنهادی


اعدد طالبی متوسط

ا پیمانه هندوانه

1 ق چ نعنا 

ا ق چ رزماری

۲ ق س آب پرتقال

 

طرز تهیه

  1. در کاسه ای جداگانه پنیر خامه ای، عسل، پودر بادام زمینی و گردو را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا با هم یکی دست شوند.
  2. حالا طالبی را از وسط نصف کنید و تخم های آن را بیرون بیاورید.
  3. پنیر خامه ای را که با بقیه مواد مخلوط کردید بریزید داخل طالبی.
  4. هندوانه، رزماری، نعنا، آب پرتقال و بقیه طالبي الداخل مخلوط کن بریزید تا سس هندوانه آماده شود.
  5. حالا می توانید دسر را سرو کنید.

 

چرا این دسر برای دیابتی ها مناسب است؟

پنیر به کار برده شده در این دسر قند خون را بالا نمی برد ولی افراد دیابتی باید مساله چربی خون و اضافه وزن را در نظر بگیرند و به مقدار کنترل شده از این ماده غذایی استفاده کنند.

نوع و میزان عسلی که دردسر به کار می رود باید مد نظر افراد دیابتی باشد چراکه عسل از فروکتوز و گلوکز درست شده است؛ اگر به اندازه یک قاشق چایخوری از عسل طبیعی در این دسر خورده شود چندان جای نگرانی وجود ندارد.

بادام زمینی یکی دیگر از مواد خوبی است که در دسر به کار برده شده و قند خون را بالا نمی برد. اسید چرب اشباع نشده و چربی خوب از مزیت های بادام زمینی است. همچنین وجود املاح، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، ویتامین E و فیبر، آن را به یک ماده غذایی خوب تبدیل کرده است. فیبر بالا در بادام زمینی کنترل کننده قند خون است اما افراد دیابتی توجه داشته باشند که در صورت داشتن آلرژی از مصرف آن پرهیز کنند.

بیشتر چربی های موجود در گردو اشباع نشده هستند و این ماده غذایی انرژی بالایی دارد ولی به دلیل خواص خوبی که در گردو وجود دارد نمی توان مصرف آن را کنار گذاشت. گردو برای افراد دیابتی و بیماران قلبی عروقی مفید است ولی مصرف زیاد آن عارضه چاقی را به همراه دارد.

نعنای به کار رفته در دسر یک منبع خوب ویتامین C، اسید فولیک و پیش ساز ویتامین A است. نعنا دارای کلسیم نیز هست ولی اسید اگزالیک موجود در آن مانع از جذب کلسیم می شود. این ماده غذایی فیبر زیادی دارد و به افراد دیابتی توصیه می شود که هر مقدار که می خواهند از آن استفاده کنند. برگ رزماری بیشتر به عنوان یک چاشنی استفاده می شود و این گیاه ویژگی های خوبی دارد و منبع خوب ویتامین Eواملاح است، ضمن اینکه خواص ضدسرطانی هم دارد. این گیاه می تواند از ابتلای افراد به تومور مغزی پیشگیری کند. البته یک نکته را باید در نظر گرفت و به دلیل احتمال مسمومیت نباید از آن به مقدار زیاد استفاده کرد. افرادی که آلرژی دارند، خانم های باردار و مادران شیرده هم نباید از آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: نحوه شستن کرکره یا لوردراپه


هندوانه و طالبی می توانند قند خون را به میزان زیادی بالا ببرند؛ در نتیجه دیابتی ها باید به مقدار کم یعنی یک تکه از این دسر بخورند. افراد دیابتی که مشکل کلیوی دارند باید در مصرف خربزه، طالبی و هندوانه دقت کنند چرا که پتاسیم این صیفی جات بالاست. افراد دیابتی در رابطه با این دسر باید دقت کنند که مجموع طالبی و هندوانه در از ۱۰۰ گرم بیشتر نشود؛ در غیر این صورت باید انتظار بالا رفتن قند خون و مشکلات ناشی از آن را داشت.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =

مشاهده بیشتر