0

طرز تهیه ذرت مکزیکی

طرز تهیه ذرت مکزیکی

طرز تهیه ذرت مکزیکی

با طرز تهیه ذرت مکزیکی از بخش آشپزی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی
بعضی وقت ها بچه ها دلشان بهانه می گیرد و خوردنی سوپرمارکتی می خواهد. شما هم که کدبانوی خانه هستید دلتان می خواهد خودتان بهانه دلشان را درست کنید. بچه ها عاشق ذرت مکزیکی و بو و طعمش هستند. اگر در یک عصر زمستانی دلتان خواست هنرنمایی کنید پس با ما همراه باشید و یکی از خوردنی های خوشمزه و پرطرفدار را در آشپزخانه خودتان درست کنید.


موارد پیشنهادی


مواد لازم

کنسرو ذرت یک قوطی یا ذرت تازه فریز شده

مارگارین (کره نرم گیاهی)

آویشن

سس مایونز

قارچ

پنیر پیتزا

آبلیمو

نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه

  1. اگر ذرت هایتان کنسروی است که احتیاجی به بخارپز شدن ندارد ولی اگر بلال تازه دارید یا ذرت فریز شده، اول باید ذرت ها را بخارپز کنید تا خوب نرم شوند. ذرت ها نباید زیاد بپزند و له شوند، در ذرت مکزیکی شکل ذرت بیاد زیبا باشد.
  2. حالا قارچ ها را هم خیلی نازک خرد کنید و بعد مثل ذرت حدود 10 تا 15 دقیقه بخارپز کنید تا نرم شود. قارچ خام ممکن است خرد شود و قیافه ذرتتان خراب شود.
  3. حالا یک ظرف نسبتا بزرگ بردارید و سس مایونز را درون آن بریزید و بعد آبلیمو، نمک، فلفل، آویشن و مارگارین یا کره گیاهی را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  4. ذرت مکزیکی باید داغ سرو شود. خواستان باشد وقتی دارید مواد را باهم قاطی می کنید سرد نشود. ظرفتان را بگذارید روی یک حرارت کم که مثل بخارپز کردن باشد و بعد ذرت و قارچ را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید.
  5. حالا وقت اضافه کردن پنیر پیتزاست. پنیر پیتزا را بعد از رنده کردن روی ذرت ها بریزید تا دیگر حسابی مکزیکی شود. البته خوب هم بزنید تا حالت چسبندگی به خودش بگیرد.
  6. بعد از اینکه همه مواد را باهم مخلوط کردید می توانید ذرت ها را در لیوان یک بار مصرف کاغذی یا گیاهی که از ذرت درست می شود بریزید تا شکل و قیافه اش هم شبیه ذرت مکزیکی بیرون شود و بچه ها حسابی خوشحال شوند.

 

  • اگر دوست دارید ذرت مکزیکی تان جای وعده شامتان رابگیرد می توانید از کالباس استفاده کنید. کالباس را به شکل ورقه های ریز یا خلالی یا هر طور که دوست دارید در بیاورید و در آخرین مرحله به ذرت هایتان اضافه کنید. این جوری، به جای عصرانه یک شام خوشمزه دارید.

روش سنتی بخارپز کردن ذرت هم این طوریه: 

اول یکی دو ساعت ذرت ها رو بریزید تو زودپز تا خوب بپزد و بعد ذرت ها رو توی یه آبکش فلزی می ریزیم و می ذاریم روی یه قابلمه که تا نصفه آب دارد و بعد می گذاریم تا نیم ساعت بماند و خوب بخارپز شود. اگر وقت دارید که از اول ذرت ها را همین طوری بخارپز کنید در این صورت یک ساعت وقت می خواهد تا خوب مغزپخت شود.

  • بعضی از ذرت مکزیکی فروش ها داخل ذرتشان چیپس سیب زمینی هم می ریزند. اگر شما هم دوست دارید از خلال سیب زمینی استفاده کنید فقط یادتان باشد در آخرین مرحله باید خلال ها را اضافه کنید.
  • اگر دوست دارید ذرت مکزیکی شما سالم باشد به جای کره یا مارگارین می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. هم خوشمزه است و هم سالم.
  • به غیر از سس مایونز می توانید از سس کچاپ و خردل هم استفاده کنید یا اصلا سس مایونز نریزید.
  • اگر قارچ دوست ندارید می توانید از زیتون بدون هسته هم استفاده کنید. زیتون را حلقه حلقه بپزید و به ذرتتان اضافه کنید کلی سالم می شود.
  • از پنیر پارمسان هم می توانید برای طعم دار کردن ذرتتان استفاده کنید. اگر آویشن دوست ندارید که بیشتر بچه ها دوست ندارند. از فلفل دلمه ای ریز خرد شده استفاده کنید.
  • اگر سس مایونز دوست ندارید و خیلی نگران سلامتی تان هستید می توانید از رب گوجه فرنگی و آبلیمو استفاده کنید. رب گوجه را با نمک و آبلیمو خوب هم بزنید و بعد به ذرت اضافه کنید. البته مزه اش مثل ذرت مکزیکی های بیرون نمی شود.
  • هویج نگینی هم ذرت مکزیکی را خوشمزه می کند و هم زیبا، دو عدد هویج را بپزید و بعد نگینی خرد کنید و به ذرت اضافه کنید. ذرتتان پر از ویتامین می شود.

بیشتر بخوانید: اسپاگتی طبقاتی با سس گوشت، قارچ


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

مشاهده بیشتر