0

سمبوسه با اسفناج و انار

سمبوسه با اسفناج و انار

سمبوسه با اسفناج و انار

با طرز تهیه سمبوسه با اسفناج و انار از بخش آشپزی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

سمبوسه با اسفناج و انار
با این همه خواصی که از اسفناج در مقاله های مختلف می خوانیم هیچ دلیل قانع کننده ای نیست که از این سبزی فصول سرد به راحتی بگذریم. اگر با طعم اسفناج میانه خوبی دارید به هر بهانه ای شده با اسفناج غذاهای مختلف بپزید. سمبوسه یکی از خوشمزه ترین فست فودهایی است که در جنوب کشور طرفداران خودش را دارد ولی مواد آن این بار فرق می کند. در این سمبوسه از اسفناج و انار استفاده شده است.


موارد پیشنهادی


مواد لازم برای 4 تا 6 نفر

600 گرم اسفناج

به میزان لازم روغن سرخ کردنی

1 عدد پیاز

3 عدد لیموی بزرگ

1 پیمانه دانه انار

1 قاشق سوپخوری سماق

نصف قاشق چایخوری سیر رنده شده

50 گرم گردو خرد شده

50 گرم پنیر صبحانه

به میزان لازم نمک و فلفل سیاه

 

مواد لازم برای خمیر سمبوسه

200 گرم کره

20 گرم نمک

200 گرم آب

100 گرم روغن زیتون

1 کیلو گرم آرد سفید

 

طرز تهیه

  1. برای آماده کردن خمیر آرد را در کاسه ای بریزید. کره را تکه تکه کرده به آرد اضافه کنید و شروع کنید به ورز دادن و مخلوط کردن. روغن زیتون و نمک را هم اضافه کنید.
  2. بعد از هم زدن مواد، آب را کم کم اضافه کرده با دیگر مواد مخلوط کنید تا جایی که مواد به صورت خمیر در بیایند. خمیر که آماده و یکدست شد دیگر احتیاج به ورز دادن ندارد آن را در کیسه فریزر گذاشته به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.
  3. مواد داخل سمبوسه را آماده کنید. ابتدا اسفناج را بپزید. وقتی کم آب شد از روی حرارت بردارید. حالا با دست اسفناج را فشرده کنید تا آب نداشته باشند. پیاز را خرد کرده و در تابه ای با کمی روغن تفت دهید. سیر را هم اضافه کرده و به همراه پیاز سرخ کنید. اسفناج را با چاقو کمی خرد کنید و بعد به تابه حاوی پیاز و سیر اضافه کنید. لیموها را آب بگیرید.
  4. وقتی اسفناج خوب سرخ و بی آب شد، انار، گردوی خرد شده و سماق را اضافه کنید. در آخر نمک و فلفل و آبلیمو را اضافه و کمی صبر کنید تا مواد روی حرارت بدون آب شوند.بعدحرارت را خاموش کنید و پنیر خرد شده را هم اضافه کرده و مخلوط کنید.
  5. خمیر آماده سمبوسه را از یخچال بیرون آورید. روی سطح صافی آرد بپاشید و خمیر را با وردنه باز کنید تا به ارتفاع حدود نیم سانت در بیاید. باقالبی دایره ای شکل از خمیر یک دایره جدا کنید. به اندازه یک قاشق از مواد (مایه اسفناج) را روی مرکز خمیر بگذارید. ازسه گوشه خمیر کناره ها را جمع کنید و بعد با فشار دست به هم بچسبانید.
  6. همه خمیر را با همین روش به صورت سمبوسه درست کنید. در قابلمه ای گود، روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. سمبوسه ها را در روغن سرخ کنید.
  7. وقتی سمبوسه ها سرخ شدند آنها را از روغن بیرون آورده و روی دستمال حوله ای آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود. بعد سمبوسه ها را در ظرف گذاشته و با سس دلخواه و سبزیجات سرو کنید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم یک کار آفرین موفق


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − پنج =

مشاهده بیشتر