0

راهنمای خرید خودروی خانوادگی

راهنمای خرید خودروی خانوادگی

در این پست از سایت تفریحی جیران قصد داریم با مقاله راهنمای خرید خودروی خانوادگی در خدمت شما عزیزان هستیم.

اگر در مورد خرید ماشین احساس نگرانی و نا امنی می کنید، تنها نیستید. یک چهارم خریداران دوست دارند که یک مرکز یا مشاور رسمی برای خرید خودرو و یا معامله ماشین داشته باشند تا با خیال راحت خودروی خود را خریداری کنند. در این مقاله با چند نکته کلیدی در خرید خودرو در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

ماشین یکی از گران‌ترین اقلامی است که اکثر ما تا به حال خریداری کرده ایم. انتخاب و خرید یک ماشین مناسب یک کار دلهره آور در هر مرحله از زندگی می تواند باشد به خصوص برای والدینی که کودکانی دارند که می خواهند آنها را به صندلی عقب منتقل کنند. در خرید خودرو به جای ظاهر، اسب بخار و سیستم های صوتی، تمرکز و جستجوی خودرو به ایمنی، عملکرد خانوادگی و البته بودجه معطوف می شود. وقتی شما خانواده ای متشکل از چند کودک کوچک هستید آنچه شما در این فصل از زندگی بیشتر به آن نیاز دارید چیزی است که همه را با خیال راحت جابه جا کند و همچنین بتواند نیازهای خانوادگی شما را در سفر تامین نماید.


بیشتر بخوانید: پرداخت جریمه خودرو با اپلیکیشن


۱. اندازه خودرو یا وسیله نقلیه

با مشخص کردن اندازه وسیله نقلیه مورد نیاز خود شروع کنید. خودروهای SUV (شاسی بلند اسپرت) به دلیل تطبیق پذیری و فاصله بالاتر از سطح زمین نسبت به خودروهای سنتی محبوب ترین نوع وسیله نقلیه برای خانواده ها هستند. این خودروها در شکل‌ها و اندازه‌های بی شماری عرضه می‌شوند، از شاسی‌بلندهای “مینی” با تنها چهار صندلی گرفته تا باربری‌های بزرگ با هشت سرنشین.

شما می‌خواهید چیزی بخرید که مناسب خانواده‌ای باشد که انتظار دارید در این راه داشته باشید. شما باید فکر کنید، آیا این وسیله نقلیه برای خانواده من مناسب است، زیرا فرزندانم بزرگتر می شوند و به صندلی های ماشین و صندلی های تقویت کننده نیاز هست چون آنها در حال بزرگ شدن هستند.

۲. صندلی ماشین

شاسی‌بلندها به دلیل صندلی‌های اضافی‌شان محبوب هستند، اما همه آنها از نظر ظرفیت صندلی ماشین برابر نیستند، به این معنی که بهتر است قبل از خرید جدی، در نظر بگیرید که در هر زمان به چند سطل شستشو و بوستر نیاز دارید.

اکثر خانواده ها بر این باورند که هر شاسی بلندی در عرض سه صندلی ماشین قرار می گیرد. اما اکثر آنها این کار را نمی کنند.

در حالی که هر وسیله نقلیه جدیدی که پس از سپتامبر ۲۰۰۲ ساخته می شود، مجهز به لنگرهای صندلی ایمنی کودک (معروف به سیستم های لچ) است، لازم نیست هر صندلی در خودرو دارای آن باشد. مهم است که قبل از خرید ماشین بررسی کنید که چند صندلی لنگر دارند. مکانی عالی برای نگهداری بچه های کوچکتر می باشد.

۳. داخل ماشین

صندلی‌های با روکش پارچه‌ای در اکثر خودروها استاندارد هستند و نسبت به بودجه به صرفه تر هستند. اما اگر قصد دارید خودروی خود را برای مدتی نگه دارید، ارتقا به مواد شیک تر و قابل پاک شدن چیزی است که باید در نظر بگیرید. اگر صندلی چرم دارید، تمیز کردن با پارچه راحت تر است. درست است که گران تر می باشد، اما حذف لکه ها و بوهای جورواجور بسیار راحتتر خواهد بود.

۴. حجم بار

وقتی صحبت از به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی می شود، خودروسازان به اوج خلاقیت خود نزدیک می شوند. بسیاری از خودروهای جدید صندلی‌های ردیف عقب و ردیف سوم را ارائه می‌کنند که به شکل‌های مختلف، از جمله تخت در صندوق عقب، برای جا دادن بار جمع می‌شوند. برخی با فشار یک دکمه تا می شوند. برخی دیگر برای مانور دادن نیاز به تمرین بالاتنه دارند و نمی توان به راحتی بدون برداشتن صندلی ماشین جمع شد. بنابراین ارزش دارد گزینه های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای خانواده شما مفید و مناسب است. ممکن است برای امتحان کردن تناسب، کالسکه یا صندلی ماشین خود را به یک رانندگی آزمایشی ببرید. در برخی از مدل‌ها، می‌توانید گوشه‌های ذخیره‌سازی مبتکرانه‌ای را پیدا کنید که برای وسایل سرنشینان حک شده‌اند مانند زیر صندلی‌ها برای لپ‌تاپ یا هر چیز دیگری که بهتر است از دید خارج نشود. اینها ویژگی‌های جذابی نیستند که اکثر خودروسازان آن را تبلیغ می‌کنند، اما از فروشنده خود بخواهید یک نسخه نمایشی ارائه کند و ممکن است شگفت‌زده شوید.

۵. سیستم های ایمنی خودرو

فناوری ایمنی در چند سال گذشته توربوشارژ شده است، به این معنی که زمان بسیار خوبی برای خرید یک خودروی جدید است. دوربین‌های پشتیبان، حسگرهای پارک و دستگاه‌های هشدار نقاط کور تنها نمونه‌هایی از فناوری هستند که رانندگی را به طور تصاعدی ایمن‌تر می‌کنند. در حالی که دوربین های پشتیبان در حال حاضر استاندارد هستند، اکثر فناوری های ایمنی دیگر استاندارد نیستند. اما برخی از ویژگی‌ها وجود دارد که اگر می‌توانید به آنها کمک کنید. ترمز اضطراری خودکار سرعت خودروی جلوی شما را تشخیص می دهد و در صورت لزوم برای جلوگیری از تصادف، خودروی شما را به طور خودکار کند یا متوقف می کند. کروز کنترل تطبیقی ​​سرعت شما را (در ترافیک سنگین سریعتر یا کندتر) پس از تنظیم کروز تنظیم می کند، با هدف کاهش خستگی در رانندگی های طولانی. هشدار نقطه کور، از طریق یک چراغ چشمک زن روی آینه بغل به راننده اطلاع می دهد که خودرویی در حال عبور از نقطه کور راننده است. این چیزی است که ما مطمئناً حاضریم برای آن هزینه کنیم.

۶. فن آوری سرگرمی

اگر مدتی است که ماشین نخریده اید، ممکن است حجم گزینه های سرگرمی بسیار زیاد به نظر برسد. تبلت‌های پشتی صندلی، پخش‌کننده‌های دی‌وی‌دی، هدفون‌های سفارشی و توانایی تبدیل خودروی شما به یک نقطه اتصال WiFi تلفن همراه نمونه‌هایی از ویژگی‌هایی هستند که خودروسازان به‌عنوان ارتقا، اغلب در بسته‌های همراه ارائه می‌دهند. برخی از وسایل نقلیه مناسب خانواده جاروبرقی، پدهای شارژ تلفن بی‌سیم، سیستم‌های صوتی که به سیگنال‌های دستی در هوا پاسخ می‌دهند و حتی کمک پارکی که برای پارک موازی وسیله نقلیه‌تان برنامه‌ریزی شده است، در حالی که دست‌هایتان را روی پاهایتان قرار می‌دهید، ارائه می‌کنند. با این حال، عملی ترین چیزهایی که باید به دنبال آن باشید، این است که آیا خودرو به اندازه کافی پورت شارژ USB دارد (چهار یا بیشتر را هدف قرار دهید) و به طور استاندارد با Apple CarPlay یا Android Auto (هر دو سیستم هایی هستند که تماس های هندزفری، پیامک و پخش موسیقی را امکان پذیر می کنند).

موارد دیگری که باید در خرید خودرو در نظر بگیرید

نشانه های دوربین: شما در پشت سر خود چشم ندارید، اما پشت ماشین جدیدتان اینطور است. تمام وسایل نقلیه جدید استاندارد دارای دوربین پشتیبان باشند. در بسیاری از کشورها این قانون را برای کمک به جلوگیری از مرگ کودکان وضع کرده اند. همانطور که می دانیم مرگ و میر کودکان در این مورد در گذشته بسیار بوده است.

اصلا مینی ون نخرید: مینی ون ها نژادی در حال مرگ هستند و بیشتر مدلهای آنها تولید نمی شوند. بدلیل اینکه فروش مینی ون به شدت کاهش یافته است. در عوض فروش ماشین های شاسی بلند در دهه گذشته تقریباً دو برابر شده است.

سوخت ماشین: اگر فکر می‌کنید سالانه چقدر برای بنزین خودروی جدید خود هزینه می‌کنید یا شاید بخواهید کم‌مصرف‌ترین مدل را انتخاب کنید.

وسایل نقلیه الکتریکی: این خودروها که به عنوان خودروهای برقی یا خودروهای سبز نیز شناخته می‌شوند. اولین قدم آشنایی با دسته های آنها است. متداول‌ترین خودروهای الکتریکی که با آن‌ها مواجه می‌شوید، خودروهای الکتریکی هیبریدی (HEVs) هستند که از ترکیبی از انرژی باتری و گاز برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌کنند. خودروهای برقی هیبریدی پلاگین (PHEV) از همین ترکیب استفاده می‌کنند، اما باتری‌های آن‌ها را می‌توان با وصل کردن به منبع انرژی خارجی شارژ کرد. وقتی باتری تمام می شود، موتور گازی کار می کند. وسایل نقلیه الکتریکی با باتری (BEV) اصلاً مخزن سوخت ندارند. آنها فقط به باتری هایی متکی هستند که می توانند در ایستگاه های شارژ عمومی یا خانگی شارژ شوند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

مشاهده بیشتر