0

تعطیلی سه کارخانه فورد در اروپا

تعطیلی سه کارخانه فورد در اروپا

تعطیلی سه کارخانه فورد در اروپا

تعطیلی سه کارخانه فورد در اروپا به علت شیوع ویروس کرونا را از بخش خودرو سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

تعطیلی سه کارخانه فورد در اروپا
پس از شرکت‌های فولکس واگن، نیسان، گروه PSA (پژو-سیتروئن سابق)، فراری، رنو و دایملر، فورد هم فعالیت چند کارخانه‌اش در اروپا را به‌دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف می‌کند.


موارد پیشنهادی


به‌دنبال شیوع ویروس کرونا جدید یا کووید ۱۹ در اروپا و آمریکا، بسیاری از خودروسازها شامل فولکس واگن، نیسان، گروه PSA (پژو-سیتروئن سابق)، فراری، رنو و دایملر فعالیت تعدادی از کارخانه‌هایشان در قاره‌ی سبز را متوقف کرده‌اند. نگرانی‌ها در مورد سلامت کارکنان باعث شده است تا فورد هم چند خط تولیدش در اروپا را تعطیل کند.

مدیران ارشد فورد اعلام کرده‌اند که سه کارخانه‌ی این شرکت در آلمان و رومانی به‌طور موقت از فردا تعطیل می‌شود. مقام‌های این شرکت بزرگ آمریکایی اشاره کرده‌اند که به‌دنبال هشدار سازمان جهانی بهداشت (WHO)، فعالیت دو کارخانه در آلمان و یک کارخانه در رومانی به‌مدت چند هفته متوقف می‌شود. بازگشایی مجدد خط تولیدهای فورد در این دو کشور اروپایی به شرایط مقابله با کووید ۱۹ بستگی دارد؛ به‌همین خاطر، زمان دقیق تعطیل ماندن کارخانه‌های فورد اعلام نشده است.

فورد پیش از این هم خط تولیدش در اسپانیا که خودروهایی مثل ون ترانزیت کانکت (Transit Connect) و موندئو (Mondeo) را مونتاژ می‌کند، تعطیل کرده بود. تمام کارکنان به‌جز نیروهای خدماتی و امنیتی در کارخانه‌های موردنظر فورد، خانه‌نشین شده‌اند. البته فورد دو کارخانه‌ی بزرگش در انگلستان را تعطیل نمی‌کند؛ با اینکه سرعت شیوع کووید ۱۹ در بریتانیا درخورتوجه است، اما این دو کارخانه همچنان به‌تولید قطعات مختلف خودرو مثل پیشرانه، ادامه خواهند داد. البته دولت بریتانیا از برخی خودروسازها مثل فورد، هوندا و رولز رویس خواسته است تا در تولید لوازم مورد نیاز پزشکی مثل دستگاه تنفس مصنوعی مشارکت کنند.

فعالیت کارکنان در شرکت‌های اروپایی کمتر شده است؛ اما تولید خودرو در کارخانه‌های واقع در آمریکا بدون توقف ادامه دارد. کارکنان دفتری سه خودروساز بزرگ دیترویت از راه دور و منزل مشغول به‌کار هستند؛ اما کارگرانی که در خط تولید و مونتاژ هستند، همچنان مثل گذشته درشرایط عادی کار می‌کنند. اتحادیه‌ی کارگران خودروسازی آمریکا (UAW) برای حفظ سلامت نیروهای خط تولید، تعطیلی موقت دو هفته‌ای را پیشنهاد داده است. درخواست رئیس UAW توسط خودروسازهای بزرگ آمریکا رد شده است، اما این اتحادیه قصد دارد طی جلسه‌ای فوری، اقدامات جدی‌تر را پیگیری کند.

تسلا یکی دیگر از شرکت‌های خودروسازی است که فعالیت کارخانه‌هایش در آمریکا را متوقف نکرده است. براساس ایمیلی که مقام‌های تسلا به کارکنان ارسال کرده‌اند، این شرکت در فهرست کسب‌وکارهای ضروری قرار می‌گیرد و نباید تعطیل شود. ایلان ماسک پیش از این اعلام کرده بود که وحشت‌زدگی در مورد ویروس کرونا، بی‌معنی است؛ اما مدتی بعد از کارکنان تسلا خواست که درصورت نامساعد بودن حال عمومی، در خانه بمانند. روز گذشته دستور قرنطینه در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو صادر شد. براساس قانون، مردم تنها برای فعالیت‌های ضروری باید از خانه خارج شوند و فعالیت کسب‌وکارهای غیرضروری هم متوقف می‌شود.

به‌نظر می‌رسد کارخانه‌های جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر در آمریکا، با درنظر گرفتن اقدامات ایمنی جدید و سخت‌گیرانه‌تر، همچنان به‌فعالیت خود ادامه دهند.


بیشتر بخوانید: تفسیر معجزه شکافته شدن دریا


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + بیست =

مشاهده بیشتر