0

روش خانگی ترمیم موی وز

روش خانگی ترمیم موی وز
همه شیوه هایی كه این روزها براي صاف، فر و حالت دادن به موها به كار می گیریم در كوتاه مدت عوارضی همراه دارند. ولی شاید بگویید كه تابحال موهای خویش را رنگ نكرده اید و كلا عادت به استفاده از اتو و سشوارهای حالت دهنده مو ندارید و موهای تان تنها با تغييرات آب و هوا حالت وز و زشتی بخود می گیرند. با بخش زیبایی سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید تا شما را با روش خانگی ترمیم موی وز آشنا کنیم.

روش خانگی ترمیم موی وز

احتمالا آزار دهنده ترین اتفاق براي خانم‌ها وز شدن موهای نازنین شان باشد؛ اتفاقی كه هراز گاهی همه ما پس از هر دفعه رنگ یا دكلره كردن موها درگیرش می شویم و به هر دری می زنیم تا گیسوان مان به روزهای اوج خویش بازگردند. درصورتی که زیاد اهل رسيدگي به موها و ویتامینه كردن آن ها با ماسك های طبيعي همراه با تغذیه مطلوب نیستید نباید در انتظار معجزه باشید. بلایی كه بر سر موهای شما آمده تنها با یك دوره طولانی تقویت و رسيدگي درمان می شود؛ بنابراين روی صحبت ما با شماست كه ديگر قرار نیست با همین موهای وز سر كنید. دوای درد شما همین جاست.


موارد پیشنهادی


درمان وزی مو

همه روش هایی كه این روزها براي صاف، فر و حالت دادن به موها به كار می گیریم در كوتاه مدت عوارضی همراه دارند. ولی شاید بگویید كه تابحال موهای خویش را رنگ نكرده اید و كلا عادت به استفاده از اتو و سشوارهای حالت دهنده مو ندارید و موهای تان بی کس با تغييرات آب و هوا حالت وز و زشتی بخود می گیرند.

دلیل تان هر چه كه باشد باید بدانید موهای ما از ساختمانی سه لایه با هزاران سلول تشكیل شده است كه براي سلامت و درخشان ماندن احتیاج به رسيدگي و رطوبت مناسب دارد. زمانی كه كوتیكول لایه بیرونی موها در معرض رنگ های شیمیایی و حرارت های زیاد وسایل حالت دهنده قرار می گیرد به مرور سلامت خویش را ازدست داده و وز و خشن ميشود .

اما تا زمانی كه موها مرتب صاف ميشود آسیب دیدگی موها به خوبی قابل مشاهده نیست، ولی با شستن و خشك كردن موها پس از استحمام و یا با هر تغيير آب و هوایی سوخته و وز بنظر می رسند و تارهای مو از ریشه بی حالت و كدر میشوند .

از طرفی افرادی كه موهای خشك و مجعدی دارند بیش از هر كسی مستعد وز و خشن شدن موها هستند ولی این قصه سردراز دارد بنابراين بهتر است با كمك روش های زیر تا دیر نشده به موهای تان سر وسامانی بدهید.

 

چرا موها سوخته و وز به نظر مي‌رسد ؟

  1. درست برعکس تابستان در فصول سرد سال موهای ما به علت نبود رطوبت خشك و وز می شوند؛ بنابرابن آبرسانی به موها با محصولات هیدراته معتبر در اشكال گوناگون ماسك و نرم كننده های زلف كمك ویژه ای به نرم و لطافت بخشیدن به موها می كند.
  2. حمام كردن با آب داغ به ویژه زمانی كه موهای شما به دفعات رنگ یا دكلره شده اند رطوبت و چربی طبيعي آنرا از بین می برد و در نتيجه پس از هر دفعه استحمام موهای شما سوخته و خشن بنظر خواهند رسید. بنابراين به توصیه متخصصان پس از شست وشو، موهای خویش را با آب سرد آبكشی كنید چراكه آب سرد به بسته شدن كوتیكول های مو و حفظ رطوبت آن كمك ویژه ای می كند؛ از طرفی به محض قرار گرفتن در معرض هوای گرم یا سرد خارج از حمام موهاخشك شده و در نهایت وز و شكننده میشوند .
  3. تمامی مواد صاف كننده كه با عنوان های مختلف كراتینه در بازار موجود هستند، اسیب های جدّي به ساختمان موهای شما وارد می كنند؛ بدین ترتیب غیر از سالن های اندک كه از مواد استاندارد براي صاف كردن موهای آسیب دیده شما استفاده می كنند، درصد زيادي از آن ها موقتی است و در مدت كوتاهی اوضاع را از همانی هم كه بوده آوار تر می كنند بنابراين گول تبليغات را نخورید.
  4. عمده ترین علت وز شدن موهای سالم در سال های گذشته غیر از بی دقتی در مراقبت، استفاده بیش از حد از وسایل حالت دهنده به خصوص اتوی مو با حرارت بالاست؛ حرارتي كه اگر روی پوست شما قرار گیرد سبب تاول ميشود و دمار از روزگار موهای شما در می آورد. شاید تا امروز به این مسئله توجه نكرده باشید ولی همین شامپوهای ساده، نرم كننده و اسپری هایی كه براي شستشو و حالت دادن به موهای خویش استفاده می كنید، میتوانند به آن ها اسیب بزنند چرا كه برخی از این محصولات در تركیبات خویش الكل دارند و به سادگی موها را از ریشه می خشكانند. بنابراين توجه داشته باشید كه موقع خرید سراغ محصولات فاقد الكل بروید.
  5. یکی از رایج ترین اتفاقاتی که سلامت موهای ما را به مخاطره می اندازد عادت نداشتن ما به استفاده از نرم کننده و ماسک های آب رسان و تقویتی است. ترکیباتی که پس از شستشوی موها در حمام اجازه خرد شدن یا هر گونه آسیبی را به ساختمان مو نمی دهد. ولی نوع محصولی که قرار است از آن بعنوان نرم کننده استفاده کنید اهمیت زيادي دارد بنابراين با اندکی تحقيق و جست و جو یکی از موثرترین انواع آنرا انتخاب و استفاده کنید. تجربه سایرین در خوب یا بد بودن یک محصول هم به انتخاب شما کمک وی‍ژه ای خواهد کرد.
  6. ولی بعنوان علت و نكته تكراری آخر باید تاكید كنیم كه استفاده از مواد دكلره و رنگ های شیمیایی براي تغيير رنگ موهای تان را به حداقل برسانید چرا كه موهای شما هر چند مقاوم و سالم باشند، دربرابر  این مقدار تركیبات شیمیایی آسیب دیده ، سوخته و وز بنظر می رسند.

 

رفع وزی مو با خوراکیها

برای صاف كردن موهای وز هیچ فاكتوری بهتر از غذا نمی تواند حال موهای شما را خوب و سلامت آنرا بازیابی كند؛ بدین ترتیب بهتر است:

  •  از سبزیجات سبزرنگ تازه به خصوص اسفناج و انواع جوانه ها مثل عدس، ماش، گندم و جو در وعده های غذایی خویش استفاده كنید؛ برای مثال خوردن سالاد با چاشنی روغن كنجد یا زیتون معجزه می كند.
  • كمبود آهن و پروتئین دلیل دیگری است كه موهای شما را در خطر آسیب دیدگی قرار می دهد؛ پس بهتر است مصرف حبوبات، گوشت قرمز، تخم مرغ و میوه های خشك در طول هفته را فراموش نكنید.
  • برخی از اشخاص به علت وضعیت جسمانی خویش از نبود اسید فولیك كافی و ویتامین های مورد نیاز بدن رنج می برند. توصیه ما این است كه با مراجعه به یك متخصص تغذیه این كمبودها را شناسایی و براي رفع آن ها از مكمل های لازم استفاده كنند. مصرف قرص های امگا 3 یكی از این راهکار هاست.
  • بیوتین یا ویتامین B7 ویتامین دیگری هست كه وجود آن براي ترميم بافت موهای سوخته و آسیب دیده بسیار ضروری است ولی بهترین راهی كه میتوانید با آن بدن خویش را ویتامینه كنید مصرف روزانه چند عدد گردو، بادام و ديگر مغزهای آجیل بعلاوه مصرف میوه هایی مثل موز و انبه است.
  • ولی در خصوص وعده های غذایی تاكید می كنیم كه غذاهای سرشار از حبوبات و سبزیجات مثل انواع آش، حلیم خوراك عدس و لوبیا بهترین انتخابي است كه شما میتوانید براي سالم سازی موهای خشك و وز شده تان داشته باشید. فراموش نكنید كه در این مدت باید قید خوردن فست فودهای پر ضرر را بزنید.

 

ماسك‌هاي خانگي براي موهاي سوخته و وز شده

در كنار تمام مراقبت‌ها و رژيم‌هاي غذايي براي داشتن موهايي سالم و زيبا استفاده از ماسک مو طبيعي با روش‌هاي خانگي تاثير شگفت‌انگيز ديگري دارد. اين ماسك‌ها براي سلامت موهاي آسيب ديده شما گردآوري شده است.

ماسك كره برای درمان خشکی موهای رنگ شده
یكی از بهترین و ساده ترین راهکار های تقویت موهای وز شده اغشته كردن آن به كره است. كره كه از محصولات لبنی پرطرفدار است، خواص فراوانی براي تغذیه موهای آسیب دیده شما دارد. بنابراين بنا به حجم موهای تان قدری كره را كه از پیش از یخچال خارج كرده اید به موها زده و با استفاده از كلاه مخصوص به مدت نیم ساعت بپوشانید و در پایان موها را با شامپو و آب ولرم شسته و آبكشی كنید..

 

ترمیم موهای سوخته با دکلره به وسیله روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین روغن های موثر براي مو است. همچنين این خواص را دارد که کوتیکول های تشنه مو را آبرسانی نموده و آنرا از حالت سوختگی و زمختی خارج کند. درمان موهای سوخته با روغن زیتون یکی از راهکار های مناسب براي درمان گیاهی و بدون ضرر مو میباشد .

براي تقویت مویی که دکلره شده میتوانید چند قطره روغن زیتون را کف دست ریخته و دو دست را به هم بمالید تا به خوبی به روغن اغشته شوند. بعد از کف سر آغاز به ماساژ دادن کنید تا کل موها به روغن زیتون اغشته شود.

    ساقه ها و نوک موها را هم فراموش نکنید. توجه داشته باشد که نوک موها حساس ترین و اسیب پذیر ترین قسمت موها هستند که نیاز به رسيدگي بیشتری دارند. برای این که مطمئن شوید روغن کاملاً پخش شده است، میتوانید آرام و بدون فشار موهای خویش را شانه بزنید. حتی درصورتی که تمایل داشتید میتوانید با موهای اغشته به روغن و درون کلاه مخصوص بخوابید وصبح روز بعد آنرا بشویید.

    همچنين پیش از رفتن به حمام میتوانید این ماساژ را انجام دهید تا موهای شما در در برابر شستشو مقاوم بوده و شکننده نشود. این کار میتواند به تقویت ریشه های مو هم کمک کند.

    ماسك روغن بادام و زيتون
    تركیب استثنایی روغن بادام شیرین و زیتون و قرار گرفتن آن لابه لای موها به رفع خشكی و اسیب موها كمك ویژه ای می كند. بنابراين این روغن ها را تركیب كرده و پس از ماساژ موها با آن كلاه و حوله گرمی را به مدت 30 دقیقه روی سر قرار دهید . این بار هم بعد از نیم ساعت سرتان را با شامپو بشویید. این ماسک یکی از موثرترین ترکیباتی است که در زمان کمی موهای خشک و آسیب دیده شما را مانند روز نخست درخشان و زیبا ميکند .

    روغن بادام و تخم‌مرغ برای درمان سوختگی مو با دکلره

    ۱/ ۴ فنجان روغن بادام و یک عدد تخم مرغ کامل را با یکدیگر مخلوط کنید تا ماسک موی روان و یکدستی ایجاد شود و بعد آنرا به مدت ۴۰ دقیقه به روی موها قرار دهید و تلاش کنید با قسمت بندی کردن موها، مطمئن شوید که موها کاملاً به آن اغشته شده اند.

    در آخر هم موها را با یک شامپو و نرم کننده بدون سولفات بشویید و خشک کنید.

    روغن بادام یک نرم کننده طبيعي است و رطوبت موها را افزایش ميدهد و تخم مرغ هم میتواند با مواد مغذی خویش، لایه محافطتی و شفت مو که در اثر خشکی، آسیب دیده است را ترميم کند.

    تركيب شامپو با تخم مرغ
    تنها ماده ای كه پروتئین را بصورت مستقیم به موهای شما منتقل می كند تخم مرغ است. این راه حل ساده و ارزان بهترین روش براي درمان موهای وز شده از رنگ و حرارت حالت دهنده ها است. براي این كار هفته ای یك بار شامپوی خویش را به میزان دو بار شست وشو با تخم مرغ تركیب كرده و پس از اغشته كردن، موها را ماساژ و پس از 5 دقیقه آنرا از روی موهای خویش بشویید.

    معجزه سركه سيب برای تقویت مویی که دکلره شده
    همه ما می دانیم كه روغن زیتون و سركه سیب هر كدام چه خواص بسیار مفیدی در ترميم و رشد ساختمان مو دارند؛ بدین ترتیب براي استفاده از این ماسك معطل نكنید. یك قاشق چای خوری سركه سیب را با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون و سه عدد سفیده تخم مرغ مخلوط كنید و ماسك به دست آمده را به مدت سی دقیقه روی موها بگذارید. سر خود را با كلاه مخصوص رنگ بپوشانید تا تركیبات ماسك بهتر به خورد موهای تان برود.


    بیشتر بخوانید: چه چیزی برای رشد سریع مو خوب است


    ماسک حنا برای موهای سوخته و وز شده

    حنا براي موها مثل پوشش حفاظتی عمل نموده و به تقویت ساقه مو کمک می کند، همچنين با خاصیت نرم کنندگی براي موهای سوخته و آسیب دیده بسیار مناسب است.

    ۵ قاشق غذا خوری پودر حنا را( بسته به بلندي موها) با سه قاشق چای خوری ماست و یک استکان چای سیاه ترکیب کنید به صورتی که خمیر غلیظی درست شود.

    یک عدد لیموی یزرگ را به ترکیب اضافه نموده و خوب هم بزنید، در ادامه به مقطع ۳ الی ۴ دقیقه به ترکیب استراحت بدهید، بعد یک عدد تخم مرغ را به ترکیب اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید.

    مقدار کمی آب ولرم را به ترکیب اضافه کنید تا به غلظتی دست یابد که از روی قاشق نریزد، با دستکش یا با قلم رنگ مو خمیر را روی سر بگذارید .

    اول از ریشه ها ی مو آغاز نموده و تا نوک مو، حنا را اغشته کنید، مو ها را با یک کلاه پوشانده و پس از ۳ تا ۴ ساعت، سرتان را با آب ولرم بشویید.

     

    نظرات کاربران

    •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
    •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
    •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
    •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
    • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 4 =

    مشاهده بیشتر