0

درمان پوسته های دور ناخن در منزل

درمان پوسته های دور ناخن در منزل

درمان پوسته های دور ناخن در منزل

پوست پوست شدن دور ناخن که اکثر مردم از آن رنج می برند به دلایل مختلفی همچون سرما ، هوای خشک  و جویدن ناخن ایجاد می گردد.هنگامی که افراد ناخن هایشان را می جوند معمولا پوست اطراف ناخن هایشان را نیز می جوند و سبب ایجاد یک شکاف دردناک و پارگی می گردد و سبب ایجاد عفونت در ناحیه می گردد. خوشبختانه پوسته های خشک و ترک خورده و شکافته شده با پیروی از چند روش ساده باعث مرتب شدن و مرطوب ماندن دست میشوند. با بخش زیبایی سایت تفریحی جیران همراه باشید تا با درمان پوسته های دور ناخن در منزل آشنا شوید.

درمان پوسته های دور ناخن در منزل

روش یک از دو:
اصلاح کوتیکول ها(پوستک)

۱) شناور کردن دست ها.

یک کاسه با سایز متوسط فراهم کنید و مقداری آب گرم در داخل آن بریزید.دستانتان را به داخل آب فرو کنید. و به مدت ۵ دقیقه دستانتان را در داخل آب غوطه ور کنید ، فراموش نکنید ناخن ها و کوتیکل ها در داخل آب قرار بگیرند.

  • آب گرم به نرم شدن پوست دور ناخن ها کمک میکند و سبب میشود که بتوانیم بدون درد آنها را آراسته کنیم.

موارد پیشنهادی


۲) خشک کردن دست ها.

به آرامی دستان خود را با یک حوله خشک کنید.کوتیکل هایتان باید عاری از قطرات آب باشد ولی مرطوب باشند. هنگامی که مانیکور انجام می دهید شما میخواهید کوتیکول هایتان نرم و مرطوب بماند.بنابراین برداشتن پوسته های مرده آسان تر و بدون درد خواهد شد.

۳) کوتیکول هایتان را به عقب فشار دهید.

با استفاده از یک ابزار چوبی برای فشار دادن کوتیکول یا ابزار مخصوص مانیکور با سر گرد و دم پهن میتواند از رشد کوتیکول ها به داخل ناخن ها جلوگیری کند.از سر تخت ابزار برای عقب کشیدن کوتیکول استفاده کنید و از سر تیز آن برای پاک کردن آلودگی های زیر ناخنتان استفاده کنید.

۴)پوست های اضافی اطراف ناخنتان را قیچی کنید.

از چنگک مخصوص مانیکور و قیچی آن برای قیچی کردن پوست های اضافی و مرده دور ناخن استفاده کنید.این پوسته ها میتواند شامل پوسته های اطراف کوتیکولی باشد که به عقب فشار دادید.حواستان باشد که فقط پوسته های نرم و آویزان را قیچی کنید  و کوتیکول اصلی را قیچی نکنید کوتیکول پوسته ای است که دور ناخن ها را گرفته و از آن حفاظت میکند مخصوصا نزدیک محل رشد و تیغه ی ناخن.

  • پوسته های آویزان و اضافی دور ناخن از نظر رنگ در مقایسه با پوست انگشتانتان سفیدتر هستندشما فقط باید پوسته هایی که به اشیا گیر میکنند و سبب پارگی می شوند را قیچی کنید.

۵) از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

از لوسیون ها و روغن های نرم کننده و نرم کننده های مخصوص که برای کوتیکول ساخته شده اند برای نرم کردن نقاط خشک شده ناخن هایتان  استفاده کنید.مقدار زیادی از نرم کننده را بر روی ناخن هایتان بکشید و توجه ویژه ای به کوتیکول ها داشته باشید. تمام نقاط پوشیده شده ناخن باید با نرم کننده پوشیده شود.

  • شما میتوانید از نرم کننده برای زیر ناخنتان نیز استفاده کنید.
  • نرم کننده های خالی از الکل و مواد معطر میتوانند پوست دستتان را بهتر نرم کنند.

۶) مرطوب کننده استفاده کنید سپس دستکش بپوشید.

از دستکش های کتانی در طول  شب استفاده کنید.دستکش سبب حفظ رطوبت و بهبودی کوتیکول ناخن هایتان می شود.صبح میتوانید دستکش ها را از دستتان دربیاورید.

  • برای نتیجه بهتر و طولانی تر این پروسه را هرشب تکرار کنید.

 

روش دو از دو:
جلوگیری از خشک شدن کوتیکول ها(پوستک)

۱)از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

برای نرم شدن و هیدراته کردن پوست اطراف ناخنتان روزی چند بار از مرطوب کننده ها استفاده کنید.شما همیشه میخواهید ناخن هایتان مرطوب باشد چون نرم شدن و هیدراته شدن ناخن ها از خشک شدن کوتیکول ها و ریش شدن ناخن ها و شکاف برداشتن و شکستن آنها جلوگیری میکند.

  • مرطوب کردن و نرم کردن دست ها در ماه های خشک زمستان بسیار مهم است.

۲) از عوامل خشک کننده پرهیز کنیم.

دست های خشک مستعد ترک ترک شدن و لایه لایه شدن پوست میگردد. بنابراین از قرار گرفتن دستتان در معرض مواد غیر ضروری و فعالیت هایی که سبب خشک شدن دستانتان میگردد پرهیز کنید.

  • شستن ظرف ها در آب داغ بدون دستکش.آب داغ و صابون سبب پاک شدن مرطوب کننده ها از روی دستاهیتان خواهد شد.
  • از پاک کننده های ناخن که پایه استونی دارند پرهیز کنید.استون سبب از بین بردن چربی طبیعی از روی ناخن و دست هایتان می شود.
  • نپوشیدن دستکش در فصل زمستان.هوای سرد و خشک در طول زمستان سبب خشکی پوستتان میگردد،پس از دستکش برای حفاظت دست هایتان استفاده کنید.

۳)ازکشیدن پوستتان خودداری کنید.

پوسته های آویزان اطراف ناخنتان را نکشید .دستانتان را مرطوب کنید و آنها را غوطه ور کنید.کشیدن پوستتان سبب ایجاد شکاف میشود و زمینه را برای عفونت در پوستتان فراهم میکند

  • برخی از مردم پوسته ی اطراف ناخن هایشان را با یک عادت عصبی میکنند.برای جلوگیری از این عادت عصبی راهی پیدا کنید و خود کنترلی میتواند سبب حذف این عادت گردد.

۴) دست هایتان را از دهانتان خارج کنید.

از جویدن  ناخن یا گاز گرفتن قطعات آویزان پوست اطراف ناخنتان خودداری کنید.اگر شما پوست اطراف ناخنتان را گاز بگیرید باکتری های موجود در دهان میتواند سبب ایجاد عفونت گردد.

  • سعی کنید از پمادهای بدمزه استفاده کنید تا از قرار دادن دستتان در دهان جلوگیری به عمل آید.

۵) ناخن هایتان را سوهان بکشید.

ناخن هایتان را به اندازه ای نگه دارید که از گیر کردن وشکستن آنها جلوگیری شود.به گوشه ناخن هایتان توجه کنید و آنها را نرم کنید، بنابراین لبه ها سبب آسیب پوست اطراف ناخن هایتان نخواهد شد.

  • وقتی شما ناخن هایتان را سوهان میزنید سوهان را در یک جهت ثابت بکشید.این عمل کشیدن سوهان به جلو و عقب به حالت اره ای سبب پارگی و شکاف ناخن هایتان میشود.

بیشتر بخوانید:


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 18 =

مشاهده بیشتر