0

از بین بردن گودی زیر چشم

از بین بردن گودی زیر چشم

از بین بردن گودی زیر چشم

با راهکارهای از بین بردن گودی زیر چشم از بخش زیبایی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

از بین بردن گودی زیر چشم

گودی زیر چشم یکی از علائم رایج افزایش سن در افراد به شمار می رود. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال درمان سریع گودی زیر چشم هستند.

لکه های تیره و همچنین گودی زیر چشم یک مشکل شایع در بین مردم است و ده ها روش درمانی مختلف وجود دارند که ادعای موثر بودن و رفع تیرگی زیر چشم دارند. متاسفانه اکثر این روش های درمانی فقط باور های غلطی هستند که ادعای حل مشکل و از بین بردن گودی زیر چشم را دارند؛ اما در حقیقت فقط می توانند از وخیم شدن اوضاع جلوگیری کنند.

در ادامه چند باور غلط متداول در زمینه از بین بردن گودی زیر چشم را که نباید فریب آن ها را بخورید با هم مرور می کنیم. بسیاری از این موارد تنها قادر به جلوگیری از تشدید لکه و تیرگی زیر چشم هستند، اما نتایج آنها پایدار نیست.


موارد پیشنهادی


۱- درمان های خانگی و کرم های زیر چشم

روش های درمان خانگی گودی زیر چشم بسیار متعدد هستند. از جمله این موارد می توان به استفاده از تی بگ (کیسه های چای)، خرید کرم های زیر چشم گران قیمت و استفاده از ماسک های صورت اشاره کرد. این موارد می توانند ظاهر ناحیه زیر چشم افراد را بهبود بخشند، اما فقط یک درمان موقت به حساب می آیند که به صورت موقت، گودی و لکه های تیره ی زیر چشم شما را خواهند پوشاند.

تورم بعد از تزریق ژل

اگر مصرف این گونه از لوزام آرایشی بهداشتی را متوقف کنید، شاهد بازگشت لکه های تیره ی زیر چشم خواهید بود. در اینجا قصد نداریم بگوییم از مصرف این مواد خودداری کنید، بلکه باید نگاهی واقع بینانه نسبت به نتایج این نوع از درمان های خانگی لکه های زیر چشم داشته باشید.

۲- درمان گودی زیر چشم با لیزر

درمان های مبتنی بر لیزر در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند و برخی افراد بر این باورند که لیزر می تواند لکه های تیره زیر چشم را نیز درمان کند. با این که لیزر ها در درمان بسیاری از مشکلات پوستی موفق هستند، اما از بین بردن گودی و لکه های زیر چشم را نمی توان جزو این موارد در نظر گرفت.

۳- رفع گودی زیر چشم با خواب بیشتر

بسیاری از افراد بر این باورند که افزایش ساعت خواب می تواند به آن ها در رهایی از شر لکه های تیره و گودی زیر چشم کمک کند. با اینکه خواب بیشتر قطعا در کاهش لکه و تیرگی زیر چشم موثر است، اما نمی توان گفت که تاثیری بلند مدت دارد و برای برخی از افراد نیز کارساز نیست.

واقعیت این است که گودی زیر چشم و لکه های تیره می توانند در اثر عوامل ژنتیکی شکل بگیرند و خوابیدن بیشتر دوای درد شما نیست. خواب نمی تواند جای خالی بافت زیر پوست چشم را پر کند و در نتیجه گودی برطرف نمی شود.

۴- بهبود گودی زیر چشم با مصرف نمک کمتر

همچون خواب، مصرف نمک کمتر می تواند ظاهر لکه های تیره زیر چشم شما را بهبود بخشد، اما به شکل کامل مشکل را برطرف نخواهد کرد.

۵- از بین بردن چین و چروک و گودی زیر چشم با عمل جراحی

بسیاری از افراد پس از مصرف دارو و کرم های مختلف و عدم کسب نتیجه، نسبت به تمامی این راه ها ناامید می شوند و این باور را بدست می آورند که عمل جراحی تنها راه چاره برای بهبود ظاهر زیر چشم است. این یک باور غلط است و شما برای بهبود ظاهر این بخش از صورت خود نیاز به چاقوی جراحی و یک پروسه تهاجمی ندارید.

به جای عمل جراحی و یا درمان های متعدد، یک راهکار سریع وجود دارد که آن هم استفاده از فیلر های مخصوص زیر چشم است.

  • درمان سریع گودی زیر چشم با فیلر زیر چشم

بهترین راهکار برای رهایی از شر لکه های تیره زیر چشم و گودی آن، استفاده از فیلر مخصوص زیر چشم ( پر کننده بافت زیر پوست) است؛ درمان گودی زیر چشم به کمک اسید هیالورونیک نظیر رستلین یا ژوویدرم و سایر برندهای معتبر امکان پذیر است. خوشبختانه امروزه روز به روز شاهد تولید فیلرهای بهتر و با کیفیت تری در این حوزه هستیم.

  • تزریق فیلر زیر چشم

فیلر یا همان ژل به عنوان موثرترین روش درمانی برای درمان و رفع سریع گودی زیر چشم شناخته می شود و نتایجی که انتظار دارید را به همراه خواهد داشت.

از فیلرها برای رفع خطوط پوستی در اطراف دهان یا چشم ها نیز استفاده می شود. برخی از افراد ممکن است برای تزریق فیلر در پوست خود نگران باشند اما جای هیچ نگرانی نیست؛ چرا که فیلرهای اسید هیالورونیک توسط FDA مورد تایید قرار گرفته اند و از سال ۱۹۹۶ برای مراجعه کنندگان مختلف استفاده می شوند.

اسید هیالورونیک ماده ای است که به شکل طبیعی در بدن تولید شده و در زیر پوست قرار می گیرد. همچنین در بسیاری از محصولات پوستی از اسید هیالورونیک استفاده می شود چرا که آب رسانی خوبی برای بافت زیر پوست انجام می دهد.

پس با توجه به این که فیلر از ماده ای تشکیل شده است که به شکل طبیعی در بدن وجود دارد، احتمال داشتن آلرژی به آن بسیار پایین است. پس از تزریق فیلر، حجم مناسبی در زیر پوست ایجاد می شود که همین موضوع ظاهر لکه های تیره و گودی زیر چشم را برطرف خواهد کرد.

ترفندهایی جهت جلوگیری از گودی زیر چشم

با گذر زمان و جاذبه زمین، چشم های شما جوانی خود را از دست می دهند و مشکلاتی نظیر لکه های تیره زیر چشم، گودی، افتادگی پلک و… پدیدار می شوند. اما برخی از عوامل می توانند از بروز این مشکل جلوگیری کنند:

  • داشتن رژیم غذایی متعادل

کمبود ویتامین می تواند منجر به شکل گیری لکه های تیره در زیر چشم شود و ظاهر پوست را خراب کند. غذاهایی با آهن و ویتامین سی بالا را مصرف کنید و همچنین ویتامین K فراموش نشود. همچنین غذاهای پر نمک می تواند منجر به ورم پوست اطراف چشم شود.

  • خواب بیشتر

اگر خواب کافی نداشته باشید، ظاهر چشم و نواحی اطراف آن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

  • نوشیدن آب بیشتر

بالا بودن سطح آب بدن می تواند به ظاهر ناحیه زیر چشم کمک کند.

ترک استعمال دخانیات
بررسی مشکلات آلرژی و عفونت سینوسی
چند تمرین ورزشی برای رهایی از گودی زیر چشم
با بالا رفتن سن، کاهش حجم گونه ها می تواند منجر به گود شدن زیر چشم شود. جهت حالت دادن و لیفت عضلات اطراف چشم، پیشنهاد می کنیم تمرین زیر را انجام دهید:

۱- حرکت حفره ای چشم

حجمی مناسب از کرم های مرطوب کننده را قبل از انجام هرگونه نرمش و تمرین بر روی دست و صورت خود بمالید. کف دست خود را بر روی گونه ها قرار دهید، به نحوی که نوک انگشتان در دو طرف پیشانی قرار گیرند. دست خود را حرکت دهید تا عضلات و پوست دو ناحیه پیشانی و گونه های شما به حرکت درآیند. این تمرین را حداکثر تا دو دقیقه ادامه دهید.

۲- حرکت رقص چشم ها

این نرمش می تواند حرکات عضله حلقوی چشم ها را قوی تر و تقویت کند و در نتیجه افتادگی پوست و تیره شدن را برطرف خواهد کرد.

برای این کار کافیست، سر خود را بالا نگه داشته و رو به جلو باشید، سپس چشم ها را از بیرون به مرکز و سپس از مرکز به بیرون متمرکز کنید. این کار را برای پنج بار انجام دهید. حالا در حالتی که چشم ها بسته است، به پایین و بینی خود نگاه کنید.

۳- حرکت فشردن چشم

این حرکت می تواند به تمام ناحیه چشم و اطراف آن حالت دهد و تمرکز اصلی آن نیز بر روی پلک های پایینی و گودی زیر چشم است.

بر روی هر کدام از پلک های بسته خود نوک انگشت را قرار دهید. این حرکت می تواند به تمرکز شما کمک کند. حالا سعی کنید چشم های خود را محکم بفشارید و تا پنج بشمرید. سپس خیلی سریع چشم های خود را باز کنید. حالا دوباره تا پنج بشمرید و نگاه خود را سریع بین چپ و راست جابجا کنید. ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.
۴- حرکت لیفت پلک

این حرکت جهت تقویت و محکم کردن ناحیه زیر پلک های چشم پیشنهاد می شود. متخصصان معتقدند این حرکت می تواند گردش خون را بالا برده و ظاهری جوان را به چشمان شما برگرداند.

برای این حرکت از انگشت وسط دست های خود استفاده کنید و با آن پلک پایینی چشم ها را بکشید. به صورت همزمان سعی کنید پلک های بالایی خود را ببندید. این حرکت را تا سه ثانیه نگه دارید. حرکت لیفت پلک را ۱۰ بار، پنج روز در هفته انجام دهید تا بهترین نتایج حاصل گردد.


بیشتر بخوانید: رژیم غذایی برای سلامت ناخن


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

مشاهده بیشتر