0

پارک ملی پلیتویچ کرواسی

پارک ملی پلیتویچ کرواسی

پارک ملی پلیتویچ کرواسی

امروز از بخش گردشگری مجله اینترنتی قصد داریم به یک سفر مجازی برویم. مسافرت امروزمان پارک ملی پلیتویچ کرواسی (پلیتویک) کرواسی است. پیشنهاد می کنیم در این سفر همراه ما باشید تا با زیبایی ها و تصاویر زیبای این مکان، شگفت زده شوید.

سفرنامه پارک پلیتویک کرواسی

ورودی پلیتویچ نفری ۳۵ یورو بود و زمان بازدید تقریبا یک روز کامل است که این بلیط شامل استفاده نامحدود از قایق های اتوبوسی دریاچه ها هم می شود.

پارک ملی پلیتویچ (plitvic national park) در کرواسی یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی اروپاست. اینجا ۱۶ دریاچه ی رویایی و فوق العاده دارد که با رنگ های متنوع و آب زلال در کنار جنگلی انبوه قرار دارند.

پارک ملی پلیتویچ کرواسی

مهمترین جاذبه ی گردشگری پارک ملی پلیتویک طبیعت گردی و پیاده روی در میان چشم اندازهای رویایی است. مسیرهای طبیعت گردی مناسبی در پارک هست اما مسیری که می توانید در آن کل پارک را ببینید مسیر H است که پیاده روی در آن ۴ تا ۵ ساعت طول می کشد. بعضی از مسیرها قایق و اتوبوس هم دارند، این مسیرها به خوبی محافظت شده اند و قسمت هایی از مسیر پله و سکوهای چوبی دارد.


موارد پیشنهادی


پارک پلیتویک کرواسی

این دریاچه ها توسط سه کوهستان بزرگ محاصره شده اند و آب آن ها نیز از همین کوهستان ها تأمین می شود؛ بنابراین شما می توانید شاهد دریاچه های متفاوت از لحاظ رنگ و مواد معدنی باشید دریاچه هایی به رنگ سبز ، آبی ، خاکستری که با تغییر فصل نیز رنگ آنها عوض می شود.

دریاچه های پارک ملی پلیتویک کرواسی

دریاچه در سطح بالاتر و ۴ دریاچه در سطح پائین قرار گرفته اند که به وسيله آبشار ها و رودخانه های زیبا به هم متصل می شوند و منظره ای غیرقابل باور را به صورت طبیعی می سازند. این قسمت از کرواسی از قرن نوزدهم به جاذبه توریستی مورد استفاده قرار می گرفت.


بیشتر بخوانید: پیاده روی روزانه بهتر است یا شبانه؟


آشنایی با پارک ملی پلیتویچ کرواسی

بعدها به دلایل سیاسی به عنوان مرز بوسنی هرزگوین در اختیار ارتش و سربازان بود. ولی بعدها توسط یونسکو این محل از ارتش پس گرفته و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
و به جرات میتوانم بگویم این روز بازدید از پلیتویچ جز زندگی ما حساب نشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 2 =

مشاهده بیشتر