0

مناطق گردشگری کیش

مناطق گردشگری کیش

مناطق گردشگری کیش

کیش جزیره ای به مساحت 35 مایل مربع است که حدود 12 مایل با سواحل ایران فاصله دارد. کیش که زمانی یک استراحتگاه خصوصی از شاه سابق و میهمانان نخبه او بود، از دو جزیره اصلی ایران مجلل و توسعه یافته است، مانند قشم. این منطقه همچنین یک منطقه آزاد تجاری است و گردشگران خارجی تا 14 روز بدون ویزا می توانند به کیش سفر کنند، به این معنی که حتی اگر نمی توانید به سرزمین اصلی برسید، باز هم می توانید به کیش بروید تا طعم مهمان نوازی ایرانی را بچشید. تابستان ها غیرقابل تحمل گرم و مرطوب است، بنابراین بهترین ماه ها برای بازدید بین ماه های نوامبر و مارس است. در اینجا ده مکان زیبا و دیدنی در جزیره کیش آورده شده است. مناطق گردشگری کیش را از بخش گردشگری سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

ورزشهای آبی

مناطق گردشگری کیش

کیش از پاراسلینگ گرفته تا غواصی، بیدار بورد تا جت اسکی همه چیز را در اختیار دارد. این فعالیت ها توسط مردان و زنان جوان و کاملاً برنز ایرانی انجام می شود که به شما یادآوری می کنند مهم نیست که در هر گوشه از جهان باشید، فرهنگ موج سواری یکسان است. در حالی که حجاب در این جزایر مورد نیاز است، اما کمی سستی دارد. برای شرکت در این فعالیت های آبی، کلاه شنا به عنوان حجاب برای زنان کفایت می کند. اگر نمی خواهید واقعاً وارد آب شوید، می توانید قایق های کف شیشه ای را امتحان کنید تا نگاهی اجمالی به زندگی رنگارنگ دریایی آکواریوم خلیج فارس داشته باشید.

 

دوچرخه سواری

مناطق گردشگری کیش

مناطق گردشگری کیش – مسیر دوچرخه سواری به طول 47 مایل در سراسر جزیره وجود دارد و از جاده های اتومبیل مستقل است، راهی آسان و زیبا برای پیدا کردن سواحل خلوت و توقف در زمان استراحت برای عکس گرفتن با پس زمینه زیبا از آب نیلگون خلیج فارس، ایجاد می کند.  ایستگاه های اجاره ای در سراسر جزیره واقع شده اند و دوچرخه، سه چرخه، دوچرخه پشت سر هم و اسکوترها برای اجاره بصورت ساعتی یا روزانه در دسترس هستند.


موارد پیشنهادی


کشتی یونانی

مناطق گردشگری کیش - کشتی یونانی
از سال 1966 در سواحل جنوب غربی جزیره لنگر انداخته است. این کشتی در انگلیس ساخته شد و چندین بار قبل از رسیدن به آخرین مالک، که یونانی بود، صاحبان خود را تغییر داد. این کشتی سرانجام از مرز کیش خارج شد و اگرچه تلاشی برای نجات او انجام شد، اما بی فایده بود و او از آن زمان در جای خود باقی مانده است. کشتی یونانی به ویژه هنگام غروب خورشید، هنگامی که گردشگران برای گرفتن عکس از او می آیند، بسیار زیبا است.

 

ساحل مرجان

مناطق گردشگری کیش - ساحل مرجان

این ساحل که در ضلع شرقی جزیره واقع شده است به دلیل مرجان زیبایی است که در آنجا یافت می شود. این ساحل با آلاچیق پوشیده شده است که به همراه درختان نخل و محوطه سازی منظره ای کاملاً پانوراما را ارائه می دهد. این ساحل به ویژه یک سایت محبوب برای تماشای طلوع خورشید فراموش نشدنی است. بسیاری از کلوپ های ورزشی دریایی نیز در اینجا قرار دارند و رزرواسیون برای هر نوع فعالیت را آسان می کند.

 

شهر زیرزمینی کاریز

جاذبه های گردشگری کیش - شهر زیرزمینی کاریز

ایرانیان باستان که در بسیاری از مناطق ایران که منبع کمیاب بود، با سیستم قنات – چاه های عمودی شیب دار آرام که آب را به مناطق خشک هدایت می کند، ارائه شدند. کاریز یکی از این قنات های 2500 ساله است و بازدیدکنندگان می توانند در تونل های آن قدم بزنند و از نزدیک نمای این نوع سیستم را بگیرند. طول این تونل ها بیش از پنج مایل است و باعث می شود کاریز بیشتر به یک شهر زیرزمینی شباهت داشته باشد. این سازه باستانی با افزودن غرفه های صنایع دستی و یک چایخانه سنتی حفظ شده اما مدرنیزه شده است.

 

شهر باستانی حریره

مناطق تفریحی کیش - شهر باستانی حریره

مناطق گردشگری کیش – گفته می شود که این شهر قرن 8 همان شهری است که سعدی شاعر مشهور پارسی، در کتاب خود، گلستان از آن نام برد. حریره که در قسمت مرکزی و شمالی جزیره واقع شده است، نگاهی اجمالی به معماری باستان ارائه می دهد و اگرچه امروزه قسمت زیادی از آن سالم باقی نمانده است اما ویرانه ها منطقه ای رو به رشد و رونق را نشان می دهند. حفاری این منطقه تخمین می زند که حدود 1000 تاسیس شده و 600 سال بعد متروک شده باشد.

 

مخزن آب دوقلو

مناطق گردشگری کیش - مخزن آب دوقلو

مخزن آب دوقلو در سال 1993 بر روی بقایای یک مخزن آب موجود ساخته شده است و معماری آن بسیار یادآور مخازن آب یزد است. در مکان هایی که کمبود آب دارند، چنین سازه هایی برای ذخیره آب ساخته شده اند. بدگیر (بادگیرها)، یک بنای معماری ایرانی باستان که برای ایجاد تهویه طبیعی استفاده می شود، به حفظ آب در دمای نزدیک به انجماد کمک می کند.


مطلب پیشنهادی: پرندگان مهاجر راهی سواحل جنوبی ایران می شوند


لاک پشت های دریایی کیش

در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مرجانی بین ماه های مارس و آگوست، لاک پشت های شاهین به سرزمین های حفاظت شده می آیند تا تخم های خود را آنجا بگذارند. این سواحل به گردشگران این فرصت را می دهند تا از این لاک پشت های غول پیکر که در برابر امواج در حال شنا به دریا می آیند دیدن کنند. دوربین خود را بگیرید و به این سواحل دور هم بروید تا سرهایی را که از آب بیرون می آیند تشخیص دهید و از لاک پشت ها در حفره سوراخ هایی برای تخمگذاری لانه ها (البته از فاصله ای امن) عکس بگیرید.

 

مجموعه درخت سبز

لاک پشت های دریایی کیش - درخت سبز

شمال این جزیره، منطقه ای به ویژه سرسبز معروف به دره پرتغالی، محل مجتمع درختان سبز است که در اطراف یکی از قدیمی ترین درختان لر (بانیان) ساخته شده است. گفته می شود حدود 600 سال سن دارد، بسیاری معتقدند این درخت فرخنده است و برای آرزو به اینجا می آید و برای تحقق بخشیدن به آن شاخه های ضخیم پیچ خورده ای نخ می بندند، اقدامی ضروری برای یافتن شریک زندگیتان! بقیه مجموعه فضای سبز فوق العاده ای را فراهم می کند که در آن می توانید با یک لیوان چای داغ ایرانی یا شاید یک بستنی سرد استراحت کنید.

 

پارک دلفین های کیش

مناطق گردشگری کیش

پارک دلفین یک پارک 170 هکتاری است که نه تنها دارای حیات دریایی است بلکه دارای باغ های مختلفی از جمله پروانه، ارکیده و کاکتوس و همچنین بزرگترین استخر این جزیره است که دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها را در خود جای داده است. پارک باغ پرندگان شامل بیش از 47 گونه پرنده و حیوانات دیگر است. بازدید کامل از پارک چند ساعت طول می کشد، اما می تواند یک محل تفریحی مهیج به ویژه برای بازدیدکنندگان با کودکان باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 4 =

مشاهده بیشتر