0

روستای حلیمه جان – دریاچه عروس

روستای حلیمه جان - دریاچه عروس

روستای حلیمه جان – دریاچه عروس

دریاچه حلیمه جان یا دریاچه عروس یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان و توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار هست. آشنایی و معرفی و عکسهای زیبای روستای حلیمه جان – دریاچه عروس را از سایت گردشگری سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

عکسهای زیبای روستای حلیمه جان

این دریاچه به دو رنگ بودن خود معروف است، دو رنگی که هنر باد و جلبک های روی دریاچه هست. دسترسی به دریاچه هرچند نیازمند پیاده روی هست اما درنهایت ارزشش را دارد.


موارد پیشنهادی


عکسهای زیبای روستای حلیمه جان

گاهی اوقات فرشی از جلبک‌های سبز بیشتر نقاط دریاچه را می‌پوشاند (این اتفاق معمولاً زمانی که هوا آرام است و باد نمی‌وزد، رخ می‌دهد) و سطح دریاچه دو رنگ می‌شود که باعث می‌شود زیبایی خاصی پیدا کند.

عکسهای زیبای روستای حلیمه جان

زمانی که باد می‌وزد، کم‌کم جلبک‌ها کنار می‌روند و دریاچه مانند عروسی که تورش را کنار می‌زند، چهره‌اش را آشکار می‌کند. شاید به همین دلیل نام عروس را برای این دریاچه انتخاب کرده‌اند. درختان انبوه و درهم‌تنیده و انعکاس تصویر آن‌ها در دریاچه، زیبایی آن را دوچندان کرده است. اگر کمی خوش‌شانس باشید، می‌توانید لاک‌پشت‌های این دریاچه و گاومیش‌هایی را که در حال سیراب کردن خود هستند نیز ببینید.

عکسهای زیبای روستای حلیمه جان

در نزدیکی این دریاچه جنگل زیبایی هم به نام جنگل حلیمه جان قرار دارد. شالیزارهای برنج نیز یکی دیگر از زیبایی‌های اطراف این دریاچه هستند. بافت و معماری سنتی خانه‌های حلیمه‌جان نیز از جذابیت‌های این روستا به شمار می‌روند و مردم آن نیز به گرمی از گردشگران استقبال می‌کنند. رود خروشان سپیدرود هم از کنار این روستا عبور می‌کند.

عکسهای زیبای روستای حلیمه جان

دریاچه‌ی حلیمه جان مناظر زیبایی برای عکاسی دارد و می‌تواند سوژه خوبی برای تصاویر اینستاگرامی باشد. این محل برای کمپ زدن نیز تا حدودی مناسب است و می‌توانید از فضای صاف اطراف آن برای چادر زدن استفاده کنید.

عکسهای زیبای روستای حلیمه جان

در ضمن در دریاچه عروس می‌توانید مانند هر دریاچه دیگری از ماهی‌گیری و قایق‌سواری نیز لذت ببرید، البته متاسفانه امکانات رفاهی اطراف دریاچه به‌اندازه‌ی کافی نیست. در ضمن به‌دلیل اینکه این دریاچه فاصله چندان زیادی با آزادراه قزوین-رشت ندارد، بازدیدکنندگان زیادی دارد و توصیه می‌کنیم برای اینکه بیشترین لذت را از آرامش و فضای زیبای دریاچه ببرید، در زمانی غیر از روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها از آن بازدید کنید.

عکسهای زیبای روستای حلیمه جان

بهترین مسیر دسترسی به دریاچه حلیمه جان، آزادراه قزوین-رشت است. پس از ورود به این آزادراه باید به‌سمت منجیل و پس از آن رودبار حرکت کنید و مسیر خود را به‌سمت شهر توتکابن ادامه دهید.

عکسهای زیبای روستای حلیمه جان

پس از طی مسافتی در حدود پنج کیلومتر از شهر رودبار، تابلوی حلیمه جان را خواهید دید. پس از ورود به جاده‌ی حلیمه جان و طی مسافتی در حدود ۲ کیلومتر به روستای حلیمه جان می‌رسید.

عکسهای زیبای روستای حلیمه جان

پس از رسیدن به روستا با طی مسافتی در حدود ۸۵۰ متر که تقریباً ۲ دقیقه طول می‌کشد، به نزدیکی دریاچه می‌رسید و در نهایت با کمی پیاده‌روی در حد دو یا سه دقیقه، یکی از جاهای دیدنی رودبار را مقابل دیدگان‌ خود می‌بینید. اگر قصد سفر به رشت را دارید، می‌توانید کمی از جاده اصلی فاصله بگیرید و مدتی را در کنار این دریاچه استراحت کنید.


بیشتر بخوانید:


عکسهای زیبای روستای حلیمه جان

هوای اطراف دریاچه در فصل تابستان گرم و شرجی می‌شود؛ بنابراین بهترین زمان بازدید از دریاچه حلیمه جان ماه‌های فروردین، اردیبهشت و مهر است. از آنجایی که این دریاچه فصلی است و هیچ رودی آب آن را تأمین نمی‌کند. بهتر است در فصول پر بارش از آن بازدید کنید؛ البته اگر با پیاده‌روی در مسیر گل‌آلود مشکلی ندارید!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

مشاهده بیشتر