0

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

تفلیس معروف ترین مقصد گردشگران تور گرجستان است که جزو بزرگترین پایتخت‌های اروپای شرقی محسوب می‌شود. این شهر جاهای دیدنی بسیاری دارد که هر کدام به دلیل خاصی مشهور هستند. تفلیس نیز مانند سایر پایتخت‌های اروپایی دارای معماری مدرن و سنتی است و شاید همین امر باعث می‌شود که گردشگران برای دیدن تفلیس اشتیاق داشته باشند. آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان را از سایت گردشگری سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

تفلیس گرجستان

تفلیس (Tbilisi) شهری است که به علت تعدد چشمه‌های آب گرم در آن ” تْبیلیسی ” خوانده شد, به عبارتی دیگر معنای نامش شهری با آب گرم می‌باشد. شهری در مسیر اتصال غرب به شرق و دو قاره‌ی اروپا و آسیاست. بنابراین تفلیس یک شهر مهم برای تبادلات بازرگانی و انرژی از گذشته تا امروز محسوب می‌شود.
این شهر سالانه میزبان همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی زیادی است، بنابراین گردشگران بسیاری با هدف تجارت و شرکت در کنفرانس به تفلیس سفر می کنند. در تور تفلیس می‌توانید از جاذبه‌های بی‌نظیر آن مانند محله تفلیس قدیم، کلیسای سامبا، خیابان روستاولی، حمام سولفور، پل صلح، کلیسای متخی و سایر جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید.


بیشترز بخوانید: طبیعت زیبای تایوان در بهار


1. حمام سولفور

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان
چشمه‌های آب گرم متعددی در شهر تفلیس وجود دارند که باعث شده است این شهر پتانسیل خوبی برای جذب گردشگران درمانی و علاقه‌مندان به چشمه‌های آب‌گرم داشته باشد. وجود مواد معدنی مفید و تعدد چشمه‌های معدنی همه‌ساله گردشگران و بومیان را به سمت خود می‌کشاند. جالب است بدانید یکی از علل ساخته‌شدن شهر تفلیس استفاده از چشمه‌های آب گرم و خواص درمانی آن بود.

 

2. پل صلح و آرامش

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

پل صلح در سال 2010 به‌عنوان نمادی از تفلیسِ مدرن ساخته‌شد. در واقع این پل یک پیاده‌روی مسقف از جنس شیشه و آهن است که به دلیل منظره‌ی زیبای اطرافش مکانی دنج و آرام برای قدم زدن می‌باشد. این پل که در تاریخ ۶ می ۲۰۱۰ افتتاح شد، در امتداد ۱۵۰ متری از رودخانه‌ی کورا برای اتصال تفلیس قدیم و تفلیس جدید ساخته شد و طراحی معاصری هم دارد.

 

3. تله‌کابین تفلیس | Aerial Cable

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

تله کابین تفلیس یکی از تفریحاتی است که حتما در سفرتان باید آن را امتحان کنید. فرصت بی‌نظیر که در حرکت از بالای شهر تفلیس می‌توانید مناظر زیبای شهر از جمله جنگل، کوه و خانه‌های روستایی را مشاهده کنید و چند عکس زیبا به عنوان یادگاری سفرتان بگیرید.

جالب است بدانید: ترمیم رنگ نامطلوب موها با واریاسیون

4. بازار خشک | Dry Bridge

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

شاید اسم بازار خشک خیلی عجیب به نظر برسد اما جالب است بدانید از گذشته های دور تا امروز بر روی پل قدیمی تفلیس، بازاری از دست‌فروشان وجود دارد که محصولات خود را می‌فروشند. این بازار یکی از قدیمی‌ترین مکان‌ها برای فروش محصولات محلی ذر تفلیس است. انواع صنایع‌دستی محلی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در این بازار عرضه می‌گردند.

5. موزه ملی گرجستان

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

در موزه‌ی ملی گرجستان اشیای تاریخی و باستانی از عصر برنز تا زمان حال یعنی قرن بیستم وجود دارد. در واقع موزه به سه قسمت اصلی اشیای باستانی، دوره تاریخی و معاصر یعنی زمان شوروی سابق را به تقسیم می‌شود. بد نیست بدانید که در بخش باستانی این موزه بقایایی از انسان ارکتوس وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که اولین نژاد انسان‌نما در اروپا (1800000 سال پیش- دوره پارینه‌سنگی) در منطقه قفقاز گرجستان یافت شده است. جمجمه زوج کشف‌شده به نام ززوا و امزیا (Zezva and Mzia) شاهد خوبی بر قدمت سکونت انسانی در گرجستان است.

6. تفلیس قدیم | Old Town (Dzveli Tbilisi)

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

در بخش قدیمی شهر تفلیس خانه‌هایی از جنس چوب با معماری بسیار قدیمی وجود دارد. ترکیب معماری آسیایی و عربی در تقابل با معماری دوره رنسانس و اروپا منظره عجیب در عین حال زیبایی را رقم می‌زند. عبور از دالان‌های مسقف و تودرتو همانند گذر در زمان و تاریخ شهر تفلیس است. جالب است بدانید بیشتر عکس های گردشگران از این قسمت شهر تفلیس است.

7. دریاچه لاک‌پشت | Turtle Lake

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

دریاچه لاک پشت یک مکان تفریحی عالی در روزهای گرم تابستان است که بیشتر پاتوق مردم و گردشگران برای پیک‌نیک و دورهمی است.
عموما مردم محلی تفلیس به جز تعطیلات آخر هفته از فضای اطراف دریاچه جهت پیاده روی و یا انجام ورزش های هوازی استفاده می‌کنند. به طور مثال، اگر صبح زود به اطراف دریاچه لاک پشت تفلیس بروید تعداد زیادی از ورزشکاران مشغول دویدن خواهید دید.

مطلب پیشنهادی: رفع ترشحات رحم زنان با خوراکی

 

8. پارک الکساندر یا جرجی لئونیدز | Alexander Park

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

پارک Giorgi Leonidze یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر تفلیس است که به خاطر قدمت گیاهانش به‌خصوص درختان کاج شهرت دارد. نام‌گذاری پارک برگرفته از کشتار مردم تفلیس در طی حمله‌ی نیروی‌های ارتش شوروی سابق به گرجستان است.

9. کلیسای جامع تثلیث تفلیس | Holy Trinity Cathedral of Tbilisi

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

کلیسای جامع معروف به سامِبا (به معنای تثلیث) یکی از کلیسای اصلی ارتدکس است که در شهر تفلیس، پایتخت گرجستان قرار دارد. بنای کلیسا در حدود سال 1995 تا 2004 با ارتفاع 97 متر و گنجایش پانزده نفر ساخته شد تا به‌عنوان سومین کلیسای بزرگ ارتدکس در جهان شناخته‌ شود. در معماری آن استفاده از سبک دوره بیزانس به‌خوبی دیده می‌شود. گنبد مخروطی بنا از جنس طلاست و برای تزئین آن از نقاشی‌های گوناگون استفاده‌ شده است.

10. تندیس کارتلیس مادر گرجستان | Kartlis Deda

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

کارتلیس دِدا به معنای مادرِ کارتلی (گرجستان) نمادی از یک زن است که شمشیری در یک دست و کاسه‌ای در دست دیگر دارد. کاسه نماد پذیرایی از کسانی که با دوستی وارد گرجستان می‌شوند و شمشیر سمبل کسانی است که با گرجستان دشمن هستند. این تندیس یکی از جاذبه‌های پرطرفدار تفلیس است که بر فراز بلندی‌های اطراف شهر قرار دارد و بر روی “تپه‌های سولولاکی” بناشده است. امروزه مادر گرجستان، به نمادی برای شهر تفلیس تبدیل‌شده است. اغلب کشورهای شوروی سابق مثل ارمنستان و گرجستان دارای مجسمه مادر هستند. تندیسی ۲۰ متری از آلومینیوم که تقریباً از همه جای تفلیس دیده می‌شود.

11. کلیسای سیونی | Sioni Church

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

کلیسای زیبا و باشکوهی در کرانه‌ی راست رودخانه‌ی کورا وجود دارد که گفته می‌شود شاه واختانگ گرگاسالی ( گرگ سر) در نیمه‌ی دوم قرن پنجم دستور بنای آن را صادر کرده است. این بنا در طی قرون متوالی بارها تخریب شد ولی در سال ۱۱۱۲ دیوید چهارم، معروف به دیوید سازنده، آن را از نو بنا نمود. در سال ۱۲۲۶ گنبد این کلیسا توسط شاه جلال‌الدین خوارزم‌شاه نیز مجدداً تخریب شد ولی به‌سرعت بازسازی گردید. اما این پایان کار نبود. چندین سال بعد یعنی در سال ۱۳۸۶ مجدداً توسط تیمور لنگ که به گرجستان هجوم آورده بود تخریب شد که بعدها توسط شاه الکساندر اول بازسازی شد.
در سال ۱۶۶۸ زلزله بنای کلیسا را با آسیب مواجه کرد. در سال ۱۷۱۰ شاه واختانگ ششم بنای کلیسا را از نو ساخت ولی آخرین بار مجدداً توسط آقا محمدخان قاجار در سال ۱۷۹۵ تخریب گردید.
در قرن ۱۹ کلیسا بازسازی شد و بین سال‌های ۱۹۸۰ تا 1983 نمای خارجی کلیسا توسط سنگ‌های تراشیده شده تزیین گردید. نقاشی‌های داخلی کلیسا توسط گریگور گاگارین بین سال‌های ۱۸۵۱ تا ۵۵ انجام‌شد. در این کلیسا صلیب نینوی مقدس که مقدس‌ترین نشان مسیحیت ارتودکس گرجستان است نگهداری می‌شود.

12. شهربازی متاتسمیندا و بام تفلیس | Mtatsminda Park

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعت گردی و تفریح شهر تفلیس که هرگز نباید از دست بدهید، پارک وسیع متاتسمیندا است. در این پارک یک شهربازی جذاب قرار دارد که به تمام شهر اشراف دارد. در این مجموعه تفریحاتی همچون ترن هوایی، شهر بازی کودکان، پارک ابی، چرخ و فلک بزرگ تفلیس، رفتینگ وجود دارد.

13. پارک آبی جینو پارادایس | Gino Paradise Tbilisi

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

پارک آبی جینو پارادایس مجموعه‌ی بزرگ تفریحی و چند منظوره است. فرقی نمی‌کند چه زمانی به تفلیس سفر می‌کنید چرا که درهای جینو پارادایس تمام روزهای سال به روی شما باز است. در این مجموعه امکاناتی نظیر مرکز آبگرم و سلامتی ، اتاق تناسب اندام و فورد کورت های متعدد وجود دارد. این پارک تفریحی دارای چند سالن استخر مجزا برای رده‌های سنی مختلف است که می‌تواند فرصت خوبی برای آب تنی خانوادگی باشد.

14. ناریکالا یا ناریقالا | Narikala

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

اگر در تفلیس به دنبال جایی هستید که بازدید خود را از آن جا آغاز کنید، قلعه تاریخی ناریکالا یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. این قلعه‌ی باستانی در واقع قدیمی‌ترین ساختمان شهر تفلیس است که توسط شاه عباس صفوی ساخته شد. مسیر پیاده روی سرسبز به سمت دژ و بازدید از مجسمه مادر گرجستان بهانه خوبی برای بازدید از قلعه می‌باشد.

15. سد جینوالی | Jinvali Water Reservoir

آشنایی با مکانهای دیدنی گرجستان

سد جینوالی که در ۶۰ کیلومتری شهر تفلیس قرار دارد، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری پایتخت گرجستان است. وقتی به کنار سد می‌رسید، منظره جذاب و دلربا دریاچه در کنار کوه ها توجه تان را جلب می کند.


بیشتر بخوانید: شرایط پرورش و درمان گل داوودی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 8 =

مشاهده بیشتر