0

آشنایی با جزیره سیشل + تصاویر

آشنایی با جزیره سیشل + تصاویر

آشنایی با جزیره سیشل + تصاویر

قرن ها پیش جزیره سیشل محل پنهان شدن دزدان دریایی بوده و همین مسئله جذابیت سیشل را برای گردشگران بیشتر می کند، چون همه دوست دارند بدانند اقامت در جزیره ای که مخفیگاه سابق دزدان دریایی بوده است چه حسی دارد و با سفر به سیشل می توانید در آب های شفاف و کم عمق تنی به آب بزنید و موجودات دریایی را از نزدیک ببینید، روی شن های سفید آفتاب بگیرید و طبیعت بی نظیر را تجربه کنید. امروز از مجله اینترنتی جیران قصد داریم سفری به کشور سیشل و جزایر زیبای آنجا داشته باشیم. پس برای آشنایی با جزیره سیشل + تصاویر با ما همراه باشید.

و شاید دوست داشته باشید که بیشتر درباره سیشل بدانید؛ کشور جمهوری سیشل از ۱۱۵ جزیره در اقیانوس هند تشکیل شده که حدود ۱۵۰۰ کیلومتر با سواحل شرقی قاره آفریقا و شاخ آفريقا فاصله دارد و کوچکترین کشور قاره آفریقاست. نکته جالب اینجاست که دمای هوا در سیشل تقریبا در همه سال ثابت و حدود ۲۸ درجه (با دو درجه بالا پایین) هست. اما تابستان؛ فصل توریستی سیشل محسوب می شود و اگه عاشق طبیعت و تفریحات آبی هستید، سیشل برایتان بهشت محسوب می شود.

جهانگردی - جزیره سیشل

سیشل ، جمهوری جزیره ای در غرب اقیانوس هند ، شامل 115 جزیره ، با پوشش گیاهی گرمسیری سرسبز ، سواحل زیبا و تنوع گسترده ای از زندگی دریایی. جزایر اصلی سیشل که بین عرضهای جغرافیایی 4 درجه و 11 درجه جنوبی و طول 46 درجه و 56 درجه شرقی واقع شده اند ، در حدود 1000 مایلی (1600 کیلومتری) شرق کنیا و حدود 700 مایل (1100 کیلومتری) شمال شرقی ماداگاسکار واقع شده اند. پایتخت ، ویکتوریا ، در جزیره ماهه واقع شده است.

زمین – آب و هوا

سیشل ، یکی از کوچکترین کشورهای جهان ، از دو گروه جزیره اصلی تشکیل شده است: گروه ماهه از بیش از 40 جزیره گرانیتی مرکزی ، کوهستانی و گروه دوم بیش از 70 جزیره بیرونی ، مسطح و مرجانی. جزایر گروه ماهه صخره ای هستند و معمولاً دارای نوار ساحلی باریک و محدوده مرکزی تپه ها هستند. جنبه کلی آن جزایر ، با پوشش گیاهی گرمسیری و سرسبز ، باغهای بلند و مشرف به سواحل سفید نقره ای و تالاب های شفاف است. بلندترین نقطه در سیشل ، Morne Seychellois (909 متر) ، واقع در ماهه ، در این گروه جزیره کوهستانی واقع شده است. جزایر مرجانی که تنها چند پا از سطح دریا ارتفاع دارند ، صاف با صخره های مرجانی مرتفع در مراحل مختلف شکل گیری هستند. این جزایر عمدتا بدون آب هستند و تعداد کمی از آنها دارای جمعیت ساکن هستند.

معرفی جزیره سیشل


موارد پیشنهادی


آشنایی با جزیره سیشل + تصاویر – آب و هوا گرمسیری اقیانوسی است و تغییرات کمی در طول سال دارد. دمای روزانه در اواسط دهه 80 درجه فارنهایت (کمترین دمای 30 درجه سانتی گراد) بعد از ظهر افزایش می یابد و در شب به کمترین درجه فارنهایت (70 درجه سانتی گراد) در شب کاهش می یابد. سطح بارندگی از جزیره ای به جزیره دیگر بسیار متفاوت است. در ماهه ، بارش سالانه از 90 اینچ (2300 میلی متر) در سطح دریا تا 140 اینچ (3،560 میلی متر) در دامنه کوه متغیر است. رطوبت هوا به طور مداوم بالا است ، اما تا حدودی در مکان های بادی بادهای تجاری غالب جنوب شرقی تا حدی بهبود می یابد.

غواصی در جزیره سیشل

زندگی گیاهی و جانوری

از حدود 200 گونه گیاهی موجود در سیشل ، حدود 80 گونه منحصر به فرد جزایر است ، از جمله کاج های پیچ دار، انواع مختلف درختان چتر دریایی ، نخل های لاتانیر ، بویس روژ ، بوی د فر ، گاردنیای رایت ، و بیشترین گونه ها. معروف ، coco de mer. کوکو دمر – که تنها در دو جزیره یافت می شود – میوه ای تولید می کند که یکی از بزرگترین و سنگین ترین میوه های شناخته شده است و تعدادی از فرهنگ های آسیایی به دلیل خواص دارویی ، دارویی ، عرفانی و دیگر ارزش های آن را دارند. دولت سیشل بر میزان و وضعیت درختان نظارت دقیق دارد و اگرچه تجارت برای جلوگیری از برداشت بیش از حد مقرر شده است ، اما شکار غیرقانونی نگران کننده است.

حیات وحش شامل مجموعه ای بسیار متنوع از زندگی دریایی ، شامل بیش از 900 گونه ماهی شناسایی شده است. لاک پشت های سبز دریایی و لاک پشت های غول پیکر نیز در جزایر ساکن هستند. گونه های بومی شامل پرندگانی مانند بولبول های سیشل و سوییچلت های سیشل غار نشین است. چندین گونه از قورباغه های درختی محلی ، حلزون ها و قارچ های کرم مانند ؛ مارهای گرگ سیشل و مارهای خانه؛ آفتاب پرست ببر ؛ و دیگران. تعداد کمی از پستانداران بومی وجود دارد. هر دو خفاش میوه ای (Pteropus seychellensis) و خفاش دم غلاف سیشل (Coleura seychellensis) بومی جزایر هستند. میناهای هندی ، جغد انبار و تنرک (پستانداران کوچک زیرک یا خارپشت مانند که از ماداگاسکار معرفی شده اند) نیز یافت می شوند.

سایت گردشگری - سواحل سیشل

تلاش های قابل توجهی برای حفظ تنوع زیستی مشخص جزایر انجام شده است. دولت سیشل چندین حفاظت از طبیعت و پارک های دریایی ایجاد کرده است ، از جمله جزایر آلدابرا و پارک ملی Vallée de Mai ، هر دو از میراث جهانی یونسکو. جزایر آلدابرا ، یک جزیره بزرگ ، محل حفاظتی است که دهها هزار لاک پشت غول پیکر در آن زندگی می کنند ، قدیمی ترین موجودات زنده جهان ، که تلاش های دولت برای حفاظت از آنها به نجات از لبه انقراض کمک کرده است. پارک ملی Vallée de Mai تنها مکانی است که ممکن است هر شش گونه نخل بومی سیشل ، از جمله coco de mer ، با هم پیدا شوند. جزیره پسر عمو محل پناهگاه پرندگان خشکی است ، بسیاری از آنها بومی جزایر هستند ، از جمله پرندگان آفتابی سیشل (نوعی مرغ مگس خوار) و جنگل قلم مو سیشل. جزیره کازین در مجاورت یک منطقه تفریحی خصوصی و بخشی از طبیعت حفاظت شده است که به خاطر لاک پشت های دریایی ، لاک پشت های غول پیکر و انواع پرندگان خشکی مشهور است. جزیره پرندگان محل پرورش میلیون ها راس ماهی ، کبوتر لاک پشت ، آب شیرین ، پرندگان ناوچه و دیگر پرندگان دریایی است که هر ساله در آنجا جمع می شوند.


بهتر است بدانید: خواص بی نظیر قارچ


مجله گردشگری - جزیره سیشل
مردم سیشل – گروه های قومی ، زبان ها و دین

استعمارگران اصلی فرانسوی در جزایر پیشین خالی از سکنه ، به همراه برده های سیاه پوست خود ، در قرن نوزدهم با اخراج شدگان از فرانسه به آنها ملحق شدند. آسیایی هایی از چین ، هند و مالایا (شبه جزیره مالزی) بعداً به تعداد کمتری وارد شدند. ازدواج گسترده بین مردم منجر به جمعیتی با تبار مختلط شده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یک =

مشاهده بیشتر