0

بهترین مکان های گردشگری فرانسه

بهترین مکان های گردشگری فرانسه

بهترین مکان های گردشگری فرانسه

برای بیش از دو دهه، فرانسه به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری جهان با پذیرایی سالانه 82 میلیون گردشگر خارجی سلطنت کرده است. در این پست از سایت گردشگری جیران قصد داریم به معرفی بهترین مکان های گردشگری فرانسه بپردازیم.

مردم از سراسر جهان جذب فرهنگ پیچیده فرانسه، مکان‌های دیدنی خیره‌کننده، غذاهای نفیس، شراب‌های خوب، قلعه‌های رمانتیک و حومه‌های زیبای فرانسه می‌شوند. در این پست مروری بر بهترین مکان های دیدنی فرانسه خواهیم داشت.

1- پاریس

بهترین مکان های گردشگری فرانسه - پاریس

یکی از بهترین مکان های گردشگری فرانسه بدون شک ، شهر پاریس می باشد. پاریس با جذب بیش از 45 میلیون بازدید کننده سالانه، محبوب ترین مقصد گردشگری جهان است. پاریس که با نام های مستعار مختلفی مانند شهر نورها، شهر عشق و پایتخت مد لقب گرفته است، پایتخت فرانسه است که به خاطر فضای رمانتیک و فرماندهی در صنایعی مانند تجارت، سرگرمی، غذا، مد و هنر و فرهنگ شهرت دارد. پاریس علاوه بر مکان‌های دیدنی مانند برج ایفل، طاق پیروزی و کلیسای نوتردام، میزبان برخی از بهترین موزه‌های جهان است که شامل موزه لوور و موزه اورسی می‌شود.

2- فرنچ ریویرا فرانسه

فرنچ ریویرا فرانسه

ریویرا فرانسه (Cote d’ Azur) واقع در سواحل فرانسه دریای مدیترانه، زمین بازی برای ثروتمندان، مشهور و انبوهی از گردشگران بین المللی است. اگرچه ریویرا به خاطر زرق و برق سنت تروپز، موناکو یا جشنواره فیلم کن مشهور است، اما بسیاری از مقاصد کمتر شناخته شده دیگر مانند دهکده‌های منتخب Eze و Saint-Paul de Vence و عطرسازی‌های Grasse وجود دارد که می‌توان نام برد. این منطقه با وجود اینکه یکی از سواحل شمالی‌تر در کل مدیترانه است، در تمام طول سال از آب و هوای معتدل تا گرم برخوردار است.

3- مونت سنت میشل

مونت سنت میشل

جزیره صخره ای مونت سنت میشل که در سواحل شمال غربی فرانسه در نرماندی قرار دارد، از میان زمین های گلی وسیع و برخی از قوی ترین امواج جزر و مدی اروپا برمی خیزد. جزیره جزر و مدی یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در فرانسه به دلیل ساخت سازه‌های قرون وسطایی است که گویی روی هم چیده شده‌اند و با جاذبه‌های ستاره‌ای، صومعه مونت سنت میشل تاج‌گذاری شده‌اند. این صومعه الهام‌بخش توسط راهبان فداکار در سال 708 بعد از میلاد و پس از اینکه گفته می‌شود اسقف آورانچس توسط فرشته میکائیل بازدید شد، ساخته شد.

4- بوردو

مکان های گردشگری بوردو

بوردو که فقط نیم ساعت در داخل اقیانوس اطلس بر روی رودخانه گارون ساخته شده است، یک شهر بندری بزرگ است که مملو از معماری زیبا، مکان‌های تاریخی، خریدهای استثنایی و صحنه‌های هنری و فرهنگی در سطح جهانی است. مرکز شهر بوردو دارای بیش از 350 سازه و بنای تاریخی است که شامل کلیساهای قرون وسطایی و پل های قدیمی جذاب مانند پونته دو پیر می شود. این شهر همچنین دارای چندین میدان زیبا است که میدان بورس با جلوه آینه مانند خود خیره کننده ترین آنهاست. بازدید از بوردو بدون رانندگی در کشور شراب اطراف که در آن گردشگران می توانند روستاهای زیبا، تاکستان ها و قلعه های زیبا را تحسین کنند، کامل نمی شود.

5- دره لوآر فرانسه

دره لوآر فرانسه

دره لوآر Loire یک مقصد توریستی محبوب، منطقه‌ای در مرکز فرانسه است که به دلیل مناظر دیدنی، قلعه‌های باشکوه، تاکستان‌های زیبا و دهکده‌های تاریخی مورد توجه قرار می‌گیرد. دره Loire 280 کیلومتر (175 مایل) در امتداد رودخانه Loire امتداد دارد و از میان برخی از زیباترین روستاها و قلعه‌های جذاب فرانسه می‌پیچد. برخی از معروف ترین قلعه ها عبارتند از Chambord، Amboise، Rivau، Chinon و Chenonceau. این دره خانه بسیاری از شراب‌خانه‌هایی است که تور و مزه شراب را ارائه می‌کنند. شما می توانید از دره های زیبای ایران نیز دیدن فرمایید.

6- شهر بیاریتز فرانسه

شهر بیاریتز فرانسه

تنها چند مایل از اسپانیا در قلب کشور باسک فرانسه، بیاریتز یک استراحتگاه ساحلی آرام و در عین حال زیبا است. بیاریتز که در خلیج بیسکای واقع شده است به خاطر سواحل دوست داشتنی اش که شنای عالی و موج سواری در کلاس جهانی را ارائه می دهد، ارزشمند است. ساحل اصلی، Grand Plage، در تابستان بسیار شلوغ می شود، اما همچنین یک ساحل طولانی موج سواران در بلوار دو پرنس د گالس وجود دارد که Cote de Basque نام دارد. در امتداد خلیج اصلی، صخره‌ای قابل توجه شهر، صخره ویرجین قرار دارد که توسط یک پل آهنی قدیمی که توسط گوستاو ایفل ساخته شده است، به سرزمین اصلی متصل می‌شود.

7- آرل فرانسه

آرل فرانسه

آرل که زمانی خانه هنرمند چیره دست، ونسان ون گوگ بود، شهری پروانسالی با آرامش دوردست و زیبایی شگفت‌انگیز است. یکی از بزرگترین جاذبه های شهر، بقایای معماری رومی است که شامل آمفی تئاتر رومی می شود. این میدان بزرگ امروزه به عنوان مکانی برای مسابقات گاوبازی، جشنواره ها و سایر رویدادهای خاص عمل می کند. چند سازه مهم دیگر گالو رومی عبارتند از: تئاتر کلاسیک، کریپتوپورتیکوس، ابلیسک و کلیسای سنت تروفیم.

8- استراسبورگ

مکان های گردشگری فرانسه استراسبورگ

استراسبورگ که درست در مرز فرانسه و آلمان قرار دارد، پایتخت منطقه آلزاس است. این شهر به عنوان مقر پارلمان اروپا و بسیاری از نهادهای مهم اروپایی مانند دادگاه اروپایی حقوق بشر و شورای اروپا عمل می کند. مرکز تاریخی شهر، Grande Île، چیزی است که استراسبورگ را به یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در فرانسه تبدیل می‌کند. در اینجا در میان ترکیبی از معماری فرانسوی و آلمانی، بازدیدکنندگان می‌توانند موزه‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و جاذبه‌های خیره‌کننده مانند کلیسای جامع گوتیک را بیابند که دارای کنده کاری‌های پیچیده و ساعت نجومی 300 ساله است.

9- لیون

مکانهای کردشگری لیون

لیون در شرق مرکزی فرانسه واقع شده است و مرکز بخش رون در منطقه رون-آلپ است. لیون با داشتن تاریخ طولانی، امروز سومین شهر بزرگ فرانسه است که به دلیل معماری تاریخی، غذا و صحنه های فرهنگی پر جنب و جوش شناخته شده است. لیون از مناطق مختلفی تشکیل شده است که هر کدام سهم خود را از گنجینه های جالب ارائه می دهند. به عنوان مثال، Presqu’île با رستوران‌ها و بارهایش قلب شهر است، در حالی که Croix-Rousse به خاطر صدها گذرگاه مخفی شهرت دارد. Fourvière دارای ویرانه‌های رومی و کلیساهای گوتیک است و Brotteaux ناحیه ثروتمندی است که پارک زیبای Tete d’Or را در خود جای داده است.

10- مارسی

گردشگری مارسی

یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا و دومین شهر بزرگ فرانسه، مارسی یک بندر بزرگ دریای مدیترانه است که در سواحل جنوب شرقی فرانسه قرار دارد. مارسی با داشتن آب و هوای آرام، خرابه‌های رومی، معماری قرون وسطایی و مکان‌های فرهنگی برجسته، یک شهر فعال با چندین دانشگاه و صنایع است. در مرکز مارسی بندر قدیمی آن قرار دارد. این بندر شلوغ که دو قلعه تاریخی بر آن تسلط دارند، مملو از کافه‌ها، مغازه‌ها و بارهای کنار آب است. یکی از بهترین جاذبه های طبیعی مارسی، Calanques مجموعه ای از ورودی های کوچک با آب آبی خیره کننده و صخره های آهکی باشکوه است. کشور فرانسه یکی از مناطق زیبای جهان برای گردشگری می باشد و شما باید حتما برنامه ریزی دقیقی برای انتخاب مقاصد گردشگری خود انتخاب کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + شانزده =

مشاهده بیشتر