0

آشنایی با قلعه شیر سریلانکا

آشنایی با قلعه شیر سریلانکا

آشنایی با قلعه شیر سریلانکا

امروز از سایت گردشگری سایت تفریحی و سرگرمی جیران سراغ یک قلعه شگفت انگیز رفتیم تا اطلاعات و تصاویر زیبایش را با شما به اشتراک بگذاریم. پس برای آشنایی با قلعه شیر سریلانکا با ما همراه باشید.

گردشگری - قلعه شیر

قلعه شیر یا قلعه صخره ای سیگیریا سریلانکا توسط پادشاه کاسیاپا در قرن پنجم میلادی ساخته شده، که یکی از بزرگترین امپراتوری های سریلانکا را ایجاد کرده بود.

قلعه شیر


موارد پیشنهادی


قلعه شیر سریلانکا

این مجموعه مملو بود از باغ های آبی با شکوه و کاخی یک هکتاری که بر فراز این صخره با شکوه ساخته شده است که زیباترین و شگفت انگیزترین منظره طبیعی سریلانکا را از بالای این صخره داشته است. 

سفر به سریلانکا

ورودی دروازه قلعه شباهتی به شیر دارد و در ابتدای مسیر چنگال تراشیده شده آن شیر بر سنگ را خواهید دید که ابهت ویژه ای به این قلعه می داد که دلیل نامگذاری این قلعه به قلعه شير همین مجسمه بزرگ با شکوه بوده است.

گردش در قلعه شیر سریلانکا

دلیل ساخت این قلعه بر بلندای این صخره مشرف بودن آن بر تمامی دشت اطراف بود.

سیگیریا که بر روی تخته سنگی قرار گرفته است که به طرز چشمگیری از جنگل های مرکزی سریلانکا جدا شده است، اکنون همانطور که باید برای اولین بار در قرن پنجم میلادی توسط یک پادشاه خشن ساخته شد به معنی “سنگ شیر” ، Sigiriya ، منظره ای خیره کننده است. (که در سال 1982 به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شده است) از طریق گذرگاه هایی که به صورت سنگی بین یک جفت پنجه شیر به یادگار مانده است، دسترسی پیدا می شود.

آشنایی با قلعه شیر سریلانکا

این قلعه بعداً توسط جنگل بلعیده شد و ناپدید شد و فقط برای روستاییان محلی آشنا بود. افراد خارجی از دانش گذشته آن، که در متون بودایی حفظ شده است، برای جستجوی مکان باستانی استفاده کردند. مورخان انگلیسی در قرن نوزدهم دوباره ساختمان ها و نقاشی های دیواری حیرت انگیز آن را کشف کردند.


مطلب پیشنهادی: خواص شگفت انگیز گردو


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =

مشاهده بیشتر