0

دیدگاه ماسایوشی سان به تجارت

دیدگاه ماسایوشی سان به تجارت

دیدگاه ماسایوشی سان به تجارت

ماسایوشی سان، موسس شرکت سافت بانک است و رئیس هیئت مدیره شرکت اسپرینت، هشتاد و هفتمین ثروتمند دنیا که حالا در هزار کسب و کار مختلف سهامدار است از جمله در شرکتهایی مانند علی بابا و یاهو. در این مطلب قصد داریم از بخش تکنولوژی سایت تفریحی جیران، نحوه دیدگاه ماسایوشی سان به تجارت را مورد بررسی قرار دهیم.

دیدگاه ماسایوشی سان به تجارت

او در حال حاضر بیش از ۶۸ هزار کارمند دارد و درآمد شرکتش به سالانه بیش از ۸۲ میلیارد دلار می رسد، ماسایوشی سان در این اواخر بر روی جلد یکی از شماره های ویژه نشریه فوربز ظاهر شد و به همین بهانه این نشریه نگاهی انداخت به آنچه سان را تبدیل به سان کرده است. بخشی از اطلاعات آنچه در این قسمت می خوانید برگرفته از همان مطلب فوربز است، مطلبی که در آن سان بیش از هر چیز بر ظهور و قدرت گرفتن هوش مصنوعی تاکید کرده است. او برای آینده نقشه دارد.


موارد پیشنهادی


ماسایوشی سان را با یک ویژگی خیلی مهم باید شناخت:

او بر روی ایده و آینده سرمایه گذاری می کند. همین باعث شده تا در طول سال های تجارت و کارش همواره به سمت تکنولوژی جذب شود و هرقدر هم که این مسیر دشوار بوده و یا به او ضربه وارد کرده باشد باز هم مسیرش را به سمت دیگری کج نمی کند. در فصل بهار همین امسال بود که او جمعی از مقتدرترین چهره های مدیریت سرمایه را جذب کرد تا در مورد تازه ترین سرمایه گذاری شان صحبت کند؛ سرمایه گذاری بر روی تصویری از آینده که بر اساس هوش مصنوعی اداره می شود. سان می گوید: «۲۰ سال پیش مردم می گفتند آمازون چرا شرکت اینترنتی است؟ اینکه فقط یک شرکت خرده فروشی است مگر نه؟ امروز هم آدمها می گویند اینکه فقط حمل و نقل است، آنکه فقط معاملات املاک است. بله این حوزه ها همه همان حوزه های شناخته شده هستند که بخشی از آنها هم از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می کند اما باید بدانید که این تازه آغاز راه است.»

این میلیاردر ژاپنی را اغلب با نام مخفف ماسا می شناسند و از او یاد می کنند. هیچ کس شاید به اندازه ماسا در آن دوران اوج گیری عصر دات کام در اواخر قرن گذشته سود نکرد، او پا به پای شرکتهایی مثل یاهو و ای-ترید می تاخت و البته هیچ کس هم شاید به اندازه او از ترکیدن آن حباب اینترنتی ضرر نداد. حدود ۹۹ درصد از ارزش بازاری سافت بانک در آن زمان سقوط کرد، تمام ثروت ماسا ناپدید شد اما همه اینها باعث نشد که طرز فکر و نوع نگاه او تغییر کند. او سال ها قبل در مصاحبه ای به نشریه هاروارد بیزینس ریویو (که بخشهایی از آن پیشتر در آینده نگر هم به چاپ رسید در مورد اوایل کارش گفته بود: «وقتی که کار را شروع کردم فقط دو نیروی نیمه وقت در یک دفتر کوچک داشتم. دو تا جعبه خالی سیب گرفته بودم و صبحها جوری روی شان می ایستادم که انگار قرار است سخنرانی کنم. با صدای بلند به دو کارمندم می گفتم

باید به من گوش کنید چون من مدیر این شرکت هستم، ظرف دو سال قرار است در آمدم از فروش به ۷۵ میلیون دلار برسد. ظرف ۵ سال من به هزار نمایندگی فروش می رسم و ما تبدیل به توزیع کننده شماره یک نرم افزار می شویم.» همه اینها را با صدای خیلی بلند می گفتم. آن دو نفر با چشم و دهان بازمانده از تعجب درجا ایستاده بودند و فکر می کردند که این یارو دیوانه است. هر دو نفر هم استعفا دادند.»

آن دیوانگی حالا با اسم و ثروت ماسا هم خوانی بیشتری دارد. او می تواند جمعی از قوی ترین سرمایه گذاران را جمع کند و از آینده تعریف کند و بلند پروازی کند و از قضا چون این سخنرانی در یکی از گران ترین رستورانهای غذاهای دریایی در قلب منهتن انجام می شود، دیگر کسی فرار نمی کند.


بیشتر بخوانید: عکسهایی از جنگل آمازون


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

مشاهده بیشتر