0

تهدید در کمین رشد انرژی خورشیدی

تهدید در کمین رشد انرژی خورشیدی

سقوط شدید قیمت انرژی خورشید در روزهای آفتابی وضعیت اقتصادی را برای ایجاد مزارع خورشیدی بیشتر تضعیف می کند و اهداف آب و هوایی را در معرض خطر قرار می دهد و این مسئله تهدید در کمین رشد انرژی خورشیدی می باشد.

چند تن از نخبگان دانشگاهی در این حوزه از سالها پیش هشدار داده بودند که انرژی خورشیدی با یک چالش اساسی روبرو است که می تواند رشد ناخوشایند صنعت را متوقف کند. به زبان ساده تر ، هرچه مقدار انرژی خورشیدی شما در شبکه بیشتر شود ، ارزش آن نیز کمتر می شود.

مشکل این است که صفحات خورشیدی در اواسط روزهای آفتابی اغلب بیشتر از حد مورد نیاز برق تولید می کنند و این امر باعث کاهش قیمت ها می شود و حتی گاهی اوقات در یک منطقه منفی می شود.

برخلاف یک کارخانه گاز طبیعی ، بهره برداران نیروگاه های خورشیدی نمی توانند به راحتی برق را در صورت لزوم بالا و پایین کنند ، یا تولید مناسب را در کل طول روز ، شب و زمستان تاریک انجام دهند. تولید برق زمانی در دسترس است که خورشید وجود داشته باشد. کلیدی ترین نکته اینجاست که وجود خورشید زمانی است که سایر نیروگاه های خورشیدی نیز در حداکثر سطح برق تولید می کنند.


موارد پیشنهادی


گزارش جدید نشان می دهد که شهر کالیفرنیا که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انرژی خورشیدی در جهان می باشد ، در حال حاضر به شدت این پدیده را تجربه می کند ، که به آن تورم ارزش انرژی خورشیدی شناخته می شود.

بر اساس تحلیل موسسه Breakthrough ، که در 14 ژوئیه منتشر خواهد شد ، متوسط ​​قیمت عمده فروشی خورشیدی در ایالت 37٪ نسبت به متوسط ​​قیمت برق سایر منابع از سال 2014 کاهش یافته است. به عبارت دیگر ، شرکت های خدماتی به طور فزاینده ای به مزارع خورشیدی پرداخت می کنند.

قیمت عمده فروشی اساساً مبلغی است که شرکت های آب و برق برای نیروگاه های برق برای خانوارها و مشاغل پرداخت می کنند. آنها در طول روز و سال جابجا می شوند و برای اپراتورهای خورشیدی در صبح ، بعد از ظهر و سایر مواقع که منبع اضافی وجود ندارد ، پشتیبانی می کنند. اما هرچه تعداد بیشتری نیروگاه خورشیدی آنلاین شود ، دوره های تأمین اضافی که باعث کاهش این هزینه ها می شوند بیشتر و بارزتر می شوند.

قیمت های پایین ممکن است برای مصرف کنندگان عالی به نظر برسد. اما پیامدهای نگران کننده ای را برای امیدهای جهان برای گسترش سریع انرژی خورشیدی و تحقق اهداف آب و هوایی ارائه می دهد.

متقاعد کردن توسعه دهندگان و سرمایه گذاران برای ادامه ساخت هرچه بیشتر نیروگاه های خورشیدی در صورت کسب درآمد کمتر یا حتی از دست دادن آن ، دشوار خواهد بود.

در حال حاضر ، خورشید حدود 19٪ از برق تولید شده در کالیفرنیا را تشکیل می دهد ، مناطق دیگر نیز به سرعت صفحات فتوولتاییک را نصب می کنند. به عنوان مثال ، در نوادا و هاوایی سهم تولید خورشید در حدود 13٪ در سال 2019 بوده است. سطح ایتالیا ، یونان و آلمان به ترتیب 8.6 ، 7.9 و 7.8 درصد می باشد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 17 =

مشاهده بیشتر