0

وبلاگ نویسی چیست؟

وبلاگ نویسی چیست؟

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی کامل وبلاگ نویسی بپردازیم. اما وبلاگ نویسی چیست؟ وبلاگ نویسی فرآیندی است که مستلزم ایجاد مقالات، عکس ها و سایر اشکال محتوا و انتشار آنها در یک وب سایت است. ویژگی‌های آن عبارتند از زبان غیررسمی، فضای آرام، به‌روزرسانی‌های منظم، هک‌های حیاتی، نکات و سطح بالایی از تعامل با مشتری.

در این مقاله، مزایا و معایب وبلاگ نویسی را توضیح خواهیم داد، نحوه عملکرد آن را دریابیم، و برخی از مراحل راه اندازی وبلاگ خود را کشف خواهیم کرد. همچنین در مورد نحوه کسب درآمد از آن، تبلیغ وبلاگ خود و بررسی برخی از پلتفرم های رایگان برای ایجاد آن صحبت خواهیم کرد.

مزایا و معایب وبلاگ نویسی

امروزه که تعداد وبلاگ ها به ۶۰۰ میلیون می رسد، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این نوع تجارت سود خوبی به همراه دارد. افراد وبلاگ خود را برای استفاده شخصی، کسب و کار، دیده شدن برند یا رتبه های بالا در گوگل راه اندازی می کنند. بیایید اکنون در مورد تمام مزایای داشتن یک وبلاگ با جزئیات بیشتر صحبت کنیم.

مزایای وبلاگ نویسی به شرح زیر است:

  • بهینه سازی رتبه بندی: ایجاد پست های مفید و آموزنده وبلاگ به شما امکان می دهد رتبه بالاتری کسب کنید. با مقالات همیشه سبز، وب سایت شما در گوگل رتبه بهتری پیدا می کند و در نهایت ترافیک ارگانیک را هدایت می کند. برای اطمینان از بهبود عملکرد سایت خود، فراموش نکنید که محتوای خود را به طور منظم به روز کنید.
  • روابط و ارتباط خوب با مخاطبان شما: تعامل با مشتری زمانی که نوبت به تبلیغ و فروش نام تجاری شما می رسد بسیار مهم است. به همین دلیل ضروری است که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. راه اندازی یک وبلاگ بهترین راه برای انجام آن است زیرا می توانید به خوانندگان خود اجازه دهید محتوای مرتبط شما را کشف کنند، بازخورد بگذارند و مطالب خود را رتبه بندی کنند. همچنین شما را قادر می سازد تا مشتریان را در مورد آخرین محصولات، راه اندازی ها و اخبار شرکت خود به روز کنید.
  • درآمد اضافی: وبلاگ های موفق سود قابل توجهی دارند. شما می توانید نه تنها از فروش محصولات بلکه از وبلاگ نویسی نیز درآمد بیشتری کسب کنید. اگر یک وب سایت قابل اعتماد و محبوب دارید، درآمد شما می تواند از ترافیک، لینک های وابسته، محتوای حمایت شده، کتاب های الکترونیکی، وبینارها، دوره ها، آموزش و غیره باشد.
  • قرار گرفتن در معرض دید بیشتر: اگر قصد دارید در اطراف شرکت و محصول خود سر و صدا ایجاد کنید، تولید محتوای مرتبط با صنعت خود بهترین تصمیم است. سرنخ‌ها می‌توانند از منابع مختلف برای یافتن اطلاعات در مورد صنایع خاص ارائه شوند. به این ترتیب وب سایت شما بازدیدکنندگان بیشتری به دست می آورد و باعث افزایش ترافیک می شود.
  • قابلیت مشاهده آنلاین: تا سال ۲۰۲۱، ۴.۷۲ میلیارد نفر از شبکه های آنلاین استفاده می کنند. همه این کاربران به هر طریقی از اینترنت برای یافتن پاسخ سوالات خود، یادگیری چیزهای جدید یا صرفاً پر کردن اوقات فراغت خود از اینترنت استفاده می کنند. با ایجاد پست های وبلاگ جالب، می توانید توجه کاربران را به برند خود جلب کنید و برند خود را به رسمیت بشناسید. یک وب سایت قابل مشاهده به شما امکان می دهد سریعتر مشتریان جدید ایجاد کنید.
  • ترافیک بالاتر: صفحات اضافی در وب سایت شما فرصت شما را افزایش می دهد تا در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر شوید و خوانندگان و مشتریان احتمالی وب سایت بیشتری را به دست آورید. از این رو، هر بار که مقاله ای برای وب سایت خود می نویسید، شانس خود را برای رتبه بالا در گوگل و دستیابی به خوانندگان و مشتریان جدید افزایش می دهید.

با این حال، مانند هر استراتژی تجاری دیگری، دارای معایبی نیز می باشد:

  • برای به دست آوردن نتایج مثبت به زمان نسبتاً طولانی نیاز دارد.
  • همیشه به ایده های تازه و منحصر به فرد مرتبط با مخاطب هدف شما نیاز دارد.
  • در ابتدا فقط اندکی بازده به ارمغان می آورد.
  • به روش‌های دیگری برای تبلیغ مانند ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی تأثیرگذار، PPC و تبلیغات پیش از پخش نیاز دارد.

اکنون که به مزایا و معایب وبلاگ نویسی پی بردیم، باید درباره نحوه عملکرد این نوع استراتژی تجاری نیز بحث کنیم.

وبلاگ نویسی چگونه کار می کند؟

افرادی که استارت آپ خود را شروع می کنند یک نام دامنه می خرند و وب سایت های خود را خودشان طراحی می کنند، در حالی که کسب و کارهای مستقر صفحات فرود جدیدی را برای یک وبلاگ در وب سایت های فعلی خود ایجاد می کنند تا آنها را با محتوای خوب پر کنند. با وب سایت های ساده، وبلاگ ها بازدیدکنندگان را قادر می سازند تا به راحتی از آنها استفاده کنند و اطلاعات لازم را پیدا کنند.

وبلاگ نویسان مختلف تم های مختلف وبلاگ را انتخاب می کنند. برخی ترجیح می دهند در مورد بازاریابی و بررسی محصول صحبت کنند و برخی دیگر درباره مد، زندگی سالم، آشپزی یا هر موضوع دیگری بحث می کنند. وبلاگ نویسان یک سری پست ایجاد می کنند و آنها را برای خواندن در وب سایت خود در دسترس قرار می دهند. مقالات معمولاً با ترتیب خاصی ظاهر می شوند و از جدیدترین آنها شروع می شود. آنها همچنین به دسته‌هایی تقسیم می‌شوند تا افراد بتوانند به راحتی در آنها حرکت کنند. علاوه بر این، پست های وبلاگ دارای ویژگی منحصر به فرد دیگری مانند پیوندهای درونی هستند. به این ترتیب، وبلاگ نویسان به وبلاگ های دیگر لینک می دهند و یکدیگر را تبلیغ می کنند تا مخاطبان خود را افزایش دهند.

اگر از همان ابتدا علاقه مند به راه اندازی وبلاگ خود هستید، بیایید مراحلی را که برای شروع باید بردارید را بررسی کنیم.

گام های اصلی برای راه اندازی وبلاگ

1- یک موقعیت نیچ را انتخاب کنید
2- یک نام جذاب و آسان برای وبلاگ خود انتخاب کنید
3- یک طرح منحصر به فرد را انتخاب کنید
4- اولین پست وبلاگ خود را بنویسید
5- وبلاگ خود را از طریق پلتفرم های مختلف تبلیغ کنید
6- محتوای خود را بهینه و بروز کنید

با دانش اولیه کامپیوتر و درک آنچه قلب شما می خواهد، می توانید به راحتی با پایبندی به راهنمای ما یک وبلاگ ایجاد کنید.

یک ایده مناسب را انتخاب کنید. در مرحله اول، شما باید جایگاهی را انتخاب کنید که در آن تخصص بالایی داشته باشید. اشتیاق و علاقه شما به صنعت انتخابی ضروری است. ثانیاً، هنگامی که موضوع کلیدی خود را انتخاب کردید، مطمئن شوید که مخاطبان زیادی دارد تا فضایی برای رشد وبلاگ خود داشته باشید. اگر ایده ای ندارید که در مورد چه چیزی وبلاگ بنویسید، تجربیات زندگی خود را به اشتراک بگذارید. می توانید یک وبلاگ شخصی راه اندازی کنید و در مورد کارهای روزمره خود بگویید: آرایش و لوازم آرایش، استایل و لباس، مسافرت یا هر چیز دیگری. نکته کلیدی ایجاد محتوای باکیفیت است که عموم را به خود جذب کند.
یک نام جذاب و آسان برای وبلاگ خود انتخاب کنید. برای اینکه خوانندگان وبلاگ شما را بشناسند، باید نام دامنه ای را انتخاب کنید که به راحتی به خاطر بسپارید. این آدرس شما در اینترنت است، بنابراین باید منحصر به فرد باشد. نام دامنه شما به مردم این امکان را می دهد که وب سایت یا حساب رسانه های اجتماعی شما را به راحتی پیدا کنند. عنوان شما باید توصیفی باشد تا کاربران جدید بتوانند ایده اصلی وبلاگ شما را درک کنند.
یک طرح منحصر به فرد را انتخاب کنید. شما باید درک درستی از وبلاگ و طراحی آن داشته باشید زیرا به چهره نیاز دارد. به عنوان یک گزینه، می‌توانید از وردپرس استفاده کنید زیرا طرح‌بندی‌های خاصی برای وبلاگ‌ها دارد. این پلتفرم شما را قادر می سازد تا طرح و طرح آن را تنها با چند کلیک به دست آورید.
اولین پست وبلاگ خود را بنویسید. هنگامی که در مورد طراحی خود تصمیم گرفتید، زمان آن است که اولین قطعه از محتوای خود را ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در وبلاگ، باید پست های منحصر به فرد، جذاب، آموزنده، جالب و نسبتا طولانی ایجاد کنید. این کار آسانی نیست که همیشه ایده های تازه و جالب داشته باشید، اما آنها به جذب افراد، جذب آنها و وفادار کردن آنها به برند شما کمک می کنند. علاوه بر این، فراموش نکنید که تعدادی عکس اضافه کنید تا پست های وبلاگی جذاب بسازید و نحوه درک بازدیدکنندگان از محتوای شما را ساده کنید.
وبلاگ خود را از طریق پلتفرم های مختلف تبلیغ کنید. اکنون وقتی شرکت ها و وبلاگ نویسان محصولات را با کمک بازاریابی دیجیتال و سنتی تبلیغ می کنند، نمی توانید غیر فعال بمانید. از اشکال مختلف تبلیغات مانند PPC، تبلیغات بومی، تبلیغات پیش از پخش، ایجاد کمپین های ایمیل و استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی برای محبوبیت وبلاگ خود استفاده کنید. وبلاگ نویسان بیشتر و بیشتری از تبلیغات پولی استفاده می کنند که در استوری و فید اینستاگرام کاربران ظاهر می شود. برای ایجاد پایگاه فالوور و جلب علاقه و اعتماد خوانندگان خود، همکاری با سایر وبلاگ نویسان را در نظر بگیرید، در صفحات معروف دیگر اظهار نظر کنید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و به طور منظم پست بگذارید.
محتوای خود را بهینه و به روز کنید. هنگامی که پست وبلاگ شما منتشر شد، به یاد داشته باشید که آن را مرتباً به روز کنید. اگر می خواهید وبلاگ شما در گوگل رتبه بالاتری داشته باشد، از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید، محتوای با کیفیت بنویسید، متا تگ های SEO را اضافه کنید، تصاویر را بهینه کنید و نرخ پرش خود را کاهش دهید.
اکنون که راهنمای ما در مورد توسعه وبلاگ را بررسی کرده اید، بیایید به بخش بعدی برویم تا راه های کسب درآمد از وبلاگ خود را بیابیم.

چگونه از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیم

  • برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی
  • پست های تبلیغاتی یا متن ریپورتاژ ایجاد کنید
  • میزبان یک وبینار یا آموزش باشید
  • بازاریابی affiliate marketing را در نظر بگیرید
  • کتاب بنویسید

محبوبیت وبلاگ شما فرصت های جدیدی برای کسب درآمد در اختیار شما قرار می دهد. در زیر می توانید چندین روش موثر برای کسب هزینه های اضافی را مشاهده کنید.

برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی

یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد آنلاین، ایجاد دوره‌های آموزشی است. افراد مدرن به دنبال مهارت ها و دانش های جدیدی هستند که به رشد شخصی و شغلی آنها کمک می کند. با این حال، به دلیل بار کاری اغلب سنگین، زمان زیادی ندارند. به همین دلیل است که رفتن به جایی برای شرکت مستقیم در رویدادهای مختلف همیشه مشکل است.

دوره ها و کارگاه های آنلاین به کمک می آیند و به شرکت کنندگان و وبلاگ نویسان کمک می کنند. به عنوان یک وبلاگ نویس، می توانید از طریق پلتفرم های مختلف ویدیویی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و موضوعی را که در آن تخصص دارید به اشتراک بگذارید و شرکت کنندگان شما می توانند دانش لازم را کسب کنند.

پست های تبلیغاتی یا متن ریپورتاژ ایجاد کنید

وبلاگ نویسان اغلب پست های تبلیغاتی یا ریپورتاژ را در رسانه های اجتماعی یا وب سایت های خود می نویسند تا پول دریافت کنند. آنها به جلب توجه دنبال کنندگان به برند یا فردی که تبلیغ می شود کمک می کنند. رهبران افکار، پست‌های وبلاگ، ویدیوها یا استوری‌های اینستاگرام را ایجاد می‌کنند تا مشتریان جدیدی را به یک شرکت بیاورند.

میزبان یک وبینار یا آموزش باشید

بسیاری از شرکت ها و افراد با وبینارهای رایگان شروع می کنند. با این حال، اگر در صنعت خود متخصص هستید، می توانید با سازماندهی آموزش های پولی یا وبینارها از تخصص خود درآمد کسب کنید. برای اجرای روان وبینارها، به جزئیات توجه کنید و اطلاعات خود را برای صحت بررسی کنید. اشتباهات کوچک و غلط املایی قابل قبول نیست. به یاد داشته باشید که آموزش خود را خاص و منحصر به فرد کنید تا برای شرکت کنندگان مفید و تازه باشد. اگر نتایج خوبی نشان داد، به ساخت سریال فکر کنید.

بازاریابی affiliate marketing را در نظر بگیرید

یکی دیگر از منابع ثانویه درآمد، بازاریابی وابسته است. با توصیه محصولات دیجیتال، خدمات و سایر محصولات سایر شرکت ها در وبلاگ خود، می توانید کمیسیون خوبی کسب کنید. به این ترتیب، هر بار که یک شرکت را تبلیغ می کنید، پول دریافت می کنید.

کتاب بنویسید

وبلاگ نویسان می توانند نه تنها از توصیه و تبلیغ شرکت های دیگر، بلکه از نوشتن و فروش کتاب ها یا کتاب های الکترونیکی خود به مخاطبان، درآمد بیشتری کسب کنند. با مطالعه کتاب، افراد می توانند دانش خود را در صنایع مختلف تقویت کنند: بازاریابی، روانشناسی، طراحی، فروش، زیبایی و غیره. خوانندگان شما از آن قدردانی خواهند کرد.

چگونه یک وبلاگ را تبلیغ کنیم

بسیاری از ایده های عالی می توانند به شما کمک کنند تا وبلاگ خود را محبوب تر کنید، اگرچه همه آنها رایگان نیستند. در این بخش، موثرترین راه‌ها برای ارتقای وبلاگ را بررسی می‌کنیم.

وب سایت خود را بهینه کنید برای اینکه همه چیز به خوبی اجرا شود و رتبه بالایی در گوگل کسب کنید، باید یک میزبان وب قابل اعتماد انتخاب کنید، زمان بارگذاری وبلاگ خود را بهینه کنید، اقدامات امنیتی را انجام دهید و لینک های خارجی و داخلی را مدیریت کنید. عملکرد وبلاگ خود را با ابزارهایی مانند Google Analytics نظارت کنید.
یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید. با ۳.۹۶ میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی، پلتفرم های دیجیتال برای تبلیغات عالی هستند. راه های بسیار خوبی برای به دست آوردن سرنخ های جدید، افزایش ترافیک وب سایت و افزایش مخاطبان وجود دارد. می توانید از هدایا، تبلیغات پولی، بازاریابی تأثیرگذار و محتوای حمایت شده برای جلب علاقه به وبلاگ خود استفاده کنید. کمپین های ویژه، هشتگ ها، بررسی ها، رایگان ها و برنامه های ارجاع به شما امکان می دهند تبلیغات دهان به دهان ایجاد کنید.
اینفلوئنسرها را پیدا کنید اینفلوئنسر مارکتینگ یک ابزار بسیار قدرتمند در حال حاضر است. شاید بهتر باشد به این فکر کنید که با یک رهبر عقیده در حوزه کاری خود تماس بگیرید تا از وبلاگ خود حمایت کرده و همزمان آن را تبلیغ کنید. یک رهبر عقیده می تواند توجه خوانندگان جدید را به وبلاگ شما جلب کند و آنها را به شرکت در رویدادها، وبینارها و دوره های شما تشویق کند.
ارسال خبرنامه از طریق ایمیل کمپین های ایمیلی ابزار موثر دیگری برای آموزش مردم در مورد وب سایت شما هستند. در مقایسه با روش های دیگر هزینه کمتری دارد، اما کارایی آن را به خطر نمی اندازد. با ارسال خبرنامه های ایمیلی، می توانید به مخاطبان فعلی خود دسترسی پیدا کنید، پیام های هدفمند ارائه دهید و تاثیر فوری داشته باشید. با SendPulse می‌توانید ایمیل‌های حرفه‌ای بسازید و ایمیل‌های ارسالی را بدون هیچ دانش فنی و رایگان تنظیم کنید.
به سوالات در فروم ها پاسخ دهید. برای افزایش تعداد خوانندگان خود، باید از یک پلتفرم محبوب بازدید کنید که در آن بتوانید با مردم ارتباط برقرار کنید. می توانید با افرادی که به موضوع وبلاگ شما علاقه مند هستند تعامل داشته باشید. اگر موفق شدید آنها را با پست های وبلاگ خود جذاب کنید، احتمال زیادی وجود دارد که آنها به روز رسانی های وبلاگ شما را دنبال کنند.
از طریق وبسایت به مخاطبان خود برسید. با اعلان‌های push ، می‌توانید فوراً اطلاعات خود را تحویل دهید، خوانندگان را در مورد وبلاگ خود آموزش دهید و نتایج عالی کسب کنید. آنها به اطلاع خوانندگان و بازدیدکنندگان وبلاگ شما در مورد محتوای جدید، بهبود تعامل و افزایش تبدیل کمک می کنند.
شما با روش های تبلیغات آشنا هستید، پس وقت آن رسیده که بهترین پلتفرم ها را برای ایجاد یک وب سایت به روز برای وبلاگ خود مرور کنید.

بهترین پلتفرم های وبلاگ نویسی رایگان

شما می توانید با پلتفرم های زیادی روبرو شوید که به ایجاد وبلاگ های فوق العاده با تعامل بالا کمک می کنند. ما مؤثرترین و راحت‌ترین مواردی را که یک طرح رایگان ارائه می‌دهند، آماده کرده‌ایم.

WordPress.com

وردپرس ایجاد وبلاگ ها را آسان تر می کند و هم افراد مبتدی و هم حرفه ای را قادر می سازد تا وبلاگ های جذاب با طراحی مدرن ایجاد کنند. این پلتفرم تم های پاسخگو، آمار وب سایت، سئو داخلی، ادغام رسانه های اجتماعی و ویژگی های اشتراک گذاری را ارائه می دهد. با وردپرس، وبلاگ نویسان نیازی به نگرانی در مورد پیروی از خواسته های مشتریان ندارند. این سرویس به ایجاد یک سایت مدرن و سفارشی کردن آن با محتوا، ویژگی ها و نام تجاری کمک می کند.

این پلتفرم صدها گزینه طراحی، طرح های رنگی و ابزار طراحی پیشرفته را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، بنابراین وبلاگ شما قطعا خوانندگان آینده شما را راضی خواهد کرد. علاوه بر این، میزبانی امن، CSS سفارشی و پشتیبانی ۲۴/۷ را ارائه می دهد.

Wix

Wix پیشنهاد می کند با طرح رایگان خود یک وبلاگ موفق بسازید. این پلتفرم به کاربران امکان دسترسی به قالب های طراحان و ویژگی های داخلی را می دهد. ویژگی‌های سازنده وب‌سایت شامل ابزارهای سئو یکپارچه، زمان‌بندی پست وبلاگ، تعبیه HTML و اضافه کردن دسته‌ها و هشتگ‌ها است. علاوه بر این، برنامه ای نیز برای ارائه خدمات خود در دستگاه های مختلف دارد.

مشتریان می توانند نویسندگان و ویراستارانی را به یک وب سایت اضافه کنند تا بتوانند به مدیریت وبلاگ ها، ایجاد محتوا و اشتراک گذاری پست های وبلاگ کمک کنند. وبلاگ نویسان می توانند از مولد نام وبلاگ Wix استفاده کنند، یک نام دامنه انتخاب کنند، میزبانی وب قابل اعتماد دریافت کنند و از قالب های حرفه ای برای حضور آنلاین قوی استفاده کنند.

اکنون مزایای وبلاگ نویسی، پلتفرم های عالی برای ایجاد یک وب سایت جذاب و راه های دریافت درآمد را می دانید. اگر در صنعت خاصی مسلط هستید و می خواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید، فقط آن را امتحان کنید. وقتی موفق شدید، از مزایای بسیاری بهره مند خواهید شد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر