0

6 تمرین تنفس برای آسم شدید

6 تمرین تنفس برای آسم شدید

6 تمرین تنفس برای آسم شدید

تنفس چیزی است که بیشتر مردم آن را تصدیق می کنند، به جز افرادی که مبتلا به آسم شدید هستند. آسم راه های هوایی موجود در ریه های شما را باریک می کند تا جایی که نفس کشیدن شما سخت می شود. معرفی 6 تمرین تنفس برای آسم شدید را از بخش ورزشی سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

6 تمرین تنفس برای آسم شدید

داروهایی مانند کورتیکواستروئیدهای استنشاقی و آگونیست های بتا مجاری هوایی شما را باز می کنند تا به شما در راحت تر تنفس کمک کند. با این وجود، برای برخی از افراد مبتلا به آسم شدید، این داروها برای کنترل علائم کافی نیستند. اگر به دنبال چیزی برای تکمیل درمان دارویی خود هستید، ممکن است تمایل داشته باشید که تمرینات تنفسی را امتحان کنید.

تا همین اواخر، پزشکان توصیه نمی کردند تمرینات تنفسی برای آسم را انجام دهند، به این دلیل که مدارکی کافی برای اثبات کار آنها وجود ندارد. با این وجود مطالعات جدیدتر نشان می دهد که این تمرینات ممکن است به بهبود تنفس و کیفیت زندگی شما کمک کند. براساس شواهد موجود، تمرینات تنفسی ممکن است به عنوان یک درمان اضافی برای داروهای درمانی و سایر روشهای درمانی آسم ارزشمند باشد.

در اینجا شش تمرین تنفسی مختلف برای آسم وجود دارد. برخی از این تکنیک ها در تسکین علائم آسم نسبت به سایرین مؤثر است.


موارد پیشنهادی


1. تنفس دیافراگمی

دیافراگم عضله ای به شکل گنبدی در زیر ریه های شما است که به شما در تنفس کمک می کند. در تنفس دیافراگم، شما می آموزید که چگونه از ناحیه اطراف دیافراگم خود تنفس کنید، نه از سینه. این روش به تقویت دیافراگم، تنفس کندتر و کاهش نیازهای اکسیژن بدن کمک می کند.

برای تمرین تنفس دیافراگم، با خم کردن زانوها و یک بالش زیر زانو روی پشت خود دراز بکشید، یا مستقیم روی یک صندلی بنشینید. یک دست را روی سینه فوقانی خود صاف و از طرف دیگر روی شکم خود قرار دهید. به آرامی از طریق بینی خود تنفس کنید. دست روی شکم شما باید حرکت کند، در حالی که یک طرف از قفسه سینه شما هنوز ثابت است. به آرامی از طریق لب های فشرده شده تنفس کنید. این روش را تمرین کنید تا زمانی که بتوانید بدون حرکت دادن قفسه سینه خود تنفس کنید.

2. تنفس بینی

تنفس دهان در مطالعات با علائم شدیدتر آسم مرتبط است. مزیت تنفس از طریق بینی شما این است که باعث گرما و رطوبت هوا می شود و این می تواند به کاهش علائم آسم کمک کند.

3. روش Papworth

روش Papworth از دهه 1960 وجود دارد. این چندین نوع تنفس مختلف را با تکنیک های تمرین آرامش ترکیب می کند. این روش به شما می آموزد که چگونه از دیافراگم و از طریق بینی خود تنفس کنید و آرامش داشته باشید. شما همچنین می آموزید که چگونه استرس را کنترل کنید تا این امر بر تنفس شما تأثیر نگذارد. این یافته ها نشان می دهد که این روش در کاهش علائم تنفس و بهبود کیفیت زندگی در مبتلایان به آسم کمک می کند.

4. تنفس بوتیکو

تنفس بوتیکو به دلیل ایجاد کننده آن، کنستانتین بوتیکو، پزشک اوکراینی است که در دهه 50 این تکنیک را توسعه داده است. ایده اصلی این است که افراد تمایل به بیش فعالی دارند، سریع تر و عمیق تر از حد لازم نفس بکشند. تنفس سریع می تواند علائمی مانند تنگی نفس را در افراد مبتلا به آسم افزایش دهد.

تنفس بوتیکو با استفاده از یک سری تمرینات به شما یاد می دهد که چگونه تنفس کندتر و عمیق تر تنفس کنید. مطالعات ارزیابی اثربخشی آن نتایج مختلط نشان داده است. بوتیکو ممکن است علائم آسم را بهبود بخشد و نیاز پزشکی را کاهش دهد، اگرچه به نظر نمی رسد عملکرد ریه را بهبود بخشد.

5. نفس کشیدن لب

نفس کشیدن لب تکنیکی است که برای تسکین تنگی نفس به کار می رود. برای تمرین آن، ابتدا به آرامی از طریق بینی خود با دهان بسته خود تنفس می کنید. سپس لبهایتان را بگونه ای که انگار قصد سوت زدن دارید شکل می دهید و سرانجام، شما از طریق لب های جمع شده خود به تعداد چهار نفر نفس می کشید.

6. تنفس یوگا

یوگا یک برنامه ورزشی است که حرکت را با تنفس عمیق ترکیب می کند. چند مطالعه کوچک نشان داده اند که استفاده از همان نوع تنفس عمیق کنترل شده مانند یوگا ممکن است به بهبود علائم آسم و عملکرد ریه ها کمک کند.


بیشتر بخوانید:


آیا باید تمرینات تنفسی را امتحان کنید؟

یادگیری این تمرینات تنفسی و تمرین منظم آنها ممکن است به شما در کنترل بیشتر علائم آسم کمک کند. آنها همچنین ممکن است به شما امکان دهند که مصرف داروهای آسم را کاهش دهید. با این وجود حتی مؤثرترین تمرینات تنفسی نمی تواند درمان آسم را به طور کامل جایگزین کند.

قبل از انجام هر یک از این تمرینات تنفسی با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که از نظر شما بی خطر است. از پزشک خود بخواهید یک متخصص تنفس را توصیه کند که بتواند نحوه انجام این تمرینات را با خیال راحت و مؤثر به شما یاد دهد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 6 =

مشاهده بیشتر