0

10 غذای کم هزینه برای کمک به عضله سازی

10 غذای کم هزینه برای کمک به عضله سازی

در این پست از مجله ورزشی جیران قصد داریم به معرفی 10 غذای کم هزینه برای کمک به عضله سازی بپردازیم. اگر برای مدت طولانی سعی کرده اید عضله به دست آورید، احتمالاً متوجه شده اید که تمرین فقط نیمی از معادله است. برای به دست آوردن وزن عضلانی با کیفیت، باید کالری بیشتری نسبت به کالری دریافت کنید که بخش قابل توجهی از آنها از پروتئین است. این مقدار غذای زیاد می تواند هزینه زیادی برای شما ایجاد کند، به خصوص زمانی که از قبل هزینه های ماهانه باشگاه و سایر هزینه های مربوط به تیم را دارید. در اینجا 10 غذای مغذی و عضله ساز آورده شده است که به شما کمک می کند پروتئین و کالری مورد نیاز خود را بدون هدر رفتن هزینه دریافت کنید.

1. تخم مرغ

یکی از موثرترین و کم هزینه ترین غذاها برای عضله سازی بدون شک تخم مرغ می باشد. تخم مرغ با داشتن 5-6 گرم پروتئین و چربی در هر تخم مرغ کوچک و با قیمت تقریبا پایین یک غذای عضله ساز است که همیشه کارساز می باشد. اگر برای رشد به کالری نیاز دارید، بهتر است تخم مرغ را کامل بخورید. زرده حاوی چربی های سالم تک و چند غیراشباع، نیمی از پروتئین تخم مرغ و چندین اسید آمینه ضروری و ویتامین است که در سفیده آن پیدا نمی کنید.


موارد پیشنهادی


2. گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده به زیبایی و خوشمزگی یک استیک خوب نیست، اما گوشت چرخ‌کرده گاو مطمئناً کارش را در مورد عضله‌سازی ارزان انجام می‌دهد.

برای کسانی که نگران محتوای چربی اشباع شده هستند، در اینجا ترفندی وجود دارد که می تواند گوشت گاو چرب را بسیار لاغرتر کند. گوشت را قهوه ای کنید و در یک آبکش در سینک بریزید. در مرحله اول می توانید مقداری از چربی را با ریختن آن در جای دیگری از بین ببرید. پس از انجام این کار، شیر آب را باز کنید و چند دقیقه آب را روی گوشت گاو بمالید. گوشت گاو را در آبکش بریزید و بچرخانید در حالی که آب روی آن می گذرد تا چربی آن از بین برود. در نهایت، اگر می خواهید کمی چربی بیشتری از بین ببرید، حوله های کاغذی را روی پیشخوان پهن کنید و گوشت گاو را روی آن ها بریزید. حوله ها چربی کمی که از فرآیند صاف کردن باقی مانده است را جذب می کنند و گوشت گاو کم چربی تری نسبت به آنچه که با آن شروع کرده اید به شما می دهند.

3. شیر کامل

فرآورده های لبنی اغلب در بحث های عضله سازی مورد توجه قرار می گیرند، اما شیر کامل مدت هاست که یک غذای آماده برای افزایش وزن برای بدنسازان بوده است. هر فنجان 8 تا 9 گرم پروتئین و چربی دارد و قیمت آن معمولاً مناسب است. این یک غذای خوب مخصوصا برای مردان لاغر است که در حجیم شدن مشکل دارند.

4. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی با 6 گرم پروتئین و 16 گرم چربی تک غیراشباع در هر وعده 2 قاشق غذاخوری، یکی از ارزان ترین، ساده ترین و خوشمزه ترین راه ها برای افزایش کالری دریافتی شماست. می توانید آن را به تنهایی بخورید، آن را به یک شیک پروتئینی اضافه کنید یا حتی آن را در بلغور جو دوسر خود قرار دهید.

5. سیب زمینی

وقتی سعی می کنید با بودجه کمی عضله بسازید، بهتر است مد رژیم غذایی کم کربوهیدرات را نادیده بگیرید و حداقل مقدار قابل توجهی کربوهیدرات را در وعده صبحانه و در حوالی زمان تمرین مصرف کنید. یکی از بهترین و ارزان ترین غذاها برای این منظور سیب زمینی است. یک سیب زمینی قرمز متوسط ​​25 تا 30 گرم کربوهیدرات دارد.

6. جو

جو یکی دیگر از منابع عالی کربوهیدرات های با کیفیت است. یک فنجان حاوی نزدیک به 50 گرم کربوهیدرات و 6 گرم فیبر است. آنها علاوه بر هزینه کم، بسیار متنوع و راحت هستند. برخلاف سیب‌زمینی، برنج یا سایر کربوهیدرات‌های خوب عضله‌ساز، می‌توانید به راحتی جوی خشک و آماده مصرف را هر کجا که می‌روید همراه خود ببرید.

7. پروتئین آب پنیر

در حالی که نباید بودجه خود را بر روی مکمل ها متمرکز کنید، پروتئین آب پنیر یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید بر روی بدن خود انجام دهید. اکثر پودرهای آب پنیر حدود 25 گرم پروتئین در هر وعده دارند و با قیمت های پایین برای هر گرم پروتئین ارائه می کنند.

8. موز

سیب زمینی و جو می توانند بیشتر از نیاز شما به کربوهیدرات را پوشش دهند، اما موز تنوع ارزان و خوشمزه ای را ارائه می دهد. یک موز تنها حدود 30 گرم کربوهیدرات دارد. همچنین می‌توانید بعد از تمرین یک موز را با یک شیک پروتئین آب پنیر ترکیب کنید تا ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین به سرعت هضم شود.

9. روغن زیتون

اگرچه روغن زیتون گران تر از روغن های دیگر است، اما هنوز هم منبع بسیار ارزانی از چربی های تک و چند غیراشباع بسیار مغذی است. شما می توانید تخم مرغ، گوشت و سیب زمینی خود را در روغن زیتون بپزید و افراد لاغر حتی می توانند آن را به شیک اضافه کنند تا به راحتی کالری دریافتی خود را افزایش دهند.

10. ماهی تن

آخرین اما نه کم اهمیت ترین در این لیست از غذاهای عضله ساز کنسرو ماهی تن است. حتی با افزایش هزینه های غذا، یک قوطی ماهی تن 25 گرم پروتئین بسیار بدون چربی را فراهم می کند. همچنین می توانید ماهی تن بسته بندی شده در روغن بخرید تا بدون هزینه اضافی دو برابر کالری دریافت کنید!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − شش =

مشاهده بیشتر