0

مزایا و معایب ورزش کردن در منزل

مزایا و معایب ورزش کردن در منزل

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی مزایا و معایب ورزش کردن در منزل بپردازیم.

در حالی که برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای ورزش آسان است، زمانی که واقعاً مجبور به انجام آن شوید، فرآیند پیچیده می‌شود.

تناسب اندام به طور کلی به یک روند مد برای همه ماها تبدیل شده است. بسیاری از مردم یا پیاده روی را برای حفظ اندام خود انتخاب می کنند یا برای عضویت در باشگاه های سلامت پول خرج می کنند تا عرق کنند. اما، کدام یک بهتر است؟ ورزش کردن در خانه با تجهیزات باشگاه خود یا پیوستن به یک باشگاه حرفه ای؟

البته عضویت در باشگاه راحت تر است. همچنین پرداخت هزینه عضویتی که احتمالا هرگز از آن استفاده نخواهید کرد، آسان است. همیشه میخوایین بگین متأسفانه من امروز جایی بودم و نتونستم بیام.

اما راه‌اندازی یک باشگاه ورزشی در خانه نیز آسان (اگر نه ساده‌تر) است و یافتن صدها وسیله‌ای که شما را از ورزش کردن باز می‌دارند، ساده‌ترین راه است. چنین حواس‌پرتی‌هایی ممکن است شستن لباس‌ها، ظروف، بازی Candy Crush باشد و این فهرست ادامه دارد.

هر تصمیمی که بگیرید، ورزش کردن در خانه یا رفتن به باشگاه، باید آن را دنبال کنید. بخشی از آن کار کردن در محیطی است که با نیازها و بودجه شما مطابقت دارد.

اگر واقعاً می‌خواهید ورزش کنید و خوش فرم بمانید، اما نمی‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ورزش کردن در خانه ایده خوبی است یا خیر، اجازه دهید ما در این پست جوانب مثبت و منفی آن و همچنین مزایا و معایب ورزش کردن در منزل را بررسی کنیم.

مزایای ورزش کردن در منزل

شما مجبور نیستید برای آن هزینه ای پرداخت کنید

شما می توانید از راحتی در خانه خود به صورت رایگان کار کنید. شما حتی به تجهیزاتی برای تقویت عضلات خود نیاز ندارید. به پلانک، کرانچ، برپی، دراز و نشست و بسیاری از تمرینات دیگر فکر کنید که برای تمرین روتین با وزن بدن عالی هستند.

دسترسی آسان تر به ایبوپروفن

این در واقع این به خودی خود یک مزیت محسوب نمی شود، اما این اولین کاری بود که بعد از انجام اولین اسکات انجام داده اید.

لباس ورزشی خاصی نیاز نیست

آیا می خواهید با لباس خوابی که 72 ساعت پوشیده اید ورزش کنید؟ کسی نیست که شما را در خانه قضاوت کند. شما حتی می توانید برهنه ورزش یوگا انجام دهید.

می توانید تجهیزاتی را خریداری کنید که نصف هزینه عضویت در باشگاه شما است

شما می توانید دمبل، بند مقاومتی، تشک یوگا، توپ و چیزهای دیگر را با هزینه ای بسیار کمتر از عضویت در باشگاه بخرید تا بتوانید در خانه خود ورزش کنید.

به محض بیدار شدن می توانید ورزش کنید

نیازی نیست لباس بپوشید، کیف خود را بردارید و احتمالاً یکی دو ساعت در رفت و آمد تا رسیدن به باشگاه باشید. اگر هر شغلی داشته باشید، خیلی راحت‌تر می‌توانید زمانی را برای ورزش کردن در خانه، دوش گرفتن، صرف صبحانه و قهوه پیدا کنید، و بشاش به سر کار بروید.

خودت تنها رقابت میکنی

به غیر از آن شخصیت توی تلویزیون یا دی وی دی ورزشی، اگر این کار را انجام می دهید، اما نکته را متوجه می شوید. اگر مصمم و با انگیزه هستید که در خانه ورزش کنید، دیگر افرادی را نخواهید داشت که ممکن است حواس شما را پرت کنند.

هیچ کس قرار نیست شما را ببیند

بر خلاف تصور رایج، اگر در باشگاه ورزشی راحت نیستید، اشکالی ندارد. در خانه می توانید عرق کنید و ژولیده و پولیده به نظر برسید و هیچ کس به آن اهمیت نمی دهد.

معایب ورزش کردن در منزل

شما در خانه تنها هستید

شما در خانه تنها هستید و به معنای واقعی کلمه کسی نیست که شما را تشویق کند تا ادامه دهید. به علاوه، اگر تمرین خاصی را درست انجام دهید یا از آسیب احتمالی جلوگیری کنید، راهنمایی مناسبی نخواهید داشت.

حواس پرتی زیاد

بله، شما افراد دیگری را نخواهید داشت که ورزش کنند که ممکن است حواس شما را پرت کند، اما خانه جایی است که تلفن، تلویزیون، غذا و هر چیز دیگری که از آن لذت می برید، قرار دارد. که در نتیجه ممکن است ذهن شما را از ورزش دور کند. ورزش کردن بطور کلی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد و شما می توانید افزایش قدرت تمرکز با ورزش را امتحان کنید.

عدم تنوع

وقتی به تنهایی ورزش می کنید، احتمال اینکه در همان روال قبلی تمرین گیر کنید، زیاد است. شما مربی تناسب اندام ندارید که تمرینات مختلف را با هم ترکیب کند و بدن شما را طوری به چالش بکشد که شما نمی توانید.

کمبود فضا

تمریناتی وجود دارند که با به تجهیزات باشگاهی نیاز دارند و نیاز به خرید آنها دارید. حتی ر صورتی که پول کافی برای خرید آن تجهیزات را داشته باشید شما احتمالا فضای کافی برای استقرار آنها در خانه خود ندارید. به علاوه، ممکن است فضای کافی در خانه خود برای ورزش کردن یا راه اندازی یک باشگاه خانگی نداشته باشید.

انگیزه

وقتی خودتان تمرین می کنید، احتمال اینکه انگیزه داشته باشید زیاد است. زیرا، به معنای واقعی کلمه هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که یک ست یا تکرار بیشتر انجام دهید، و شما می توانید هر زمان که بخواهید این کار را ترک کنید.

ورزش از خانه برای بسیاری از ما رایگان و تا حدودی راحت است، اما واقعا باید از خود بپرسید که آیا برای شما مفید است یا خیر. اگر انگیزه دارید و بدون توجه به هر چیزی ورزش خواهید کرد، بله، ورزش کردن در خانه گزینه خوبی است. با این حال، اگر کار کردن در خانه بیش از حد حواس پرتی به نظر می رسد، ممکن است بخواهید از خانه بیرون بروید.

در هر صورت، اجازه ندهید موانع شما را از ورزش باز دارند. چه در خانه و چه در باشگاه حتما ورزش کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پنج =

مشاهده بیشتر