0

بهترین زمان روز برای انجام تمرین

بهترین زمان روز برای انجام تمرین

بهترین زمان روز برای انجام تمرین

ست کردن زمان برای ورزش می تواند چالش برانگیز باشد و مهمترین چیز این است که هر زمان که بخواهید بتوانید مقداری از آن را انجام دهید. اما اگر شما می خواهید تمرینات خود را برای به کسب مزایای بهینه انجام دهید، ممکن است بخواهید صبح ها ورزش کنید. در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی بهترین زمان روز برای انجام تمرین از لحاظ علمی بپردازیم.

تمرینات صبحگاهی حاشیه دارند

تمرین صبحگاهی، به خصوص با معده خالی، بهترین روش برای سوزاندن چربی ذخیره شده است و این برای کاهش وزن ایده آل است. استادان ورزش و علوم ورزشی می گویند: تمرین صبحگاهی بسیار مناسب است چون که ترکیب هورمونی بدن در صبح برای پشتیبانی از این هدف تنظیم شده است.

هاكنی می گوید: “در ساعات اولیه صبح، شما دارای پروفایل هورمونی هستید كه شما را برای متابولیسم بهتر چربی مستعد می كند.” هاكنی می گوید، افراد به طور طبیعی صبح سطح كورتیزول و هورمون رشد را افزایش می دهند – هر دو در متابولیسم نقش دارند – بنابراین شما “انرژی بیشتری از ذخایر چربی خود خواهید گرفت”. این به طور بالقوه می تواند به کاهش وزن کمک کند. تحقیقات همچنین حاکی از آن است که ورزشکاران صبحگاهی ممکن است در طول روز اشتهای کمتری داشته باشند، این امر همچنین می تواند از چربی سوزی محافظت کند.


موارد پیشنهادی


حتی اگر از آلارم زودرس متنفر باشید، تمرین اولین کار صبح می تواند به سرعت به طبیعت دوم تبدیل شود. مطالعه ای که در سال 2019 در مجله فیزیولوژی منتشر شد نشان داد که ورزش در ساعت 7 صبح ممکن است ساعت بدن را زودتر تغییر دهد، به این معنی که صبح ها بیشتر هوشیار می شوید و شب زودتر خسته می شوید و به طور بالقوه می توانید برای استراحت کافی بیدار شوید. بالا بیایید و روز بعد همان کار را انجام دهید. حتی برخی تحقیقات نشان می دهد که رعایت عادات سالم و کامل صبحگاهی راحت تر است.

عرق صبحگاهی همچنین ممکن است منجر به سلامت روان و بهره وری بهتر در طول روز شود، زیرا ورزش برای کاهش استرس عالی است.

اما اگر واقعاً فرد صبحگاهی نیستید، آن را مجبور نکنید. هاكنی می گوید: “ممكن است شما در حال ورزش باشید اما ممكن است در حدی با شدت پایین باشد كه واقعاً انرژی زیادی را مصرف نمی كنید.”

تمرینات بعد از ظهر تقریبا به همان خوبی است

اگر می توانید یک تمرین ظهرگاهی را تحریک کنید، هاکنی می گوید که این گزینه دوم بد نیست – به خصوص اگر سعی می کنید یک روال بسیار طولانی یا دقیق را انجام دهید.

با راهنمای جدید TIME برای ورزش، بهترین تمرین داخل سالن خود را پیدا کنید.

تمرینات صبحگاهی برای سوزاندن چربی و کاهش وزن ایده آل است اما تمرینات بعد از ظهر ممکن است عملکرد شما را تقویت کند، زیرا تا زمان شروع یک یا دو وعده غذا خورده اید. هاكنی می گوید: “هر وقت غذا می خورید، سطح قند خون شما افزایش می یابد.” “قند به شکل گلوکز خون … یکی از مواردی است که اگر می خواهیم با شدت بیشتری کار کنیم به آن نیاز داریم.”

یک تمرین بعد از ظهر نیز می تواند یک روش عالی برای جلوگیری از کسادی پایان روز باشد. مطالعه مجله فیزیولوژی نشان داد که ورزش بین ساعت 1 بعد از ظهر و ساعت 4 عصر می تواند ساعت بدن شما را به همان روشی که تمرین صبح زود است به جلو ببرد. حتی یک پیاده روی سریع نیز ممکن است به شما کمک کند تا بالابر شوید و دوباره تمرکز کنید.

یک مقاله مقدماتی از سال 2018 نشان داد که بدن شما در اواخر بعد از ظهر در مقایسه با صبح زود و اواخر شب حدود 10٪ کالری بیشتری می سوزاند. محققان افراد در حال استراحت را مورد بررسی قرار دادند – بنابراین آنها نمی توانند نتیجه گیری قطعی در مورد آنچه در هنگام تمرین افراد اتفاق می افتد بگیرند – اما اگر بعد از ظهر حرکت کنید ، می توانید کمی انرژی اضافی بسوزانید.

تمرینات شبانه هنوز با مزایا همراه است

بهترین زمان روز برای انجام تمرین – برای بسیاری از افراد، ورزش راحت ترین حالت بعد از کار است. اما یک عقیده رایج وجود دارد که ورزش عصر چنان شما را هشیار می کند که بعداً خوابیدن دشوار است.

در حالی که مطالعه مجله فیزیولوژی نشان داد که ورزش بین ساعت 7 عصر و ساعت 10 شب هاكنی می گوید كه ساعت بدن را به تأخیر می اندازد و ترجمه می شود به ساعتهای بعدی خواب ، او قانع نشده است كه این مورد وجود دارد. وی می گوید: “شواهد نشان می دهد ، تا زمانی كه ورزش نمی كنید، دوش بگیرید و سپس [بلافاصله] در رختخواب بپرید تا بخوابید، این امر به هیچ وجه با الگوی خواب شما تداخل ندارد.” وی می افزاید: یک فعالیت تسکین دهنده استرس مانند یوگا حتی اگر شب ها انجام شود می تواند به شما کمک کند تا خواب بهتری داشته باشید.

و در حالی که تحقیقات در مورد تمرینات صبحگاهی و کاهش وزن بیشتر اثبات شده است، برخی شواهد نشان می دهد که تمرینات شبانه همچنین می تواند افراد را برای کاهش وزن آماده کند. مقاله ای که در سال 2019 در مجله Experimental Physiology منتشر شد نشان داد که تمرینات شبانه خواب را مختل نمی کند و همچنین با گذشت زمان می تواند سطح هورمون تحریک کننده گرسنگی گرلین را کاهش دهد که می تواند به کاهش یا کنترل وزن کمک کند.


مطلب پیشنهادی: ارتباط یوگا با لاغری


خط آخر

هاكنی می گوید ، اگر او مجبور بود بهترین زمان را برای ورزش انتخاب كند، صبح برنده می شد. تمرینات اولیه بیشترین استفاده را از زیست شناسی و روانشناسی شما می کند ، به طور بالقوه منجر به نتایج بهتر و پیروی از آن می شود. هاکنی تکرار می کند ، اما در واقع زمان بدی برای ورزش وجود ندارد ، و مهمترین چیز یافتن وقت برای انجام این کار است ، هر زمان که برای شما مفید باشد.

“اگر صبح آن را انجام می دهید ، آن را انجام دهید. اگر این کار را عصر انجام می دهید ، این کار را انجام دهید. ”” هاکنی می گوید. “اگر فیزیولوژی شما با رفتار شما مطابقت ندارد ، این یک بحث است.”

برای بهبود سلامت خود ، با پست های متنوع ما در مجله سلامت جیران همراه باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یازده =

مشاهده بیشتر