0

ارتباط ورزش بر افزایش اعتماد بنفس

ارتباط ورزش بر افزایش اعتماد بنفس

ارتباط ورزش بر افزایش اعتماد بنفس

با ارتباط ورزش بر افزایش اعتماد بنفس از بخش ورزشی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

یک کارشناس ارشد روانشناسی ورزشی، گفت: ورزش با اعتماد به نفس رابطه ای تنگاتنگ دارد.

ارتباط ورزش بر افزایش اعتماد بنفس

کسب موفقیت برای همه انسان ها بسیار مهم است تا جایی که این موفقیت ها می تواند فرد را به کامیابی و رضایت از زندگی سوق دهد.

برای بدست آوردن موفقیت در تمام ابعاد زندگی از جمله اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… مؤلفه های زیادی وجود دارد و به جرأت می توان گفت که مهمترین آنها اعتماد به نفس است.

این کارشناس ارشد روانشناسی ورزشی، با ارائه تعریفی از اعتماد به نفس، گفت: اعتماد به نفس در یک جمله بسیار ساده عبارت است از اعتقاد فرد به توانایی های خود. فرد این توانایی ها را از راه های مختلف و در ارتباط با دیگران و محیط کسب می کند.

شریفی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین راه های کسب اعتماد به نفس، ورزش است، خاطرنشان کرد: ورزش نقش بنیادی و غیر قابل انکاری را در پرورش و به دست آوردن اعتماد به نفس ایفا می کند زیرا با انجام فعالیتهای ورزشی در گروه، فرد می تواند به توانایی ها و قابلیتهای خود پی ببرد و آنها را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: فرد ورزشکار برای رسیدن به اهداف خود مجبور است زحمت بکشد، عرق بریزد، برنامه ریزی کند و در نهایت باید پنجه در پنجه حریف مسابقه بدهد و این یعنی رشد جسم، روح و به تبع آن رسیدن به اندازه ای از توانایی برای پیروزی بر حریف ورزشی و در نهایت این ها اعتماد به نفس است.

این مربی رشته ورزشی پرورش اندام، اظهار کرد: ورزش و فعالیت بدنی آنهم در شکل قهرمانی می تواند انسان را نه تنها از لحاظ جسمی سالم نگه دارد بلکه می تواند روح آدمی را جلا داده تا جایی که انسان را به خدای حق تعالی نزدیک کند.

وی افزود: اعتماد به نفس ریشه در عزت نفس انسان دارد و عزت نفس همان درجه اعتبار و ارزش است که فرد برای خود قایل است. با این تفاسیر می توان گفت که اعتماد به نفس ریشه در روح آدمی دارد و فردی که ورزش می کند در واقع بیشتر به پرورش روحش مبادرت می ورزد.

شریفی تصریح کرد: انسان اگر نتواند بین جسم و روحش توازن برقرار کند نمی تواند انسان کاملی شود. پس ورزش یعنی پرورش اعتماد به نفس و اعتماد به نفس یعنی پرورش روح و پرورش روح یعنی درک زیبایی از دنیا و آدمیانش و در نهایت شناخت خدا.


بیشتر بخوانید:


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =

مشاهده بیشتر