0

فواید ورزش صبحگاهی

فواید ورزش صبحگاهی

فواید ورزش صبحگاهی

ساعت کاری روزانه من از 9 صبح تا 5 بود که کار، غذا خوردن، ورزش و خواب، برنامه روزانه من شده بود. با این حال ، با پیر شدن من چیزهای زیادی تغییر کرده است. از همه مهمتر، من عاشق ورزش صبحگاهی شده ام و اکنون متوجه شده ام که انرژی و انگیزه برای ورزش کردن در قبل از ساعت 9 صبح خیلی بالاست. فکر جلسات ورزشی در شب احساس خستگی و حتی کمی ناآرامی در من ایجاد می کند. امروز از بخش ورزشی سایت تفریحی جیران قصد داریم به فواید ورزش صبحگاهی بپردازیم. با ما همراه باشید.

فواید ورزش صبحگاهی

این فقط اولویت شخصی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود اول صبح بیدار شوید و ورزش کنید.

اگر فرد سحرخیزی نیستید ، فقط می خواهم این مطلب را با ذهن باز بخوانید. شاید برایتان این کار غیرممکن باشد که صبح زود بیدار شوید و بخواهید ورزش هم بکنید. کافیه تصمیم بگیرید و من این کار را کردم و آغاز روز را بدون این برنامه نمی توانم تصور کنم.

فواید ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی به شما نظم خواهد داد که شما زود بیدار شوید. شما باید در رسیدن به یک تمرین موثر متمرکز باشید، نه فقط در یک حالت زامبی مانند مراحل را طی کنید. کمی طول می کشد و تمرین می کنید تا ورزش صبحگاهی به عادت شما تبدیل شود.


موارد پیشنهادی


1. تمرینات صبحگاهی متابولیسم خود را تقویت کنید

مصرف بیش از حد اکسیژن بعد از ورزش (EPOC) یک واژه در صنعت بدنسازی است. در واقع به این معنی است که بدن شما بعد از تمرین، حتی زمانی که پشت میز نشسته اید یا در اتومبیل خود رانندگی می کنید کالری بیشتری می سوزاند. یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان در مقایسه با افرادی که اصلاً ورزش نکرده اند، در طی 14 ساعت پس از ورزش 190 کالری اضافی سوزانده اند!

این کاملاً با روال ورزش صبحگاهی ایجاد می شود. بلند شوید ، حرکت کنید ، سوخت و ساز بدن خود را بالا ببرید و سپس شروع به خوردن کنید. هر زمان که بدن خود را لاغر می کنید می توانید با 3 کالری دریافتی 1 مورد از 3 کار را انجام دهید.

می تواند از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کند
می تواند از آن برای جبران مجدد بدن استفاده کند
می تواند آن را برای بعد ذخیره کند (یعنی چربی!)

فکر می کنید وقتی غذا می خورید بعد از ورزش چه اتفاقی می افتد؟

بله، شما دوباره غذا می خورید. چه اتفاقی می افتد که بعداً در روز بخورید در حالی که سوخت و ساز بدن شما هنوز از تمرین صبحگاهی شما تکان می خورد؟ حدس زده اید – شما دوباره غذاا می خورید و کالری تأمین می کنید تا نیازهای متابولیکی بیشتری را برآورده کنید.

2. یک تمرین روزمره صبحگاهی به پرورش ثبات کمک می کند

ورزش صبحگاهی تضمین می کند که شما برنامه تمرین خود را با سایر برنامه های روزانه که ممکن است فشار آورتر به نظر برسند قطع نکنید. به عنوان مثال، اگر عصرها ورزش می کنید، ممکن است دیرتر از کار بیایید و در طول روز کارهای زیادی انجام داده باشید و خیلی احساس ناراحتی کنید پس تمرین کردن در این شرایط خیلی سخت می شود. اما صبح چیزی نمی تواند شما را از شروع کار منصرف کند. ورزش اولویت اول شما خواهد بود و انجام می شود.

3. ورزش صبحگاهی باعث بهبود انرژی جسمی و روانی شما می شود

برای اینکه بدنتان را بیدار کنید و خود را آماده ورزش صبحگاهی کنید بهتر است از یک فنجان قهوه طبیعی استفاده کنید تا بدن خود را بیدار کنید و ذهن خود را آماده کنید.

ورزش صبحگاهی می تواند یک منبع عظیم انرژی باشد، چیزی که بسیاری از افراد هنگام شروع روز خود به آن نیاز دارند. اما فراتر از آن ، ثابت شده است که ورزش صبحگاهی می تواند تمرکز و توانایی های ذهنی را در طول روز بهبود بخشد. نه تنها بعد از تمرین احساس بیداری و انرژی بیشتری خواهید کرد، بلکه ذهن شما آماده است تا هر روز وظایفی را که به صف کرده اید انجام دهد.

برخی تحقیقات، اثربخشی ورزش برای “بیدار کردن” ذهن را سنجیده است و نتایج نشان می دهد که این کار، خیلی بهتر از قهوه این کار را انجام می دهد!

4. تمرینات صبح زود به شما کمک می کند تا نظم و انضباط قوی داشته باشید

فکر نمی کنم کسی با من بحث کند وقتی می گویم اگر صبح زود بیدار شویم تا ورزش کنیم، نظم شخصی شما را افزایش می دهد. درست مثل هر عادت ، ایجاد نظم برای بیدار شدن و ورزش صبحگاهی فقط با گذشت زمان آسانتر می شود.

شاید مهمتر از همه ، این ورزش صبحگاهی ممکن است به سایر حوزه های زندگی شما سرایت کند. از این گذشته ، اگر هر روز صبح وقت می گذارید و ورزش می کنید پس همیشه سعی می کنید غذای سالم بخورید و سلامتی خود را تظمین می کنید.

5. یک تمرین روزانه صبحگاهی به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید

صبح زود بیدار شدن برای ورزش به نوبه خود به خواب بهتر کمک می کند. بدن شما از احساس خستگی سالم در پایان روز لذت می برد و آماده خواب است. با بی خوابی های شبانه و از این پهلو به آن پهلو شدن ها خداحافظی کنید!

در یک مطالعه اخیر شرکت کنندگان 3 روز در هفته در 7 صبح ، 1 بعدازظهر یا 7 بعد از ظهر ورزش کردند. حدس بزنید چه کسی عمیق ترین و طولانی ترین خواب را داشته است؟ بله – این کسانی بودند که جلسات تمرین 7 صبح را انجام می دادند!

ورزش صبحگاهی نه تنها با تقویت چرخه های خواب عمیق تر ، باعث کاهش خواب شما می شود بلکه کیفیت خواب را نیز بهبود می بخشد.

ورزش شب می تواند در واقع نتیجه عکس داشته باشد. ورزش نوعی استرس است و بدن شما با ترشح هورمون هایی از جمله آدرنالین در برابر استرس واکنش نشان می دهد. آیا شما یک هورمون آدرنالین می خورید و پس از آن انتظار دارید که زود بخوابید؟

6. ورزش صبحگاهی به شما امکان می دهد سریعتر به اهداف تناسب اندام خود برسید

همانطور که قبلاً گفته شد، صبح زود بیدار شدن برای انجام ورزش صبحگاهی برای بدست آوردن آمادگی جسمانی یک هدف عالی محسوب می شود. اگر تناسب اندام یکی از اهدافتان برای ورزش کردن است بهتر است این را در ذهن خود مرور کنید و برای محقق شدن هدفتان جز برنامه های روزانه یتان قرار دهید تا نتیجه عالی بگیرید.

7. صبح ورزش کنید و زندگی خود را دوست داشته باشید!

شما یک عادت قوی برای ورزش صبحگاهی ایجاد کرده اید، متابولیسم بدن شما در حال جریان است، بدن شما این را نشان می دهد و احساس بهتری دارید، شما شب ها خوب می خوابید و ذهن شما مثل همیشه آماده است. آیا هنوز از زندگی جدید خود لذت می برید؟

ورزش تقریباً برای هر چیزی که شما را اذیت کند، به عنوان درمانی شناخته شده است.

  • سرماخوردگی مکرر؟
  • هضم ضعیف؟
  • احساس افسردگی می کنید؟

ورزش ماشه ای است که اندورفین ، داروی خوشبختی داخلی ما را آزاد می کند.  ایجاد روال منظم ورزش باعث لذت بخشتر شدن زندگی شما می شود.

بنابراین ، اگرچه بیرون آمدن از رختخواب برای ورزش کردن خیلی لذت بخش به نظر نمی رسد، اما می توانید مطمئن باشید که ارزش آن را دارد. گذشته از تمام فوایدی که با سلامتی همراه است، مغز شما هنگام ورزش به معنای واقعی کلمه شاد می شود.

روش های

  • قانون شماره 1: زنگ هشدار خود را دور بگذارید

به ساعت زنگ دار خود، زمان دهید.

اگر ساعت را نزدیک تختتان قرار می دهید لطفا آن را دورتر از تخت قرار دهید تا سریع خاموش نکنید و دوباره بخوابید!

اگر با صدای آرام نمی توانید بلند شوید صدای زنگ هشدار را روی بلند تنظیم کنید.


مطلب پیشنهادی: قانون های همیشگی خانم های خوش استایل


  • قانون شماره 2: به حرکت خود ادامه دهید

زیر دوش نروید و برای صبحانه ننشینید (یا برای بررسی ایمیل خود). یک لقمه کوچک برای خوردن بخورید، لباس های ورزشی خود را که از شب قبل آماده کرده اید بپوشید و حرکت کنید!

  • قانون شماره 3: به خودتان قول انجام دادن کاری که منتظرش بودید را بدهید

اگر از ورزش صبحگاهی متنفر هستید و نمی توانید آن را دنبال کنید پس بهتر است ورزش کردن را همراه با کاری بکنید که مشتاق و علاقمند به آن هستید. موقع ورزش و تمرین ها مثلا دوچرخه ثابت و تردمیل می توانید به تماشای تلویزیون یا گوش دادن موزیک یا کتاب صوتی بپردازید و لذت ببرید.

  • قانون شماره 4: گرم کردن را رها نکنید

برای انعطاف پذیری لازم نیست 20 دقیقه حرکات کششی داشته باشید ، اما باید عضلاتی را که از خواب شب سفت هستند گرم کنید. قبل از اینکه شدت ورزش کردنتان را بالا ببرید، اطمینان حاصل کنید که حداقل 5 یا 10 دقیقه با گرم شدن، حرکات خود را گرم کنید.

  • قانون شماره 5: کوتاه نگه دارید

شما نمی توانید زمان طولانی را صرف ورزش کردن بکنید چون باید به فعالیت های روزانه خود برسند ولی تقریباً همه می توانند 30 تا 40 دقیقه وقت پیدا کنند. هر تمرینی که می کنید کوتاه کنید تا وقت کافی برای دوش گرفتن، صبحانه خوردن و به موقع سر کار رفتن داشته باشید.

برای بهبود سلامت خود ، با پست های متنوع ما در مجله سلامت جیران همراه باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر